کاربران پلی استور در روسیه دیگر نمی‌توانند اپ‌های پولی را خریداری کنند

با حمله نظامی روسیه به اوکراین، کاربران روسی بیش از پیش تحت تحریم‌های مختلف قرار گرفتند. حالا کاربران روس از خرید یا آپدیت اپ‌های پولی در پلی استور گوگل محروم می‌شوند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، چندی پیش اعلام شد که App Store دیگر امکان خرید اپلیکیشن‌ها را برای کاربران روسی فراهم نخواهد کرد. حال گوگل هم این قافله پیوسته و ظاهرا کاربران ساکن این کشور نمی‌توانند از خدمات مربوط به خرید یا آپدیت اپلیکیشن‌های پولی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

نقل شده که گوگل حدود ۲ ماه پیش خرید برنامه‌ها و اشتراک‌های اندرویدی را در روسیه متوقف کرده است. اکنون پلی استور هم به کاربران روسی اعلام کرده که دیگر امکان نصب و آپدیت برنامه‌های پولی وجود ندارد.

البته این موضوع شامل حال اپلیکیشن‌های رایگان نمی‌شود. بنابراین کاربران روسی همچنان قادر به استفاده از سرویس اپ‌های رایگان خواهند بود. گوگل به دلیل سیاست‌هایی که دارد، مجبور است خودش را با قوانین آمریکا وفق دهد. بنابراین با اعمال تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، گوگل هم مجبور شد حساب‌های خود در روسیه، از جمله حساب‌های Google Play را ببندد.

در آن زمان گفته شد که کاربران روسی باز هم می‌توانند به بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایی که قبلا دانلود کرده‌اند دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را به‌روزرسانی کنند. با این حال گوگل به وعده‌اش عمل نکرده و این سیاست را اخیرا در روسیه اعمال کرده است.

گوگل به توسعه‌دهندگان توصیه کرده که موعد پرداخت مجدد برای استفاده از سرویس‌ها را تا یک سال عقب بیندازند. یکی دیگر از راهکارهایی که به روس‌ها اجازه استفاده مجدد از این اپ‌ها را می‌دهد، رایگان شدن یا حذف اشتراک پولی آن‌ها تا مدتی معین است. این روش برای برنامه‌هایی توصیه می‌شود که کاربران نیاز ضروری به آن‌ها دارند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.