رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

گاف جدید صدا و سیما؛ فارسی حرف زدن مهمان خارجی یک برنامه + ویدیو

هنوز چند روزی از ماجرای ترجمه ی دروغین مصاحبه ی رونالدو در یکی از بخش های خبری تلویزیون نگذشته که صدا و سیما بار دیگر با گافی جدید خبرساز شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از روزیاتو، برنامه تلویزیونی «سیاست خارجی» که به طور زنده از شبکه سه سیما پخش می شود، در تازه ترین قسمت خود یک گفتگوی زنده ی تصویری درباره ی سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان با فردی داشت که از سوی مجری برنامه، الهام عابدینی، یک فعال سیاسی هندی و روزنامه نگار مستقل به نام ظفر مهدی معرفی شد.

بیشتر بخوانید:

ظفر مهدی پس از شنیدن ترجمه ی سؤالات مجری، پاسخ های خود را به انگلیسی بیان می کرد تا اینکه در جایی از گفتگو برای لحظاتی صدای ارتباط دچار اختلال شد و مجری گفت به نظر می رسد مهمان برنامه صدای آن ها را ندارد، اما ظفر مهدی یکباره به فارسی سلیس گفت: «الان دارم!»

 

انتشار ویدئوی این اتفاق واکنش های زیادی را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشته است. برخی کاربران این واکنش آنی ظفر مهدی را نشانه ی تسلط او به زبان فارسی دانسته و صدا و سیما را به دروغگویی درباره ی گفتگو با کارشناسان خارجی متهم کرده اند.

موج انتقادات در فضای مجازی، الهام عابدینی، مجری برنامه را به ارائه ی توضیحاتی در خصوص این اتفاق واداشت.

عابدینی در توییتی در اینباره نوشت: «کارشناس برنامه فردی هندی بوده که در ایران ساکن است و تا حدی فارسی بلد است اما برای یک گفتگوی طولانی به راحتی نمی‌ تواند فارسی صحبت کند؛ ما ابتدای گفتگو هم اعلام کردیم که این کارشناس در ایران است.»

ظفر مهدی نیز خود در توییتی صحبت های عابدینی را تأیید کرد. او نوشت: «بله من خارجی هستم، با این‌ حال می‌ توانم چند کلمه‌ ای فارسی صحبت کنم.»

فارسی حرف زدن مهمان خارجی یک برنامه

این اما پایان ماجرا نبود و در ادامه تصاویری از صفحه ی لینکدین ظفر مهدی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد او خود را متولد و بزرگ شده ی منطقه کشمیر ِ هند معرفی کرده اما محل اقامت فعلی اش را تهران، یکی از زبان‌ هایی که به آن ها تسلط دارد را فارسی و از جمله ی سوابق کاری‌ اش را سردبیری پرس‌تی‌وی عنوان کرده است. تصاویری نیز از توییت های فارسی ظفر مهدی در گذشته منتشر شده است.

همه ی این ها در حالی است که ظفر مهدی در برنامه «سیاست خارجی»، فردی خارجی‌ زبان و خبرنگار مستقل معرفی شده بود.

پس از این اتفاقات صفحه ی لینکدین ظفر مهدی غیرفعال شد و هم او و هم الهام عابدینی صفحات مجازی خود در اینستاگرام و توییتر را شخصی کردند.

فارسی حرف زدن مهمان خارجی یک برنامه فارسی حرف زدن مهمان خارجی یک برنامه

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.