رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کدام کشورها ساعت را تغییر می دهند؟ + اینفوگرافیک

در اینفوگرافیک زیر مشاهده می کنید که کدام کشورها ساعت را تغییر می دهند.

به گزارش اینتیتر به نقل از استاتیستا، هر پاییز، ساعت در چندین کشور جهان یک ساعت تغییر می کند و تا بهار به عقب برنمی گردد. این تغییر ساعت به عنوان امری بحث برانگیزی شناخته می شود.

در یک نقطه، این به معنای یک ساعت خواب کمتر برای افرادی است که به سرکار می روند. در واقع ساعتی که برای یک نیم سال دوباره به دست نمی آید.به همین دلیل و بسیاری از دلایل دیگر، افرادی که به سرکار می روند از تغییر ساعت نفرت دارند.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶ حتی ادعا می‌ کند که کم‌ خوابی در روز های تابستان که ساعات روز طولانی تر است، باعث افزایش تصادفات رانندگی مرگبار می‌ شود.

در همین حال هستند طرفدارانی که از مزایای انتقال نور روز به عصرها در طول بهار حمایت می کنند. واقعیت این است که صرفه جویی در انرژی در عصرها دلیل ابداع تغییر ساعت بوده، اما مطالعات معاصر نشان داده است که در دنیای مدرن این هدف با تغییر ساعت را برآورده نشده است.

نور اضافی برای فعالیت‌ های عصرگاهی در فضای باز در تابستان یا رفت‌ و آمدهای صبحگاهی در زمستان ممکن است هنوز به‌عنوان یک مزیت در نظر بسیاری تلقی شود، اما این می‌ تواند با استفاده از ساعت تابستانی دائمی نیز به دست آید، تغییری که در چندین ایالت ایالات متحده و در سطح فدرال ایجاد شده است.

مزیت جابجایی نور روز به عقب و جلو بین عصرهای بهاری و صبح های پاییزی ممکن است واقعاً فقط در کشورهایی که کمبود نوری دارند، احساس شود.

در حال حاضر کمتر از ۴۰ درصد از کشورهای جهان از تغییر ساعت تابستانی استفاده می کنند. تاکنون تنها دو ایالت آمریکا – آریزونا و هاوایی – تغییر ساعت را کنار گذاشته‌ اند و هر دو از زمان دائمی زمستانی و استاندارد استفاده می‌ کنند. در همین حال، استان‌ های ساسکاچوان و یوکان کانادا، صرفه‌ جویی دائمی در نور روز را اتخاذ کرده‌ اند.

تغییر ساعت در همه کشورهای اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای اروپایی غیر عضو دو بار در سال تغییر می کند. در خارج از اروپا و آمریکای شمالی، تغییر ساعت در آرژانتین، پاراگوئه، کوبا، هائیتی، شام، نیوزیلند و بخش‌هایی از استرالیا نیز انجام می‌ شود.

اردن، ایران و سوریه اخیراً استفاده از نور روز را کنار گذاشته‌ اند و انتظار می‌ رود که دولت‌ مکزیک نیز به زودی از این روش پیروی کنند.

مترجم: سحر سادات زمانی

اینفوگرافیک

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.