رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۱۰ ماده غذایی که باید بیرون یخچال نگهداری شود

شاید فکر می کنید که مطمئن ترین جا برای نگهداری خوراکی‌ها یخچال است اما بد نیست بدانید که نمی‌شود همه مواد غذایی را در یخچال نگه‌دارید.

به گزارش اینتیتر به نقل از خراسان، در ادامه به ۱۰ ماده غذایی اشاره می کنیم که باید بیرون از یخچال نگهداری شود.

۱- موز

موز به دو دلیل نیاز به جای گرم دارد.

اگر موزهای سبز و نارس را انتخاب کرده‌اید گرما می‌تواند به رسیدن و پخته شدن آن‌ها کمک کند.

نور و هوا در جلوگیری از لک شدن و پوسیدگی موزها بسیار موثر است.

۲- قهوه

هیچ‌گاه قهوه را در یخچال نگهداری نکنید، زیرا بوی تمام مواد خوراکی دیگر را به خود جذب و طعم آن هم تغییر می‌کند. قهوه را در ظرف در بسته و دور از نور خورشید نگهداری کنید.

۳- گوجه فرنگی

دمای اتاق بهترین دما برای نگهداری گوجه فرنگی هاست زیرا دمای سرد یخچال می‌تواند طعم گوجه فرنگی‌ را از بین ببرد.

۴- عسل

بهترین عسلی که می‌توانید داشته باشید در یک ظرف در دار، در یک انبار تاریک و خنک است. نگهداری از عسل در یخچال موجب نامطبوع شدن و سفت شدن بیش از حد آن می‌شود.

۵- سبزیجات تازه

محیط و سرمای یخچال سبزیجات تازه مانند ریحان، رزماری، آویشن و گیاهان ترش مزه را خشک می کند و آب آن‌ها را از بین می‌برد. ساقه این سبزیجات را در آب قرار دهید و در دمای اتاق و به دور از نور خورشید نگه دارید.

۶- نان

اگر به نان‌های خشک، سفت و بیات علاقه ندارید هرگز نان را در یخچال نگهداری نکنید زیرا دمای یخچال باعث از بین رفتن آب و بافت نرم نان می‌شود.

۷- روغن

این ماده دقیقا مانند عسل و سبزیجات عمل می کند و هر نوع روغن پخت و پزی که باشد در یخچال جامد می شود و کارایی آن پایین می‌آید.بهتر است روغن را در جای خشک و بدون نور نگهداری کنید.

۸- خربزه

اگر به فروشگاه‌های مواد غذایی تازه رفته باشید هیچ گاه خربزه و هندوانه را در یخچال مشاهده نمی‌کنید. دمای سرد باعث یخ زدگی در آن‌ها می‌شود. بنابراین آن‌ها را در دمای اتاق نگهداری کنید و پس از برش زدن در یخچال بگذارید.

۹- سیب زمینی و پیاز

هر دوی این صیفی‌جات برای نگهداری و سالم ماندن بافت شان نیاز به دمای اتاق دارند. گازهای ساطع شده از یخچال موجب تسریع در خراب شدن و سرمازدگی آن ها می‌شود.

۱۰- سیر

اگر باز هم به فروشگاه‌های مواد غذایی نگاه کنید متوجه می‌شوید که سیر تا زمان طبخ شدن نیازی به نگهداری در دمای یخچال ندارد و بهترین دما برای نگهداری از آن دمای اتاق و محیط بدون نور است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.