رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

چه تعداد خودرو به مادران صاحب فرزند دوم و بالاتر واگذار شد؟

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون ۱۵هزار خودروی دولتی به مادران دارای فرزند دوم و بیشتر تعلق گرفته است که این آمار مطابق با تعداد درخواست‌کنندگان واقعی و دارای شرایط قانونی است.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم،‌ فاطمه محمدبیگی درباره نحوه واگذاری خودرو به مادران صاحب دو فرزند یا بیشتر از سوی خودروسازان اظهار داشت: در سه تا چهار ماه اخیر درخواست برای بیش از ۵۰۰ هزار خانواده برای خودرو داده شده که بخشی از آنها به‌صورت خوداظهاری بوده است و احراز شرایط نشدند.

بیشتر بخوانید:

وی اضافه کرد: بین افرادی که در لیست واجدان شرایط بودند، تا امروز ۱۵ هزار خودروی دولتی به مادران دارای فرزند دوم و بیشتر تعلق گرفته که این آمار مطابق با تعداد درخواست‌کنندگان واقعی و دارای شرایط قانونی است، یعنی برابر با فرزندان دوم به بعدی است که بعد از تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و در مهلت قانونی به دنیا آمدند.

محمدبیگی با بیان اینکه برای اعطای تسهیلات خودرو به مادران باید هم خوداظهاری دقیق باشد و هم ثبت احوال تأیید کند، تصریح کرد: البته چون سامانه به‌تازگی باز شده است، طبیعی است که در ابتدای امر با مشکل رو‌به‌رو شود، البته بعضی از مقررات و شیوه‌نامه‌هایی را هم خودروسازها به‌دقت وضع نکرده بودند که در جلسات مختلفی در سال ۱۴۰۱ این شیوه‌نامه‌ها اصلاح شد.

وی ادامه داد: برای مثال خودروسازان می‌خواستند قرعه‌کشی کنند، ولی چون تعداد متولدین کمتر از میزان قرعه‌کشی بود، گفتیم که قرعه‌کشی را حذف کنند تا همه مادران دارای فرزند دوم به بعد بتوانند صاحب خودرو شوند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.