چرا هیچ تیمی رونالدو را نمی خواهد؟

فوق ستاره دنیای فوتبال درحالی به دنبال جدایی از منچستریونایتد است اما هیچ باشگاه بزرگی به جذب وی علاقه ندارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، حتی در ۳۷ سالگی هم جزو بهترین بازیکنان جهان است. هیچکس در توانایی فنی او شک ندارد. او همان بازیکنی است که پنج توپ طلا دارد و خیلی‌ها او را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال می‌دانند. کریستیانو رونالدو مرد رکوردها است مردی که چه در منچستریونایتد و چه در رئال مادرید و یوونتوس زیر سایه هیچ بازیکنی قرار نگرفت و در همه این تیم‌ها بهترین بازیکن تیمش بوده، اما او این روزها دوران خوبی را پشت سر نمی‌گذارد.

کریس فصل گذشته علی رغم عملکرد فردی خوب، نتوانست موفقیت تیمی به دست آورد. ابتدای فصل گذشته زمانی که از یوونتوس جدا شد و به منچستریونایتد بازگشت، احتمالا اصلا فکرش را نمی‌کرد خیلی زود از این تصمیم پشیمان شود و احتمالا حالا خودش را سرزنش خواهد کرد که چرا سال گذشته یونایتد را به منچسترسیتی ترجیح داد.

پیشنهادی که باعث شرمندگی رونالدو شد

رونالدو درخواست خروج از جمع شیاطین سرخ را داده و در تمرینات پیش فصل این تیم هم شرکت نکرد، اما هیچ پیشنهاد بزرگی برای او نرسید. جدی‌ترین پیشنهاد برای رونالدو، پیشنهاد نجومی یک تیم عربستانی برای جذب او بود و احتمالا این پیشنهاد بیشتر از اینکه مایه غرورش شود، او را خجالت زده خواهد کرد. این پیشنهاد به او می‌فهماند که دیگر کم کم باید با سطح نخست فوتبال دنیا خداحافظی کند و به یکی از تیم‌های متمول کشور‌های حاشیه خلیج فارس یا تیم‌های آمریکایی برود که فرسنگ‌ها از فوتبال روز دنیا عقب هستند.

الکس دلپیرو اسطوره باشگاه یوونتوس در اظهارنظری از نبودن هیچ پیشنهادی برای رونالدو ابراز تعجب کرده است. دلپیرو گفت: رونالدو قهرمان فوق العاده است و روحیه‌ای عالی دارد، اما فکر می‌کنم در دو سه سال اخیر خیلی آماده نبوده، البته این بیشتر به باشگاهی که در آن حضور دارد برمی گردد و به دلیل عملکرد ضعیف منچستریونایتد پس از دوران فرگوسن، رونالدو هم نتوانسته مثل قبل ظاهر شود.

اسپارتاک رونالدو را مسخره کرد

باشگاه اسپارتاک مسکوی روسیه در توییتری موضوع پیشنهاد نداشتن رونالدو را دستمایه طنز قرار داده و به نوعی رونالدو را مسخره کرده است. در توییت این باشگاه یک پیام ساختگی از رونالدو منتشر کرده است که در آن پیام به باشگاه اسپارتاک سلام کرده و آن‌ها هم در جواب فقط گفتند خیر. موضوعی که نشان می‌دهد حتی اسپارتاک هم رونالدو را نمی‌خواهد.

البته که این موضوع شوخی بود اما در واقعیت مدیربرنامه رونالدو او را به چندین باشگاه از جمله بایرن مونیخ، پاری سن ژرمن و چلسی پیشنهاد داده و تمام باشگاه ها، علاقه‌ای به جذب او نشان ندادند. حتی ناپولی ایتالیا هم که رونالدو به آن لینک شده بود، علاقه جدی‌ای به جذب او نشان نداد و تا چند فروش جدی نداشته باشد، نمی‌تواند برای جذب رونالدو اقدام کند.

ترفند نزدیکان رونالدو با پخش شایعه علاقه بارسلونا به رونالدو هم نتوانست رئال مادرید و دیگر باشگاه ها را برای جذب او قلقلک دهد و به نظر می رسد باشگاه های بزرگ دست آنها را خواندند و مثل سال گذشته گول نمی خورند.

