رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

چگونه شغل مورد علاقه خود را انتخاب کنیم؟

حتما تا به امروز با این سوال مواجه شده اید که از شما می پرسند شغل مورد علاقه شما چیست یا به تعبیری ساده تر در آینده میخواهید به چه کاری مشغول شوید؟

به گزارش اینتیتر، قطعا همه ی ما در خلوتمان به این موضوع فکر میکنیم و از خود می‌پرسیم انجام دادن چه کاری واقعا ما را خوشحال می کند؟ آیا شغلی وجود دارد که بدون دریافت دستمزد حاضر به انجام آن باشیم؟

اغلب افراد این موضوع را که فردی تمایل داشته باشد شغلی را بدون دریافت دستمزد و توجه به سیستم جبران خدمات آن بپذیرد بیانگر علاقه شدید آن شخص به شغل مورد نظر میدانند.

در ادامه به بررسی روشی اصولی بر مبنای ویژگی ها و علایق خود و نیز مهارت ها و توانایی های مورد نیاز هر شغل خواهیم پرداخت:

در هنگام شناخت مشاغل مختلف برای انتخاب شغل مورد علاقه خود با دو عنوان کلیدی شرح شغل و شرایط احراز روبه رو خواهیم شد که در ادامه توضیح آنها خواهیم پرداخت.

یکی از اصلی ترین اجزای تحلیل شغل، شرح شغل است که شامل فهرستی از وظایف ، فعالیت ها و مسئولیت  هاست.

شرایط احراز نیز به نیازمندی ها و شرایط لازم برای انجام یک شغل اشاره دارد و شامل مهارت ها و توانایی ها و تجربیات است.

پس از بررسی این دو مقوله مهم، شناخت شما از شغل مربوطه به حد قابل توجهی افزایش می یابد. به عنوان مثال در شرح شغل یک پرستار میتوان به وظایفی اعم از ثبت گزارش های درمانی، انجام اقدامات اولیه ( کنترل علائم و ..) و اجرای دقیق دستورات دارویی تجویز شده اشاره کرد. شرایط احراز آن نیز شامل مدرک تحصیلی در حوزه مربوطه، مهارت های ارتباطی و رفتاری با بیماران، آگاهی از قوانین و مقررات پرستاری و آشنایی به مسائل روز در حوزه شغلی مربوطه می شود.

حال با توجه به شناخت دقیق از توانایی ها، مهارت ها و ویژگی های خود میتوانیم به بررسی شرایط احراز مشاغل مورد علاقه خویش بپردازیم. با استفاده از این روش علاوه بر این که شغل مورد علاقه خود را می‌شناسیم, به علت تطبیق ویژگی های ما با مشاغل مربوطه انتخابی شایسته ای نیز رخ خواهد داد.

ویژگی منحصر به فرد این روش نسبت به انتخاب صرفا بر اساس علاقه این است که فرد مورد نظر علاوه بر علاقه به شغل مذکور دارای ویژگی های مورد نیاز آن نیز است.

نویسنده: امیر دادوند

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.