رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

«کایی Xuanjie»، برادر «ام وی ام X55 پرو»

کایی Xuanjie مدل ۲۰۲۳ جدیدترین محصول برند کایی است که به تازگی معرفی آن برای بازار چین انجام شده و قیمت پایه ۹,۶۰۰ دلاری را برای این کراس اوور کامپکت داریم.

به گزارش اینتیتر به نقل از اسب بخار، کایی Xuanjie مدل ۲۰۲۳ جدیدترین محصول برند کایی است که به تازگی معرفی آن برای بازار چین انجام شده و قیمت پایه ۹,۶۰۰ دلاری را برای این کراس اوور کامپکت داریم.

حدود دو هفته پیش بود که برند کوین (Cowin) به کایی (Kaiyi) تغییر نام داد و علامت تجاری این نشان هم عوض شد. برند کوین برای ما به واسطه حضور بهمن ریسپکت (کوین ژواندو) آشناست. این نشان، که حالا با نام کایی شناخته می شود، زیرمجموعه ای از چری است که بعضی از سدان ها و کراس اوورهای چری را با پلتفرم و قوای فنی یکسان اما طراحی متفاوت عرضه می کند. این نشان در شهرهای کوچک تر چین و یا به عبارتی شهرهای درجه سه و یا چهار چین پرطرف‌دار بود و در قیاس با خود چری درآمد قابل توجهی نداشت. کوین بازوی اقتصادی ساز چری محسوب می شد، اما حالا با تغییر نام و لوگو، چری می خواهد شخصیتی جدید به این نشان دهد و بازار جوانان را با کایی هدف گرفته است. اکنون کمپانی کایی مدل جدید و نسخه فیس لیفت کایی Xuanjie را معرفی کرده است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

طراحی کایی Xuanjie

این خودرو نسخه فیس لیفت از کراس اووری است که در سال ۲۰۲۱ برای نخستین بار به بازار چین آمد و حالا با برند و لوگوی جدید و تغییراتی در ظاهری می خواهد سهم بیش تری از بازار ایران داشته باشد. کایی Xuanjie (شِنچیه) ۴,۴۰۰ میلی متر طول، ۱,۸۳۱ میلی متر عرض و ۱,۶۵۳ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری در این خودرو به ۲,۶۳۲ میلی متر می رسد. این اعداد بیانگر آن است که با یک کراس اوور کوچک و یا کامپکت طرف هستیم. این خودرو براساس پلتفرم و مشخصات فنی چری تیگو ۵X شکل گرفته و تنها در طراحی با آن متفاوت است.

طراحی رینگ ها در این کراس اوور تغییر کرده و ترکیب باربند و مشکی شدن ستون C باعث شده است چهره ای اسپرت تر را در کایی Xuanjie داشته باشیم. جلوپنجره با زمینه مشکی رنگ و طرح کهکشانی طراحی شده است و رنگ زمینه مشکی را در چراغ ها هم می بینیم. خطی کرومی در پایین چراغ ها کشیده شده است که از وسط لوگوی جدید کایی می گذرد. در مجموع، طراحی کلی همان المان های مدل قبل را دارد اما با تغییر در برخی جزییات سعی شده است خودرو به مراتب جوان پسندتر از مدل قبل شود.

طراحی داخلی کایی Xuanjie

درون کابین دو صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی جلوآمپر دیجیتال و سیستم اطلاعات سرگرمی را تشکیل می دهند. فرمان به صورت ساده طراحی شده و در کل، طراحی داخلی و امکانات بسیار ساده تر از آن چیزی است که در ام وی ام X55 پرو دیده می شود. البته این را هم باید در نظر گرفت که با کراس اووری طرف هستیم که بسیار اقتصادی تر از مدل هم‌تراز چری است. در کایی Xuanjie امکاناتی نظیر پایش فشار بار تایرهای TPMS، دوربین عقب، پارک خودکار، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سراشیبی، کیلس و سیستم فرمان صوتی را می بینیم که باز هم سطح آپشن نسبت به محصول چری پایین تر است.

مشخصات فنی کایی Xuanjie

کایی Xuanjie مجهز به پیشرانه ۱٫۵ لیتر تنفس طبیعی است که توان تولید نهایت قدرت ۱۱۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۴۳ نیوتن متر را دارد. قدرت از این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا CVT نسل سوم به چرخ های جلو منتقل می شود. مصرف ترکیبی ۶٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای این خودرو اعلام شده است و هنوز از دیگر المان های عملکرد فنی این خودرو اطلاعاتی در دسترس نیست. نکته مهم در مورد کایی Xuanjie این است که قیمت ۹,۶۰۰ تا ۱۱,۹۰۰ دلاری برای این کراس اوور در نظر گرفته شده و این خودرو بسیار اقتصادی است.

احتمال حضور در ایران

از آن جا که برند کوین با ریسپکت به بازار ایران آمده است و بهمن موتور با این شرکت قرارداد دارد و از طرف دیگر، محصولات چری در ایران از طریق شرکت مدیران خودرو عرضه می شوند، می توان احتمال داد که کایی Xuanjie به عنوان یک کراس اوور اقتصادی در آینده به بازار ایران آید. البته این فقط یک احتمال است و باید دید در آینده باز هم از برند کوین سابق و کایی فعلی خودرویی به بازار ما می آید یا نه.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.