گلایه ربانی از برخی انتقادها: بی‌ارزش جلوه دادن مدال دوومیدانی‌کاران بی‌انصافی است

مربی تیم ملی دوومیدانی گفت: نباید ارزش مدال دوومیدانی‌کاران را در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا زیر سوال ببریم. زیرا دور از انصاف است و این شیوه برخورد مناسب نیست.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، چهارمین دوره از رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا روزهای ۲۱ تا ۲۴ مهر ماه به میزبانی کشور کویت و با حضور ۳۰ کشور برگزار شد. ملی‌پوشان نوجوان ایرانی موفق شدند ۱۳ مدال که در بخش دختران با کسب ۶ مدال (یک طلا، یک نقره و ۴ برنز) و شکستن پنج رکورد ملی با افتخار به کار خود پایان دهند. همچنین در بخش پسران نیز نوجوان کشورمان با کسب ۷ مدال (۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز) مقتدرانه به کار خود پایان دادند.

محسن ربانی روز چهارشنبه درباره عملکرد تیم نوجوانان دوومیدانی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: مسابقات نوجوانان آسیا قوانین خود را دارد. سنین بالاتر و سنین پایین‌تر نمی‌توانند در این رقابت‌ها شرکت کنند. همچنین ورزشکاران استقامتی از ۲۰۰ متر به بالا تنها حق شرکت در یک ماده را دارند و نمی‌توانند در مواد دیگر حضور یابند.

وی افزود: تعداد نفراتی که فدراسیون به آسیا اعزام کرده بود بیشتر از سهمیه‌ای بود که کنفدراسیون آسیا به ایران داد. فدراسیون هم با کمک حامی مالی تیم‌های پایه را به کویت اعزام کرد. بعد از برگزاری مسابقات انتخابی، برخی گفتند که این ورزشکاران چنین رکوردهایی داشتند و باید اعزام می‌شدند و حق داشتند اما کمیته فنی فدراسیون، دوومیدانی‌کاران اعزامی به آسیا را انتخاب کرد.

مربی تیم ملی دوومیدانی عنوان کرد: بنا به شرایط کشورهای چین و ژاپن در مسابقات قهرمانی نوجونان آسیا نبودند. ممکن است این کشورها در بیشتر مسابقات شرکت نکنند. در هر صورت دوومیدانی‌کاران ایران نتایج خوبی گرفتند.

وی یادآور شد: نباید فراموش کنیم که چهارمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا بود. تعدادی از ورزشکاران که در این مسابقات مدال کسب کردند، از قبل شانس مدال بودند و در هر صورت اگر چین و ژاپن هم بودند، به مدال می‌رسیدند زیرا صاحب رنکینگ بودند.

ربانی خاطرنشان کرد: حق می‌دهیم که برخی انتقاد کنند اما نباید ارزش مدال دوومیدانی‌کاران را زیر سوال ببریم. زیرا دور از انصاف است و این شیوه برخورد مناسب دوومیدانی نیست. هرچند در این عرصه تصمیم‌گیرنده نیستم اما نباید ارزش مدال را پایین بیاوریم. این دوومیدانی‌کاران نقطه شروع مسیر قهرمانی هستند و می‌توانند با حضور در المپیک و قهرمانی جهان به نقطه شکوفایی برسند.

وی گفت: تغییراتی در فدراسیون دوومیدانی ایجاد شد و دبیر فدراسیون تغییر کرد و امید خوبی به دوومیدانی‌کاران تزریق شد. دبیر جدید بسیار خوش اخلاق و رزومه خوبی در دوومیدانی دارد. این موضوع اتفاق میمونی برای جامعه دوومیدانی بود. همه خوشحال هستند که رضایی دبیر قبلی دوومیدانی رفته است و در زمان حضور او دوران خوبی نداشتیم. با آمدن دبیر جدید دوومیدانی جان گرفته است.

مدال‌های کسب شده توسط تیم ایران در قهرمانی آسیا به شرح زیر است:

طلا: محمدحسام مظفری، نازنین فاطمه عیدیان، مهدی هفت‌چشمه و سجاد آقایی

نقره: ملیکا نوروزی، ارشیا مصدقی، سینا افشین‌فر و فرید قرنجیک

برنز: مهدیس‌مینایی‌پور، الهه علیزاده، الناز موسایی، ستایش امینی و رضا مصطفی‌نژاد

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.