رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

چرا هندزفری به گوشی وصل نمیشود؟

گاهی اوقات به دلیل عدم آگاهی از نحوه ی اتصال دستگاه به گوشی یا هر وسیله ی دیگر ممکن است که دچار استرس شویم که چرا گوشی ها با دستگاه سینک نمی شود یا با خود بگوییم نکند یک دستگاه خراب به ما فروخته اند؟

به گزارش اینتیتر به نقل از روزیاتو، در ادامه مطلب با بررسی دلایل احتمالی عدم اتصال هندزفری به گوشی، تبلت، لپ تاپ و دیگر وسایل هوشمند رو با ما همراه باشید و متوجه این قضیه می شویم که چرا هندزفری به گوشی وصل نمیشه!مشکلات نرم افزاری

اگر از سلامت بدنه مطمئن هستید و دستگاه جای زدگی یا باز شدگی ندارد، می توانیم به سراغ مشکلات نرم افزاری بگردیم که راه حل آسان تری نسبت به باز کردن دستگاه و بررسی مشکلات سخت افزاری دارد. شاید پاسخ منطقی تری برای سوال چرا هندزفری به گوشی وصل نمیشه پیدا کنیم.

عدم اتصال بلوتوث هندزفری به گوشی

ابتدا به تنظیمات گوشی و بخش بلوتوث بروید و مطمئن شوید گوشی به طور خودکار با دستگاه دیگری سینک نشده باشد. یکی از ساده ترین علل در پاسخ به سوال چرا هندزفری به گوشی متصل نمیشه، همین مورد است. برای درست کردن این مشکل کافی است تا بر روی نام دستگاهی که گوش تان به اشتباه متصل شده بزنید و لغو اتصال یا Unpair را فشار دهید تا گوشی از دستگاه مدنظر قطع شود.

لازم به ذکر است که خاموش و روشن کردن بلوتوث شاید کمک کننده باشد اما ممکن است گوشی تان بلافاصله به همان دستگاه قبلی متصل شود.

پاکسازی پورت گوشی

شاید کمی عجیب به نظر برسد؛ اما وارد شدن جرم گوش به داخل پورت هندزفری و عبور از شیار های ریز آن ممکن است باعث بروز مشکل در اتصال و چه بسا قطع و وصل شدن هندزفری به هنگام پخش موسیقی گردد. شاید این روش در پاسخ به سوال چرا هندزفری به گوشی وصل نمیشه کمی خنده دار به نظر برسد اما بسیار روش مفید و کاربردی می باشد. در ادامه لازم است به کمک دستمال کاغذی، فوت کردن یا کشیدن گوش پاک کن به صورت سطحی هندزفری را تمیز کنید. اگر احساس می کنید از آخرین تمیز کاری زمان زیادی گذشته است، هندزفری را برای پاکسازی عمقی به یک تعمیرات موبایل تخصصی ببرید.

خرابی گوشی

برای رفع این مشکل و عدم بروز اختلالات، دستگاه خود را ریستارت کرده و دوباره سعی در متصل شدن به هندزفری کنید. ریستارت همه چیز را برای گوشی حل میکند و ریستارت کردن دوره ای برای یک دستگاه مفید است.

نسخه پایین اندروید دستگاه

اگر هنوز هم نمی دانید چرا هندزفری به گوشی وصل نمیشه، به اطلاعات هندزفری دقت کنید. مهم ترین عامل پیش از خرید یک هندزفری دقت به مشخصات آن است. مسلماً در توضیحات ابتدایی ذکر شده است که نسخه بلوتوث مناسب جهت متصل شدن به این هندزفری چه عددی است. هرچه عدد بالاتر باشد نشان دهنده ی کیفیت بالاتر هندزفری است. حالا اگر دستگاه شما نسخه اندروید زیر ۴.۰ داشته باشد گزینه ی مناسبی برای متصل شدن به هندزفری بلوتوثی نیست.

هندزفری خاموش شده

گاهی اوقات هندزفری های بلوتوثی برای ذخیره ی شارژ، پس از مدتی بلا استفاده ماندن بیرون از کیس شارژر خاموش می شوند. لازم است که دوباره هر دو گوش را روشن کرده و بعد به گوشی مد نظر، سینک کنید.

اتمام شارژ هندزفری و کیس محافظ

یکی دیگر از دلایل عدم اتصال را می توان نداشتن شارژ باتری محفظه ی هندزفری و خالی بودن اش دانست که خیلی از از ما ها به دلیل شلوغ بودن کارها از شارژ کردن آن سر باز می زنیم و به کل یادمان می رود. پس این مرحله را اصلاً فراموش نکنید.

مشکلات سخت افزاری

اگر با وجود تست تمامی راه کارهای مرتبط با مشکلات نرم افزاری مربوط به سوال چرا هندزفری به گوشی وصل نمیشه نتیجه ای نگرفته اید، بهتر است دستگاه را برای تست عیب یابی سخت افزاری پیش یک متخصص تعمیر موبایل و لوازم جانبی ببرید یا به همان فردی که دستگاه را از او خریده اید، نشان دهید. مطمئن باشید در صورت عدم خرابی قطعی و سوختن، هندزفری حتما تعمیر خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.