رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پیش‌بینی نگران‌کننده از آینده قیمت طلا

قیمت طلا در ‌هفته‌ای که فدرال رزرو دست به افزایش ۷۵ صدم درصدی نرخ بهره زد، بازدهی هفتگی منفی را به ثبت رساند.

به گزارش اینتیتر به نقل از تجارت نیوز، پس از افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای مقابله با تورم بی‌سابقه در آمریکا همانطور که پیش‌بینی می‌شد قیمت طلا با افت مواجه شد.

بیشتر بخوانید:

البته قیمت طلا مرز ۱۸۰۰ دلاری از دست نداد ولی در هفته ای که گذشت بیش از ۱٫۵ درصد افت قیمت داشت. طلا تا آخرین ساعات معاملاتی روز جمعه که اخرین روز هفته برای بازارهای جهانی به حساب می آید در محدوده قیمت ۱۸۴۰ دلار معامله شد.

از سوی دیگر دلار که به یکی از پربازده‌ترین بازارها تبدیل شده است سوار بر موج سیاست های انقباضی فدرال رزرو در هفته گذشته نزدیک به ۰٫۸ درصد رشد کرد تا نزدیک به مرز ۱۰۵ واحدی کار را در هفته به پایان ببرد. شاخص دلار اکنون در یکی از بالاترین سطوح خود در دو دهه اخیر قرار دارد.

درحال حاضر تحلیل‌گران پیش‌بینی می کنند که شاید وضعیت برای طلا و معامله‌گران در ماه‌های آتی سخت‌تر از اکنون شود. شواهد نشان می‌دهد فدرال رزرو با تمام قوا به جنگ تورم آمده است و افزایش نرخ بهره در سطحی که اتفاق افتاد محتمل است. افزایش ۷۵ صدم درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو شدیدترین رشد نرخ بهره توسط فدرال رزرو از سال ۱۹۹۴ تاکنون بوده است.

البته طلا عوامل صعودی نیز مانند تورم بالا و همچنین نگرانی از رکود اقتصادی را در کنار خود دارد اما افزایش شدید نرخ بهره می‌تواند بر این عوامل در بلند مدت غلبه کند و کاهش قیمت طلا را رقم بزند. البته افزایش قابل توجه ارزش دلار نیز که قیمت طلا را برای دارندگان دیگر ارزها افزایش می‌دهد. به موازات افزایش نرخ بهره عاملی است که فشار نزولی شدیدی بر طلا وارد کرده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.