رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

گوجه سبز را به این دلایل نخورید

گوجه سبز میوه نارس درخت آلو است که طعم ترش و رنگ سبزی دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از نمناک، این نوبرانه بهاری دارای خواص بسیاری برای بدن است و طرفداران زیادی دارد. گوجه سبز علاوه بر فواید بسیار ، دارای مضراتی نیز می باشد که خوردن آن را با مشکل مواجه می کند.

عوارض و مضرات خوردن گوجه سبز

خطر مسموم شدن با مصرف هسته گوجه سبز:

گوجه سبزهای نوبرانه دارای هسته های نرمی هستند که معمولا توسط کودکان و نوجوانان به هنگام مصرف ، خورده می شود. در ترکیبات هسته گوجه سبز ، طعم تلخ اسید سیانیتریت وجود دارد که در صورت مصرف زیاد ، باعث مسمومیت خواهد شد ، همچنین هسته این میوه موجب سوء هاضمه قابل هضم شدن در بدن نیستند ، بنابراین خوردن آنها بدون ضرر نمی باشد.

وجود اگزالات فراوان در گوجه سبز:

گوجه سبز دارای مقادیر زیادی اگزالات است که موجب با تجمع در سیستم کلیوی باعث تولید سنگ های ادراری می شود. افرادی که سابقه سنگ کلیه از جنس اگزالات دارند باید در مصرف گوجه سبز دقت بیشتری داشته باشند. همچنین برخی از افراد در مصرف گوجه سبز زیاده روی می کنند ، بنابراین بهتر است هنگام مصرف این میوه، کمی هم آب بنوشند تا موجب دفع اگزالات موجود در گوجه سبز شده و از ایجاد سنگ های مجاری ادراری جلوگیری کند.

باقی ماندن سموم روی گوجه سبز:

برخی اوقات برای سم پاشی این میوه ها ، از نوعی سموم استفاده می شود که پس از رسیده شدن میوه ، عمر سم نیز تمام می شود. به همین دلیل با چیدن زودتر از موعد این میوه ها ، سموم بر روی آنها باقی انده و در صورت ضدعفونی نشدن به هنگام مصرف ، وارد بدن می شود.

فرسایش مینای دندان:

چنانچه در مطلب خواص و عوارض گوجه سبز در بخش قبلی سلامت نمناک هم گفته شد طعم ترش و کال بودن گوجه سبز می تواند منجر به فرسایش دندانها شود. گوجه سبز خاصیت اسیدی دارد و به همین دلیل نباید بلافاصله پس از مصرف آن ، دندانها مسواک زده شون. زیرا مسواک زدن بلافاصله بعد از خوردن گوجه سبز موجب پوسیدگی دندانها می شود.

ایجاد بیماری های عفونی:

مانند بسیاری از میوه های دیگر ، گوجه سبز نیز با پوست خورده می شود ، بنابراین یکی از نکات بسیار مهمی که باید رعایت شود ، ضدعفونی کردن آنها است . معمولا دستفروشان از آب چاه یا جوی ، برای تمیز کردن میوه ها استفاده می کنند که مشکلات گوارشی و بیماری های عفونی را ایجاد می کند بیماری حصبه نوعی عفونت باکتریایی در دستگاه گوارش است که به دلیل مصرف آب و مواد غذایی آلوده در بدن همه افراد ایجاد می شود و دارای عوارضی مانند سوراخ شدن روده ها ، کاهش شدید آب و املاح بدن ، عفونت استخوان ، زردی و خونریزی دستگاه گوارش می باشد.

مسمومیت های غذایی که به دلیل باکتری هایی مانند باسیلوس سرئوس و استافیلوکوک اورئوس ایجاد می شوند در اثر مصرف غذا و میوه آلوده فرد را مبتلا می کنند.

طبع سردی که نفخ می آورد:

گوجه سبز طبع سردی دارد و اگر نگران این موضوع هستید می توانید آن را با سبزیجات کوهی که طبع گرمی دارند مانند گلپر و نعناع استفاده کنید. خوردن گوجه سبز با گلپر یا نعناع دیگر حالت نفاخ ندارد.

چقدر گوجه سبز بخوریم؟

عوامل مختلفی مقدار مصرف گوجه سبز را تعیین می کند به عوامل مختلفی بستگی دارد.

مهمترین عامل ، وضعیت سیستم گوارشی افراد است. باید توجه داشت ک میوه گوجه سبز ، نارس و کال ست و زیاده روی در مصرف آن باعث ایجاد نفخ ، سوءهاضمه و کرامپ های شکمی می شود. اما قند پائین گوجه سبز ، این میوه را کم ضرر کرده است.

۱۰۰ گرم گوجه سبز تقریبا ۴۰ کیلو کالری انرژی دارد ، بنابراین یک میان وعده مناسبی است اما باید توجه داشت که مقدار مناسب گوجه سبز در هر روز به میزان نصف لیوان تا یک لیوان می باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.