رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

راهنمای یادگیری طراحی و گرافیک به صورت حرفه ای + معرفی ۴ نرم افزار کاربردی

چطور یک طراح گرافیک حرفه ای شویم؟ نرم افزارهای کاربردی طراحی کدامند؟ چگونه از طراحی کسب درآمد کنیم؟ راهنمای یادگیری طراحی و گرافیک به صورت حرفه ای را در مطلب پیش رو مطالعه کنید.

اینتیتر – سحر زمانی؛ اگر به دنبال شغل و حرفه ای هستید که علاوه بر بازار کار گسترده، امکان انتخاب نحوه انجام کار بین دو نوع تمام وقت و پروژه ای را داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم تا طراح گرافیک شوید. این حرفه علاوه بر اینکه شما را به این هدف می رساند، در نهایت درآمد خوبی را نیز برایتان به دنبال دارد.

اما می پرسید چگونه؟ در پاسخ به این سوال باید گفت همانطور که خودتان می دانید برای آغاز هر کاری ابتدا باید ببینیم که شغل انتخابی مان چه ویژگی هایی دارد و آیا این ویژگی ها با تیپ و خصوصیات شخصیتی ما سازگار است؟ بعد از اینکه به پاسخ رسیدیم نوبت آن فرا می رسد تا آموزش های مورد نیاز آن شغل را فرا بگیریم. در رابطه با طراح گرافیک شدن هم باید به همین شکل عمل کنیم. در این مطلب همه ی آنچه که باید درباره یک طراح گرافیک بدانید، از ویژگی های شغلی و شخصیتی اش گرفته تا معرفی نرم افزارهای مورد نیاز و روش های کسب درآمد از این شغل را برایتان شرح داده ایم. قبل از هر چیزی باید این نکته را یادآور شویم که شما میتوانید برای دریافت آموزش نرم افزارهای طراحی و گرافیک، به وب سایت فرادرس، معتبرترین دانشگاه آموزش آنلاین ایران مراجعه کنید. با ما همراه باشید.

طراحی گرافیک چیست؟

طراحی گرافیک یک هنر است. هنری که از راه به تصویر کشیدن آنچه در ذهن طراح می گذرد، با مخاطبان خود سخن میگوید و ارتباطی موثر برقرار می کند. یک طراح گرافیک از مجموعه ای از المان ها مانند تصاویر و کلمات استفاده کرده و با چینش متفاوت آنها، مفهومی تازه را خلق می کند. این طراحی ها میتوانند بر روی سطوح مختلفی مانند کاغذ، پارچه و صفحه کامپیوتر نمایش داده شوند. در نتیجه می توان گفت در این حرفه خلاقیت و ایده پردازی حرف اول را می زنند.

چطور یک طراح گرافیک حرفه ای شویم؟

امروزه استفاده از طراحی گرافیک کامپیوتری به دلیل کاربردهای زیادی که در زمینه ی تبلیغات دارد، بسیار رواج یافته است. از این رو شرکت ها و سازمان های مختلف با استفاده از این هنر و تهیه ابزارهای تبلیغاتی متفاوت مانند بروشرها، پوستر، کارت ویزیت و … به معرفی برند، محصولات و خدماتشان میپردازند.

خصوصیات یک طراح گرافیک کدامند؟

همانطور که میدانید یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در زندگی کاری، متناسب بودن تیپ شخصیتی شما با ویژگی ها و شرایط شغلی است که در آن مشغول به کار هستید. در رابطه با موفق شدن در حرفه طراحی گرافیک نیز می توان گفت خصوصیات شخصیتی نقش مهمی دارند. معمولا اکثر افرادی که در این حرفه فعالیت می کنند بسیار خلاق و توانا هستند و مایلند در کارشان به شکل مستقل و به اصطلاح فریلنسری عمل کنند.

جالب است بدانید که این افراد با وجود شخصیت مستقلشان، گاهی تمایل دارند که با دیگران نیز در مورد کارهایشان تبادل نظر داشته باشند. این افراد در اکثر مواقع خودشان را به چالش می کشند و در میان این چالش ها همواره در پی این هستند که کاری متفاوت و خلاقانه انجام دهند.

این نکته را در نظر داشته باشید که این ویژگی ها در درون همه ی ما انسان ها وجود دارد. در نتیجه بهتر است قبل ازاینکه آموزش رشته طراحی و گرافیک را شروع کنید، این ویژگی ها را در وجودتان شناسایی کرده و دست به تقویت آنها بزنید.

