پردرآمدترین بازیگران سریال های تلویزیونی سال ۲۰۲۲

او بازیگر نقش اصلی سریال Yellowstone و تهیه کننده اجرایی آن است و اکنون یک بار دیگر، کوین کاستنر با تبدیل شدن به پردرآمدترین بازیگر دنیای تلویزیون به ازای هر اپیزود بار دیگر خبرساز شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از روزیاتو، این ستاره کهنه کار و ۶۷ ساله هالیوودی به ازای هر اپیزود از فصل پنجم سریال Yellowstone که سریالی با تم وسترن و بسیار مهیج است، ۱.۳ میلیون دلار دستمزد می گیرد، عددی که ورایتی مدعی آن شده است. کاستنر که با فیلم Dances With Wolves در سال ۱۹۹۰ برنده دو جایزه اسکار شد، در این سریال جذاب نقش پدر یک خانواده پدرسالار به نام جان داتن را بازی می کند که از شش نسل قبل مالک یک مزرعه بزرگ در مونتانا هستند. هر فصل این سریال درام بهتر از فصل قبل بوده و تعداد مخاطبان فصل اول آن چهار برابر فصل اول بوده است.

و در کنار موفقیت کلی سریال، کاستنر که در فصل اول به ازای هر اپیزود ۵۰۰,۰۰۰ دلار دستمزد گرفته، در فصل چهارم توانست بر سر دستمزد ۱.۲ میلیون دلار به ازای هر اپیزود با سازندگان سریال به توافق برسد. اکنون وی در فصل پنجم به ازای هر اپیزود ۱۰۰,۰۰۰ دلار بیشتر نیز دریافت کرده و بدین ترتیب دریافتی او در هر اپیزود از سریال Yellowstone به ۱.۳ میلیون دلار می رسد که او را به پردرآمدترین بازیگر این روزهای سریال های تلویزیونی تبدیل می کند. سریال Yellowstone که پخش آن از سال ۲۰۱۸ در شبکه کابلی پارامونت آغاز شده بود اثر پیشاهنگی برای سرویس استریمینگ تازه راه اندازی شده پارامونت پلاس است. همچنین دنیای این سریال با دو پیش درآمد به نام های ۱۸۸۳ با بازی فیث هیل و تیم مک گرو که در دسامبر ۲۰۲۱ منتشر شد و پیش درآمد پیش روی ۱۹۲۳ توسعه یافته که پیش درآمد اخیر آن با بازی هریسون فورد و هلن میرن ساخته شده و هر کدام از آن ها به ازای هر اپیزود از این سریال دستمزدی یک میلیون دلاری دریافت خواهند کرد.

با این وجود، سریال یلواستون علیرغم جذب بیش از ۱۰ میلیون مخاطب نتوانسته موفقیت مشابهی در صنعت هالیوود پیدا کرده و در اکثر جوایز تلویزیونی نادیده گرفته شده است. در بخش نامزدهای جوایز امی که اوایل ماه جاری اعلام شد نیز نامی از یلواستون در بخش بهترین سریال های درام دیده نمی شود. کاستنر نیز که در سال ۱۹۹۰ برای Dances With Wolves برنده دو جایزه اسکار شد، در بخش نامزدان بهترین بازیگران مرد امی جایی ندارد. البته Yellowstone در جوایز بازیگران تلویزیون و سینما در سال جاری در میان نامزدها قرار داشت اما نتوانست جایزه ای به خود اختصاص دهد. داستان این سریال در غرب آمریکا رخ می دهد و نقدهایی را پس از نمایش فصل اول در پی داشت. تیم گودمن از هالیوود ریپورتر این سریال را سریالی «تزریق کننده تستوسترون و حس مردانگی خشن» دانست که نمی شود با آن همراهی کرد: «یلواستون سعی دارند وسیه و شبیه سریال های خانوادگی باشد اما به ندرت ذره ای واقعیت در آن دیده می شود». درست پیش از اتمام فصل سوم، کاتیرن ون آرندوک از Vulture این سریال را سفید پوستانه ترین سریال مردانه تلویزیون در آمریکا توصیف کرد.

