رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۳ پیش‌بینی از قیمت طلا

قیمت طلا و سکه به‌عنوان تابعی از قیمت دلار، اکنون پس از شوک قیمتی چند روز گذشته، در فازی احتیاطی فرو رفته است.

به گزارش اینتیتر به نقل از تجارت نیوز،‌ قیمت طلا و قیمت سکه در داخل کشور تابعی از قیمت دلار است. قیمت دلار در چند روز گذشته با شوک ناشی از قطعنامه شورای حکام در مسیری افزیاشی قرار گرفت. از آنسو طلا و سکه نیز پا به کانال‌های قیمتی جدید گذاشتند.

بیشتر بخوانید:

اما با سیاست‌های دولت مبنی بر کنترل نرخ ارز اکنون قیمت‌ها در این دو بازار نیز در فازی احتیاطی فرو رفته و با کاهش قیمت همراه بوده است.

با این شرایط چه چشم‌اندازی برای قیمت‌ها وجود دارد؟

نوسان قیمت طلا و سکه
جواد فلاحیان

ممکن است به علت ارزپاشی، چند روزی قیمت دلار پایین بیاید، اما به‌طور کلی روند آن افزایشی است. از آنسو روند طلا نیز در آینده، می‌تواند صعودی شود.

روند صعودی بازارها
مریم محبی

یکی از دلایل این افزایش قیمت‌ها بحث تایید قطعنامه شورای حکام بود که باعث شد جوی هیجانی در بازار شکل بگیرد و دلار روندی افزایشی را در پیش گرفت. طلا و سکه نیز به‌عنوان تابعی از دلار، همین مسیر را دنبال کردند.

اما کم‌کم جامعه به این باور رسید که این قطعنامه ضمانت اجرایی ندارد. هیجان کاهش یافت و قیمت‌ها عقب‌نشینی کردند. انا واقعیت این است که کاهش ارزش پول ملی ما به سرعت باعث افزایش قیمت دلار می‌شود. نباید تصور کرد این عقب‌نشینی می‌تواند باثبات باشد و احتمال افزایش دوباره وجود دارد.

روند طلا و سکه احتمالا در بلندمدت افزایشی است.

قیمت طلا تابعی از دلار
علی صادقین

احتمالا در کوتاه‌مدت بازار شاهد اصلاح قیمت ارز است. اما اگر اخبار سیاسی به سمت عدم احیای برجام پیش رود در بلندمدت همچنان قیمت دلار می‌تواند صعودی باشد. قیمت طلا وسکه تابعی از این روند است.

باتوجه به حباب زیادی که طلا و سکه دارند توصیه می‌کنم خریدی در این شرایط انجام نشود. اگر هم افرادی قصد خرید دارند صندوق‌های ETF طلا در اولویت بالاتری نسبت به طلای فیریکی هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.