رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۱۲ مورد از بهترین سریال های انیمیشنی سال ۲۰۲۱

در حالی که در سال ۲۰۲۱ بسیاری در درون و بیرون از صنعت سرگرمی مجبور بودند در شرایط شیوع کرونا به کارشان ادامه دهند، در تمام طول سال شاهد انتشار برخی از بهترین سریال ها بودیم و اینجا ما می خواهیم در مورد بهترین سریال های انیمیشنی سال ۲۰۲۱ صحبت کنیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از روزیاتو،‌ در سال ۲۰۲۱ سریال های لایو اکشن جذاب بسیاری منتشر شد اما همزمان شاهد افزایش شمار برنامه های انیمیشنی باکیفیت نیز بودیم. در حالی که انیمیشن عموماً به عنوان یک محمل مرده در نظر گرفته می شود اما این ادعا دستکم در سال ۲۰۲۱ به هیچ عنوان صحت نداشت.

بیشتر بخوانید:

مانند دیگر حوزه های صنعت سینما، انیمیشن سازی نیز به دلیل شیوع کرونا تحت تاثیر قرار گرفته و به همین خاطر بود که برخی سریال ها مانند فصل چهارم سریال Attack on Titan تنها یکی از انیمیشن هایی بود که صداپیشگان آن مجبور شدند دیالوگ هایشان را در خانه های خود اجرا کنند. حتی اقتباس انیمیشنی جونجی ایتو از Uzumaki نیز به تعویق افتاده و به اکتبر ۲۰۲۲ موکول شد و What If…? نیز مجبور شد یک اپیزود کامل را نادیده بگیرد.

۱- Castlevania

سریال انیمیشنی Castlevania از محصولات نتفلیکس، چهارمین و آخرین فصل خود را در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد. این فصل پایانی بر انتقام جویی ایزاک، درگیری هکتور با شورای استیرین و مبارزه سه شخصیت اصلی ترور، سفا و آلوکارد با نیروهای اهریمنی بود که در نهایت با مبارزه با خود مرگ به اوج رسید. درست همانند فصول قبلی، فصل چهارم سریال Castlevania نیز مملو از انیمیشن سازی و تصاویر خیره کننده بود اما چیزی که این فصل را متمایز می ساخت این بود که در سریالی چنین تاریک و سیاه، تقریباً تمام شخصیت ها پس از سال ها دشواری و سختی به سرنوشتی خوش و مناسب دست یافتند. فصل پایانی انیمیشن سریالی Castlevania تمامی جنبه های مثبت این انیمیشن در بخش نویسندگی و جلوه های بصری را به اوج خود رساند، به شیوه ای که همچنان به کلیت سریال وفادار مانده و به نظر می رسد که این رویه با انتشار اسپین آف مورد انتظار Castlevania نیز ادامه یابد.

۲- To Your Eternity

سریال انیمه To Your Eternity داستان یک نامیرای دارای قدرت تغییر چهره به نام فوشی است که دور دنیا چرخیده تا معنای انسان بودن را درک کند و به ویژه بفهمد که مردن یکی از نزدیکان تا چه اندازه می تواند ناخوشایند باشد. در هر داستان فوشی بیشتر و بیشتر به انسان ها شبیه می شود و هر بار مردن دوستانش برای او دشوارتر و دشوارتر می شود و این نکته از سریال بسیار حیرت انگیز و جذاب است. تماشای رشد رابطه بین فوشی و دوستانش در طول سریال یک تجربه فوق العاده تلخ و شیرین است که امیدواریم در فصل دوم To Your Eternity نیز ادامه داشته باشد.

۳- Inside Job

سریال انیمیشنی Inside Job داستان ریگان ریدلی را روایت می کند، رییس پرمشغله و عجیب و غریب یک سازمان دولتی مرموز که برای در کنترل نگه داشتن تئوری های توطئه تاسیس شده و در این مسیر مخاطب با جنبه های دیوانه کننده و متفاوت وظایف وی و تیمش آشنا می شود. طنز جالب این سریال انیمیشنی نتفلیکس و نقبی عمیق که به دنیای افسانه ها و تئوری های توطئه می زند، سریال Inside Job را می توان ترکیبی از Rick and Morty و Gravity Falls دانست. درست همانند این دو سریال، Inside Job نیز مملو از طنزی سیاه و گزنده است که از ابتدا تا پایان سریال ادامه دارد در حالی که همچنان راه هایی برای ایجاد شخصیت هایی آشنا و قابل درک و علاقمند کردن مخاطب به سرمایه گذاری در تماشای دردسرهایشان پیدا می کند.