بازیگر دیگری که در فهرست پردرآمدترین بازیگران تلویزیون قرار دارد ماهرشالا علی ۴۸ ساله است. بر اساس گزارش ورایتی، وی به ازای هر اپیزود از مینی سریال The Plot که از سرویسی دیزنی پلاس و Hulu در حال پخش است، ۱.۳ میلیون دلار دستمزد می گیرد. همانند کاستنر، علی نیز دو بار برنده جایزه اسکار شده و به لطف فیلم Moonlight به کارگردانی بری جنکینز در سال ۲۰۱۶ بود که به شهرت رسید. او یک بار دیگر جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را در سال ۲۰۱۹ برای فیلم Green Book بدست آورد. بر اساس گزارش ورایتی، چندین بازیگر نیز هسنتند که به ازای هر اپیزود یک میلیون دلار دستمزد می گیرند، از جمله سیلوستر استالونه برای سریال Tulsa King، مایکل کیتون برای Dopesick، ویل فرل و پل راد برای The Shrink Next Door و جیسون سودیکیس برای Ted Lasso. در سال ۲۰۰۲ بود که بازیگران سریال محبوب Friends در تاریخ هالیوود ماندگار شدند وقتی دستمزد آن ها برای فصل های ۹ و ۱۰ به ازای هر اپیزود به یک میلیون دلار رسید.

بازیگران این سریال مانند جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیزا کوردو، دیوید شویمر، متیو پری و مت لبلانک که در هنگام شروع سریال در سال ۱۹۹۴ بازیگرانی ناشناس بودند به صورت دسته جمعی و نه مجزا بر سر دستمزدشان مذاکره کردند. در شرایطی که Friends به پربیننده ترین سریال پنج شنبه های شبکه NBC تبدیل شده و در سراسر جهان به شهرت رسید، رویکرد مذاکره جمعی بر سر دستمزد بسیار به سود تیم بازیگران شد. این تاکتیکی بود که بعدها توسط بازیگران سریال The Big Bang Theory قرار گرفت زمانی که آن ها بر سر دستمزدشان در فصل ۱۲ اُم و پایانی این سریال مذاکره می کردند. اعضای اصلی تیم بازیگران این سریال متشکل از جیم پارسونز، کیلی کووکو، جانی گالکی، کونال نایر و سیمون هلبرگ هر کدم به ازای هر اپیزود از فصل پایاین این سریال یک میلیون دلار دستمزد دریافت کردند، فصلی که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

فهرست پردرآمدترین بازیگران تلویزیون در سال ۲۰۲۲ به ازای هر اپیزود به شرح زیر است:

کوین کاستنر – ۱.۳ میلیون دلار (Yellowstone)
ماهرشالا علی – ۱.۳ میلیون دلار (The Plot)
مایکل کیتون – ۱ میلیون دلار (Dopesick)
هریسون فورد و هلن میرن – ۱ میلیون دلار (۱۹۲۳)
ویل فرل و پل راد- ۱ میلیون دلار (The Shrink Next Door)
جیسون سودیکیس – ۱ میلیون دلار (Ted Lasso)
سیلوستر استالونه – ۱ میلیون دلار (Tulsa King)
الیزابت اولسن – ۸۷۵ هزار دلار (Love and Death)
آن هاتاوی و جارد لتو – ۷۵۰ هزار دلار (We Crashed)
سث روگن و رُز بایرن – ۷۵۰ هزار دلار (Platonic)
بری لارسون – ۷۵۰ هزار دلار (Lessons in Chemistry)
ناتاشا لیون – ۵۰۰ هزار دلار (Poker Face)
الیزابت ماس – ۵۰۰ هزار دلار (Shining Girls)
دیوید هاربر و وینونا رایدر – ۵۰۰ هزار دلار (Stranger Things)
آنجلا باست – ۴۵۰ هزار دلار (۹-۱-۱)
پیتر کراوس – ۳۵۰ هزار دلار (۹-۱-۱)
مت بومر – ۳۰۰ هزار دلار (Fellow Travelers)
جاناتان بیلی – ۲۲۵ هزار دلار (Fellow Travelers)
تام هاپر، دیوید کاستانیدا، امی ریور-لامپمن، رابرت شیهان، ایدان گالاگر و جاستین اچ مین – ۲۰۰ هراز دلار (The Umbrella Academy)

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.