رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۸ فروردین ۱۴۰۲ | حرکت فلزات گرانبها بر مدار افزایشی

قیمت طلا و سکه امروز و در هفتمین روز از سال ۱۴۰۲ با توجه به روند صعودی قیمت دلار مسیری افزایشی را پشت سر می‌گذارند، این در حالی است که انس جهانی امروز کاهش قیمت داشته است.

به گزارش اینتیتر به نقل از تجارت نیوز، امروز هفتم فروردین ۱۴۰۲ با وجود کاهش قیمت در بازار جهانی طلا، روند صعودی قیمت در بازار دلار و پیشروی آن در پله اول کانال پنجم، قیمت طلا و سکه امامی را با افزایش مواجه کرده است. قیمت هر اونس طلا نیز امروز به هزار و ۹۵۶ دلار رسیده است.

این فلزات ارزشمند به‌طور کلی نسبت به روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ مسیری رو به بالا را می‌پیمایند و نوساناتی افزایشی را تجربه کرده‌اند.

با وجود این شرایط طلا و سکه در کوتاه‌مدت چه مسیری را طی خواهند کرد؟

پیش‌بینی کوتاه‌مدت قیمت طلا و سکه

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: پیش‌بینی کوتاه‌مدت من برای روند طلا و سکه در کوتاه‌مدت ثبات قیمت و اگر از دلار بخواهیم کمک بگیریم نوسان در حدود ۴۶ تا ۵۲ هزار تومان است.

او ادامه داد: در اردیبهشت‌ماه احتمالا تکلیف مواضع سیاسی روشن‌تر می‌شود و در آن بازه شاید بتوان مسیر کلی سال را بهتر پیش‌بینی کرد.

پیش‌بینی قیمت سکه بر اساس تورم

این کارشناس بازارهای مالی همچنین درباره روند تورم بیان کرد: در مورد پیش‌بینی بلندمدت به‌طور ساده باید گفت داده‌های تورمی امسال، ترجیحات بودجه و یا مباحثی مثل انتظارات تورمی را نشان می‌دهد در خوشبینانه‌ترین حالت تورم ۴۰ درصدی و غیر از آن تورم بالای ۴۰ درصد یعنی ۵۰ تا ۶۰ درصد را شاهد خواهیم بود.

دیبا گفت: اگر این را با حدود قیمتی دلار آخر سال یعنی ۵۰ هزار تومانی ترکیب کنیم کانالی بین ۶ تا هفت را میانگین برای پایان سال قیمت دلار می‌توان پیش‌بینی کرد.

او درباره پیش‌بینی قیمت سکه تا پایان سال ۱۴۰۲ نیز توضیح داد: برای سکه نیز با حدود تورمی که گفته شد و با بازه قیمتی ۲۷ تا ۲۸ میلیون در اواخر سال ۱۴۰۱، می‌توان بازه قیمتی ۳۸ تا ۴۳ میلیون تومان را میانگین قیمت سکه در پایان سال ۱۴۰۲ دانست.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

قیمت سکه امامی در حال حاضر به ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است و ۶ ملیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز حباب دارد؛ همچنین قیمت سکه بهار آزادی نیز ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت نیم‌سکه نیز ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ثبت شده است.

از سوی دیگر قیمت ربع سکه نیز امروز ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت سکه گرمی نیز به ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. قیمت طلای ۱۸ عیار نیز در لحظه تنظیم این گزارش دو میلیون و ۵۶۴ هزار و ۷۴۰ تومان اعلام شده و قیمت مثقال طلای ۱۷ عیار ۱۱ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان ثبت شده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.