رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

چرا یارانه برخی بازنشستگان قطع شده است؟

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نسبت به قطع یارانه برخی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری واکنش نشان داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسکانیوز، محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون سلامت سالمندی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در حاشیه آیین تجلیل از بازنشستگان برگزیده ملی همزمان با هفدهمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که در سالن مرکز همایش‌های پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، در واکنش به صحبت‌های برخی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری مبنی بر قطع یارانه نقدی آنها به دلیل شاغل شدن فرزندشان اظهار کرد: رئیس جمهور تاکید داشتند که آنهایی که یارانه‌شان قطع شده است و به عقیده‌شان باید یارانه‌شان وصل شود، باید مجدد درخواست دهند تا یارانه آنها واریز شود که بنده نیز این موضوع را از طریق سرپرست وزارت رفاه پیگیری خواهم کرد.

وی گفت: البته ما می‌توانیم از اختیارات مجلس شورای اسلامی نیز استفاده کنیم و نسبت به این موضوع ورود پیدا کرده که قطعا این مسیر را دنبال خواهیم کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری این اطمینان خاطر را داد که قطعا این مشکل حل خواهد شد.

محسنی بندپی همچنین به اجرای پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مجلس و دولت نیز به دنبال اجرای آن هستند و قطعاً اجرای کامل آن به نفع نظام سلامت و بازنشستگان خواهد بود، به طوری که در برنامه‌های پنج ساله چهارم، پنجم و ششم نیز به این موضوع اشاره شده است.

وی همچنین به طرح دارویار اشاره کرد و گفت: روز گذشته نیز جلسه‌ای با معاون وزیر بداشت در ارتباط با این طرح داشتیم؛ طرح دارویار نیز همانند سایر طرح‌ها فراز و نشیب دارد و اگر نظارت مستمر مجلس و دولت باشد قطعا پیشرفت خوبی را خواهد داشت.

رئیس فراکسیون سلامت سالمندی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرای طرح دارویار و نظارت مجلس بر فرایند اجرای این طرح، تاکید کرد: قطعا ما بر اجرای این طرح نظارت خواهیم داشت.

محسنی بندپی همچنین به تدوین برنامه پنج ساله هفتم اشاره کرد و گفت: ما در قوانین و برنامه‌های مختلف، قوانین خوبی برای سالمندان و افراد دارای معلولیت داشته‌ایم و در تدوین برنامه هفتم به دنبال الزامات اجرایی شدن این قوانین هستیم تا بتوانیم آنها را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه بازنشستگان با مسائل اقتصادی، معیشتی و درمان دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهار کرد: تکریم بازنشستگان، تکریم بزرگان و پیشکسوتان ما و تکریم کسانی است که عمر و جوانی خود را صرف خدمت به کشور کرده‌اند.

چرا یارانه برخی بازنشستگان قطع شده است؟/ اشتغال فرزند دردسر ساز شده؟

وی افزود: در سال ۱۴۳۰ بیش از ۳۰ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و نباید اجازه دهیم آنها به عللی چون پوکی استخوان و شکستگی‌ها، زمین‌گیر شوند. باید به سراغ آنها برویم و برنامه‌های پیشگیرانه برایشان داشته باشیم.

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظام سلامت چندان به فکر درمان و ارتقای سلامت سالمندان نیست و داروهای مورد نیاز آنها تماما تحت پوشش قرار ندارد، گفت: به طور جدی پیگیریم دارو و بیماری‌های مختص دوران سالمندی را تحت پوشش بیمه قرار دهیم تا اگر سالمندی مبتلا شد نگران هزینه‌هایش نباشد.

بندپی ادامه داد: در فراکسیون سالمندان بازنشستگان مجلس به جد پیگیر هستیم که پوشش خدمات درمانی، دارویی و توانبخشی را برای سالمندان ارتقا دهیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه پیگیر مطالبات آن دسته از بازنشستگان کشوری گروه علوم پزشکی و احکامی که تیرماه گذشته برایشان زده‌اند، هستیم خطاب به بازنشستگان گفت: با معاون وزیر بهداشت و سرپرست وزارت رفاه صحبت کرده‌ام و آنها هم پیگیر مطالبات شما خواهند شد. در کمیسیون اجتماعی پیگیر اجرایی کردن احکامی هستیم که در تیرماه برای شما صادر شده است. وقتی حکمی صادر می‌شود باید منابع مالی آن دیده شود، اگر منابع مالی دیده نشده باید دید کجا صرف شده است.

محمد اسکندری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز با انتقاد از قطع شدن یارانه برخی بازنشستگان گفت: یارانه نقدی برخی بازنشستگان قطع شده و درخواست ما از سازمان مربوطه این است که یک دسترسی به ما بدهند تا پاسخگوی این موضوع باشیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.