رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

چرا افزایش حقوق برای بازنشستگان اعمال نمی‌شود؟

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: افزایش قیمت‌ها آغاز شده و تورم را در سفره کارگران و بازنشستگان احساس می‌کنیم اما حقوق بازنشستگان هنوز تعیین نشده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایبنا، عیدعلی کریمی گفت: براساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان تابع حداقل حقوقی است که شورایعالی کار تعیین می‌کند. قانون همه چیز را مشخص کرده و اعلام رقم مستمریِ بازنشستگان کاری ندارد که آن را به تاخیر می‌اندازند.

بیشتر بخوانید:

کریمی با بیان اینکه بازنشستگان دائم در مورد میزان حقوق خود در سال جدید سوال می‌پرسند، گفت: افزایش قیمت‌ها آغاز شده و تورم را در سفره کارگران و بازنشستگان احساس می‌کنیم اما حقوق بازنشستگان هنوز تعیین نشده است.

این فعال کارگری گفت: وزیر کار همانطور که تعیین سریع حداقل حقوق کارگران را یک دستاورد می‌دانست، اکنون نیز همین اقدام را برای مستمری‌بگیران انجام دهد.

کریمی با تاکید بر اینکه افزایش حقوق بازنشستگان باید تابعِ تصمیمات شورایعالی کار باشد، گفت: حقوق حداقل‌بگیران باید ۵۷.۴ درصد و سایر سطوح باید ۳۸درصد به علاوه‌ی ۵۱۶هزار تومانِ افزوده شود. بازنشستگان مزایای حقوق شاغلین را ندارند و ما انتظار داریم این موضوع را در افزایش مزایای غیرنقدی برای ما جبران کنند.

این فعال کارگری گفت: متاسفانه برخی افرادی که برای حقوق بازنشستگان تصمیم می‌گیرند، نمی‌دانند ۳ – ۴ میلیون تومان حقوق گرفتن یعنی چه!

کریمی با اشاره به تصمیم دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: با اجرایی شدنِ این تصمیم، قیمت‌ها افزایش خواهد یافت و کارگران و بازنشستگان هنوز شیرینیِ افزایش حقوق را نچشیده‌اند باید تلخیِ افزایش قیمت‌ها را احساس کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر در پایان بیان کرد: امیدواریم هر چه زودتر مستمریِ‌ها مطابق با قانون افزایش یابد و بعد پرداخت ۲۵درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازیِ سال گذشته آغاز شود. این ۲۵درصد جدا از حقوق کارگران است و سازمان نباید به این تحلیل که حقوق‌ها افزایش پیدا کرده از قیدِ ۲۵درصدِ باقیمانده‌ی متناسب‌سازی بگذرد. دولت ۹۰هزار میلیارد تومان برای سازمان بودجه تعیین کرده که از همین بودجه باید باقیمانده‌ی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پرداخت شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.