۴- Tokyo Revengers

انیمه Tokyo Revengers در مورد یک بدبیار ناموفق ۲۶ ساله به نام تاکمیچی است که ناگهان قدرت بازگشت به ۱۲ سال گذشته را بدست می آورد. تاکمیچی از قدرت خود و دانشی که نسبت به آینده دارد برای همراهی با گروهی موتورسوار مربوط به گذشته اش استفاده می کند تا هم خود را تغییر دهد و هم از مرگ نامزد سابقش جلوگیری نماید و هرچه سریال Tokyo Revengers پیش می رود وی به تلاش های خود برای نجات جان دوستان جدیدی که پیدا می کند ادامه می دهد. این سریال با توجه به داستان و طراحی شخصیت ها انگار که مربوط به دهه متفاوتی است و به لطف دوست داشتنی بودن شخصیت ها نتیجه کار بسیار جذاب و رضایت بخش است. تاکمیچی اگر چه یک مبارز قوی نیست اما به دلیل مهربانی اش موفق به حل مشکلات می شود و همین موضوع باعث می شود که Tokyo Revengers متفاوت از دیگر انیمه های سال باشد.

۵- JoJo’s Bizarre Adventure: Stone Ocean

سری انیمیشن های JoJo’s Bizarre Adventure وارد فصل ششم خود می شود که Stone Ocean نام دارد و زیبایی های قسمت های قبلی را همچنان حفظ کرده است. این بار شخصیت اصلی داستان دختر جوتارو به نام جولین کوجو است اما انتخاب یک زن به عنوان شخصیت اصلی داستان باعث نمی شود که Stone Ocean دست از سریالی هوشمندانه بودن که جلوه های بصری خارق العاده و سکانس های مبارزه جذابی دارد دست بردارد، درست مانند سری های قبلی. Stone Ocean به خوبی میراث این فرانچایز را حفظ کرده و همزمان برخی از داشته های خاص خود را نیز ارائه می دهد که در بهتر شدن فرانچایز موثر بوده است.

۶- The Owl House

بعد از توقفی حدوداً یکساله، سریال The Owl House با فصل دوم خود بازگشت و تقریباً همه چیز در آن نسبت به فصل اول بهتر شده بود.فصل دوم این سریال بیشتر از قبل به سبک روایت سریالی روی آورد تا داستان را سریع تر پیش ببرد و این تغییر در کنار شخصیت پردازی های پویاتر و احساسی تر برای شخصیت های تازه و قدیمی به بهتر شدن سریال کمک کرد. یکی از بهترین مثال ها در این مورد، رابطه بین لوز و آمیتی در اپیزود هشتم فصل دوم سریال است که کلیشه های روابط سریالی را نادیده می گیرد.

۷- Centaurworld

سریال انیمیشنی Centaurworld در مورد یک اسب به نام هورس است که از دنیای تاریک و جدی اش به یک دنیای کارتونی و احمقانه به سنچور ورلد منتقل می شود. این سریال انیمیشنی تم ها و سبک های متضادش را با مقدار زیادی انمیشین سازی سورئالیسم و خیره کننده ترکیب می کند و جنبه موزیکالش نیز بر این ترکیب جذاب افزوده می شود. سریال Centaurworld همچنین از احساسی کردن شخصیت هایش در مواقع مورد نیاز نیز ابایی ندارد که همه این نقاط قوت باعث می شود این سریال از نادیده گرفته شده ترین سریال های جذاب سال ۲۰۲۱ باشد.

۸- Amphibia

درست مانند The Owl House، انیمیشن سریالی Amphibia نیز یک سبک روایتی سریالی تر را در فصل دوم و سپس سوم خود به کار می گیرد که با توسعه بیشتر شخصیت ها و دنیاسازی های بیشتر و حتی بهبود سبک انیمیشن سازی نیز همراه می شود. شخصیت ها و دنیای سریال نسبت به فصل اول تغییرات و رشد بسیرای داشته و همچنان همان جذابیت حفظ شده در حالی که اضافه شدن شخصیت های جدید کیفیت Amphibia را بالاتر برده و آن را به مقاصد تاریک تر و بالغ تری می ربرد. فصل سوم سریال Amphibia ظاهراً آخرین فصل این انیمیشن سریالی است که به نظر می رسد در اوج به یک سریال انیمیشن دیدنی پایان خواهد داد.

