چهره دیگر بادام نمایان شد

آیا تاکنون رفلاکس اسید معده و درد ناشی از آن را تجربه کرده‌اید؟ بسیاری از غذاهای مختلف می‌تواند این عارضه را تحریک کند. به همین دلیل تشخیص اینکه چه چیزی می‌توانید بخورید، بدون اینکه علائمی داشته باشید، دشوار خواهد بود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بادام یکی از مواد غذایی است که ممکن است به برخی افراد مبتلا به رفلاکس اسید معده کمک کند اما می‌تواند همچنان علائم را برای دیگران تشدید نماید.

بادام یک غذای کم‌اسید است و از آنجا که غذاهای اسیدی می‌تواند علائم رفلاکس اسید معده را بدتر کند، خوردن این آجیل ممکن است برای افراد مبتلا به این بیماری مفید نباشد. بادام سرشار از فیبر است و می‌تواند کمک کند بعد از غذا احساس سیری کنید. این موضوع می‌تواند برای کسانی که رفلاکس اسید را در اثر پرخوری تجربه می‌کنند، مفید باشد.

با این حال بادام نیز چربی نسبتا بالایی دارد. غذاهای چرب می‌تواند باعث رفلاکس اسید شود؛ بنابراین بادام ممکن است باعث شود برخی افراد علائمی از رفلاکس اسید معده را تجربه کنند.

در نهایت باید به علائم خود توجه کنید و تصمیم بگیرید که آیا می‌توانید این آجیل را به عنوان میان‌وعده مصرف یا تا حد امکان از آن اجتناب کنید.

رفلاکس اسید معده وضعیتی است که در آن محتویات معده به مری بازمی‌گردد. این موضوع می‌تواند باعث احساس سوزش در قفسه سینه و گلو و همچنین درد و مشکل در بلع شود.

رفلاکس اسید معمولا به دلیل یک دریچه معیوب در بالای معده ایجاد می‌شود که به اسید اجازه خروج می‌دهد. این عارضه می‌تواند ناشی از چاقی، بارداری، سیگار کشیدن یا برخی غذاها و نوشیدنی‌ها باشد. رایج‌ترین غذاهایی که باعث رفلاکس اسید می‌شود عبارتند از غذاهای تند، مرکبات، گوجه فرنگی، غذاهای چرب و سرخ شده، سیر، شکلات، نعناع و الکل.

درمان رفلاکس اسید معمولا شامل تغییراتی در شیوه زندگی مانند اجتناب از غذاها و نوشیدنی‌های محرک، کاهش وزن و ترک سیگار است. همچنین ممکن است داروهایی برای کاهش تولید اسید معده یا کمک به بسته شدن دریچه بالای معده تجویز شود. در موارد شدید گاهی اوقات جراحی برای ترمیم دریچه یا برداشتن بخشی از معده ضروری است.

اگر رفلاکس اسید معده دارید، با پزشک خود در مورد مدیریت علائم خود صحبت کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.