دعوا سر نخواستن رونالدو

سایت ایندیپندنت در گزارشی علت این اتفاق را بررسی کرده و به این پرداخته که چرا رونالدو را هیچ تیم بزرگی نمی‌خواهد و به نوعی سر نخواستنش دعواست.

ایندیپندنت نوشت که کریستیانو برای انتقال به باشگاه دیگری که در فصل جدید در لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کند آماده است دستمزد خود را به شدت کاهش دهد. اکنون او سالانه حدود ۳۱.۵ میلیون یورو دریافت می‌کند. همچنین بعید است یونایتد به دلیل سن و سال بالای رونالدو و همچنین مدت زمان قرارداد او برای فروشش مبلغ هنگفتی بخواهد.

اما علی رغم همه اینها، باشگاه‌های مطرح اروپایی علاقه‌ای برای جذب این بازیکن پرتغالی ندارند. چرا این اتفاق می‌افتد؟ دلیل آن در ویژگی‌های کریستیانو و روند‌های مدرن فوتبال است.

سبک مربیان بزرگ دنیا با سبک رونالدو متفاوت است

در سال‌های اخیر، کریس از یک وینگر به یک مهاجم ضربه آزاد تبدیل شده است که موقعیتی عالی برای ضربه زدن دارد، به طرز باورنکردنی در کرنر‌ها خطرناک است و البته کاملا می‌داند که توپ در ثانیه بعدی کجا خواهد بود. اما با وجود تمام این ویژگی ها، این ستاره پرتغالی نمی‌تواند طبیعت خود را تغییر دهد. او نمی‌تواند به طور مداوم بازیکنان حریف را پرس کند و تحت فشار قرار دهد و در دفاع تیمی شرکت کند. این همان سبکی است که مربیان بزرگ دنیا به آن روی آورده اند.

کریستیانو ۷/۴ پرسینگ در هر بازی انجام می‌دهد و با توجه به این آمار، او در بین بدترین مهاجمان ۵ لیگ برتر اروپایی قرار دارد. بسیاری از باشگاه‌ها در اروپا بر روی پرسینگ تمرکز کرده‌اند. دومینویی که حتی اگر یک بازیکن آن را انجام ندهد، کل تیم به مشکل برمی خورد.

به همین دلیل است که چلسی و توماس توخل او را نمی‌خواهند و رحیم استرلینگ را به او ترجیح دادند. توماس یکی از استادان سبک پرسینگ فوتبال آلمان است. چیزی که باعث شد آن‌ها فصل گذشته روملو لوکاکو را از اینتر بخرند و در در تابستان ۲۰۲۱ مبلغ ۱۱۳ میلیون یورو را برای جذبش پرداخت کنند.

از نظر تئوری رونالدو می‌تواند جایگزین خوبی برای روبرت لواندوفسکی که کار انتقالش به بارسلونا تمام شده باشد، اما بایرن مونیخ از این ایده استقبال نکرد. آن هم به دلیل اینکه رونالدو با سبک پرسینگ ناگلزمن سرمربی باوارایی ها، همخوانی ندارد.

ترفندهایی که بی جواب ماندند

به گزارش اسکای اسپورت، مندس مدیر برنامه رونالدو، با استفاده از «اثر‌های مالی کریستیانو» از جمله افزایش حمایت‌های مالی، دسترسی به رسانه‌های اجتماعی و بازار‌های جدید به لطف امضای قرارداد با بیشترین فالوور در شبکه‌های اجتماعی، قصد دارد رونالدو را به باشگاه‌های بزرگ بفرستد، اما مشکل اینجاست که با وجود همه شایستگی ها، غول‌های اروپا برای جذب او متقاعد نشدند.

حال به نظر می‌رسد فقط ۳ راه حال پیش پای این ابرستاره باقی مانده است. ۱) ادامه کار خود در منچستریونایتد و زدن قید لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری به امید بازگشت یونایتد به روز‌های خوب با تن هاگ. ۲) انتقال به یک باشگاه بزرگ، اما به عنوان یک بازیکن ذخیره یا چرخشی با کاهش جدی حقوق؛ ۳) رفتن به یک تیم درجه ۲ که در لیگ قهرمانان امسال حضور دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.