۹- Invincible

سریال Invincible از سرویس آمازون پرایم بسیار مورد توجه و مورد انتظار بود و به خوبی نیز انتظارات را برآورده کرد. این سریال پر از صداپیشگان ستاره (استیون یئون، جی کی سیمونز، ساندرا اوه و زیزی بیتز) است و تصویرسازی های خشن و خونین آن هم برای کارتون های ابرقهرمانی و هم کارتون ها به طور کلی غیرمعمول است اما جدای از این موضوع، در بطن این سریال داستانی نهفته که به ساختار شکنی در کلیشه های ژانر ابرقهرمانی دست زده و آن ها زا صادقانه تر و جذاب تر از قبل به نمایش می گذارد. سکانس های مبارزه و تعاملات بین شخصیت ها باعث شده که Invincible چیزی فراتر از یک سریال انیمیشنی ابرقهرمانی معمولی باشد و همین موضوع نقطه قوت اصلی این انیمیشن است که مخاطبان را جذب خود ساخته است.

۱۰- Komi Can’t Communicate

انیمه سریالی Komi Can’t Communicate سریالی که هر یک از شخصیت های آن به شکلی خاص عجیب و جذاب هستند اما همزمان کلیت سریال ابایی از نشان دادن مشکلات عاطفی و احساسی شخصیت های اصلی و فرعی ندارد که باعث می شود کلیت سریال یک بررسی بامزه و متفکرانه در زمینه اضطراب اجتماعی باشد. اولین فصل سریال Komi Can’t Communicate حتی با ادای احترامی به تمام کسانی که در ارتباط برقرار کردن و روابط اجتماعی مشکل داشته اند به پایان می رسد و در ادامه پیامی را ارائه می دهد که اغلب افراد آن را درک کرده و همین موضوع است که این انیمه را به یکی از بهترین انیمه های سال تبدیل کرده است.

۱۱- Arcane

سریال انیمیشنی Arcane به یکباره در اواخر سال ۲۰۲۱ از ناکجاآباد آمده و به سرعت مورد توجه انیمیشن دوستان و منتقدان قرار گرفت. این سریال انیمیشنی نتفلیکس به شدت از سبک انیمیشن سازی سه بعدی استفاده می کند که قبلاً در فیلم های مشهور و موفقی مانند Star Wars: The Clone Wars یا Spider-Man: Into the Spider-Verse دیده بودیم و این موضوع باعث می شود که تجربه بصری غنی و سیالی وجود داشته باشد، چه در سکانس های مبارزه و چه در کلیت ظاهر سریال. شخصیت ها و دنیاسازی سریال نیز بی نقص است، که در هر سریال بهتر نیز شده و مخاطب را بیش از پیش در داستان غرق می کند، به ویژه با روایت داستان تراژیک بین دو شخصیت اصلی وی و جینکس. سریال Arcane یک بار دیگر نشان داد که قرار نیست تمامی اقتباس ها از بازی های ویدیویی اثرهایی ناموفق، ضعیف و شکست خورده باشند.

۱۲- Dragon Quest: The Adventure Of Dai

انیمه Dragon Quest: The Adventure Of Dai بر اساس فرانچایز Dragon Quest ساخته شده که به خاطر طراحی شخصیت های صورت گرفته توسط آکیرا توریاما شناخته می شود، همان کسی که خالق Dragon Ball است. این سریال داستانی معمولی در مورد قهرمانی جوان و تیمی از دوستانش است که برای شکست یک پادشاه شیطان صفت به ماجراجویی می پردازند و همین موضوع ساده است که این انیمیشن را جذاب می سازد. اگر چه این داستان بسیار کلیشه ای و آشناست اما این کلیشه های تکراری با چنان صداق و سرراستی روایت می شوند که در نهایت جذابیت پیدا می کنند.

مبارزه دای با ویران، تبدیل شدن پوپ به یک جنگجوی شجاع، تقلاهای هیونکل با اشتباهات گذشته اش و دیگر ماجراهای داستان چنان خوب پردازش شده اند که کلیشه ای بودن آن ها به چشم نمی آید. روی هم رفته سریال انیمیشنی Dragon Quest: The Adventure Of Dai به خوبی می داند که چطور با نقاط قوتش بازی کرده و جلوه های بصری لازم برای پشتیبانی از این هدف را دارد که آن را به یکی از بهترین سریال های انیمه سال ۲۰۲۱ تبدیل می کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.