برای طراح گرافیک شدن به چه آموزش هایی نیاز داریم؟

همانطور که پیشتر ذکر کردیم برای توانمند شدن در هر مهارتی نیاز داریم تا آموزش های لازم در آن زمینه را فرا بگیریم. در این مرحله ابتدا باید با ابزارهای حرفه طراحی گرافیک آشنا شویم و سپس اقدام به یادگیری آنها کنیم. نرم افزارهای فتوشاپ، کرل، ایلاستریتور و ایندیزاین از جمله برنامه های رایجی هستند که هر طراح گرافیکی باید به آنها مسلط باشد. یک طراح با استفاده از این ابزارها می تواند به تلفیق هنر و تکنولوژی می پردازد و ایده هایش را به شکلی بصری برای مخاطبان به نمایش می گذارد. در ادامه به توضیح این برنامه های طراحی کامپیوتری خواهیم پرداخت.

۱.فتوشاپ

فتوشاپ یکی از نرم افزارهای زیرمجموعه شرکت ادوبی است که به عنوان ابزار کار محبوب عکاسان و طراحان گرافیک شناخته می شود. این نرم افزار علاوه بر اینکه امکان ادیت و اصلاح عکس ها را برای شما فراهم می آورد، قابلیت طراحی های گرافیکی به شکل های ثابت و متحرک را نیز دارد. آموزش فتوشاپ برای شما این فرصت را ایجاد می کند تا به طراحی بنرها، گیف ها، لوگوها، ادیت عکس ها و بسیاری کار دیگر در این زمینه بپردازید.

چطور یک طراح گرافیک حرفه ای شویم؟

۲.کورل

نرم افزار کورل از دیگر برنامه هایی است که طراحان گرافیک برای خلق آثارشان از آن استفاده می کنند. این برنامه امکانات بی شماری را در اختیار طراحان قرار میدهد.  آموزش کورل به شما کمک میکند تا به عنوان یک طراح گرافیک، ایده های تصویری و گرافیکیتان را با استفاده از این ابزار بر صفحه کامپیوتر پیاده سازی کنید.

۳.ایلوستریتور

یکی دیگر از راه های طراحی گرافیکی و تصویرسازی، یادگیری و آموزش نرم افزار ایلوستریتور است. طراحان از این برنامه به طور گسترده برای ساختن وکتورها، پوستر، کارت پستال و کارت ویزیت استفاده می کنند.

۴.ایندیزاین

از برنامه ایندیزاین نیز همانند دیگر نرم افزاهای گرافیکی ذکر شده، برای طراحی بروشورها، صفحات مجلات و روزنامه ها استفاده می شود. ایلوستریتور و ایندیزاین مانند فتوشاپ جزو برنامه های زیرمجموعه شرکت ادوبی به شمار می روند.

چگونه از حرفه طراحی گرافیک کسب درآمد کنیم؟

پس از طی کردن فرآیند یادگیری مهارت طراحی گرافیک، زمان آن فرا می رسد تا کسب درآمد از این حرفه را آغاز کنید. خوشبختانه به خاطر ویژگی فریلنسری این حرفه راه های متفاوتی برای کسب درآمد از آن وجود دارد و انتخاب نیز به عهده خودتان است تا به صورت یک نیروی ثابت در شرکتی شروع به فعالیت کنید و یا اینکه بیزینس خودتان را داشته باشید و به صورت فریلنسری کسب درآمد کنید.

چطور یک طراح گرافیک حرفه ای شویم؟

اما قبل از هر چیزی در قدم اول بهتر است تا مجموعه ای از نمونه کارهایتان را جمع آوری کنید و برای خود رزومه ای ایجاد کنید. سپس می توانید روزمه خود را برای شرکت هایی که به دنبال طراحی مانند شما هستند ارسال کرده و پس از طی کردن فرآیند استخدام در یکی از آن شرکت ها مشغول به کار شوید.

راه دیگر نیز این است که  یک وب سایت شخصی  یا یک پیج اینستاگرامی  راه اندازی کرده و با قرار دادن نمومه کارهایتان، شروع به گرفتن سفارشات کنید و به صورت کاملا مستقل به پول دربیاورید.

در این مطلب تلاش کردیم که از صفر تا صد فرآیند شغل طراحی گرافیک را برای شما مخاطبان عزیز بگوییم. اگر به دنبال آموزش های بیشتر در زمینه علوم و نرم افزارهای کامپیوتری هستید به شما پیشنهاد می کنیم تا به دانشگاه مجازی فرادرس مراجعه کنید و دروس مورد نیازتان را دریافت کنید. این وب سایت سالهاست که با بهره گیری از اساتید درجه یک و حرفه ای به تهیه و تولید ویدیوهای آموزشی در حوزه علوم دانشگاهی و کامپیوتری می پردازد و قطعا در مسیر یادگیری هرچه بهتر به شما کمک می کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.