رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کدام نان را در رژیم غذاییمان بگنجانیم؟

اما میزان مصرف غلات کامل در ایران بسیار پایین گزارش شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از بهداشت نیوز، بر اساس نتایج به دست آمده از مطالعات کشوری، با وجود مصرف بیش از حد گروه نان و غلات در میان مردم که زمینه ساز افزایش بروز چاقی است، گرسنگی سلولی (به معنای عدم تأمین ریزمغذی‌های موردنیاز سلول‌ها) سلامت ما را تهدید می‌کند، زیرا در فرآیند سبوس‌گیری قسمت عمده ریزمغذی‌ها گرفته می ‌شود.

سبوس منبع بسیار خوبی از فیبر، ویتامین‌هایی نظیر: «نیاسین»، «ریبوفلاوین»، «تیامین»، «فولات» و املاحی نظیر: پتاسیم، فسفر، روی، آهن، منیزیم و سلنیوم است؛ از این رو، می تواند نقش موثری در حفظ سلامت بدن داشته باشد.

نتایج مطالعات انجام شده نشان می دهد که مصرف غلات کامل خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر: بیماری قلبی- عروقی، سرطان های دستگاه گوارش به ویژه روده بزرگ، دیابت و چاقی را کاهش دهد.

همچنین غلات سبوس دار نقش مهم و موثری در کنترل قندخون در بیماران مبتلا به دیابت دارد. از این رو گنجاندن این دسته از مواد خوراکی در رژیم غذایی بسیار پرفایده و سرشار از مواد مغذی است.

بدین ترتیب توصیه می شود که به‎‏ جای مصرف غلات تهیه شده با آرد سفید، از نان‏‌های سبوس‏‌دار، برنج قهوه‌‌ای، پاستای سبوس‌‌دار و غلات صبحانه حاوی غلات سبوس‌‏دار استفاده شود. همچنین از ذرت بو داده شده بدون کره و بیسکوئیت‌‏های حاوی غلات سبوس ‌‏دار برای میان وعده استفاده شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.