۵ نشانه نیاز به تعمیر ترمز خودرو

نشانه های خرابی ترمز خودرو چیست؟ در این مطلب به بررسی ۵ نشانه نیاز به تعمیر ترمز خودرو خواهیم پرداخت.

اینتیتر – مهتاب جهاندار؛ آیا خودرو شما نیاز به تعمیر ترمز دارد؟ ۵ علامتی که می گوید بله. وقتی صحبت از ایمنی خودرو می شود، هیچ چیز به اندازه یک سیستم ترمز سالم مهم نیست. در حالی که کمربندهای ایمنی و کیسه های هوا در صورت تصادف عالی هستند، این ترمزها هستند که می توانند از وقوع آن تصادف جلوگیری کنند، البته تا زمانی که در وضعیت خوبی باشند. با توجه به علائم رایج زیر در مورد مشکل ترمز می توانید مطمئن شوید که قبل از اینکه خیلی دیر شود، برای انجام خدمات به تعمیرگاه بروید.

صداهای خراشیدن لنت ترمز

اغلب اوقات اولین علامت مشکل ترمز صدای خراشیدن است، که هنگام فشردن پدال ترمز رخ می دهد. این صدا به این معنی است که لنت های ترمز نازک شده و فلز روی فلز ساییده می شود و توانایی خودروی شما را برای توقف بسیار کاهش می دهد. بسیاری از لنت‌های ترمز با دستگاهی طراحی شده‌اند که این صدا را قبل از فرسوده شدن کامل لنت‌ها ایجاد می‌کند و به شما هشداری پیشرفته می‌دهد.

پدال ترمز نرم

اگر پدال ترمز خودرو شما مستقیماً به سطح کف خودرو برخورد می کند، ممکن است نشان دهد که وسیله نقلیه شما از نشت خطرناک مایع ترمز بوده یا ممکن است هوا در خطوط باشد. یکی از دلایل رایج این مشکل این است که لنت ها بسیار نازک هستند.

لرزش پدال ترمز

آیا وقتی ترمز می زنید خودرو شما می لرزد؟ ممکن است زمان تعویض روتورهای ترمز فرا رسیده باشد. روتورهای فلزی بخشی از سیستم ترمز است که لنت ها برای ایجاد اصطکاک که خودرو شما را کند می کند، می گیرند. اگر سطح روتور تاب برداشته باشد، قدرت ترمز شما کاهش می یابد و منجر به لرزش می شود.

کشیدن خودرو به یک طرف در حین ترمزگیری

خودرویی که در حین ترمزگیری به این طرف و آن طرف کشیده می شود، ممکن است از سایش لنت ترمز برخوردار شده باشد. مشکلات دیگری که باعث این مشکل می شود عبارتند از ناخالصی های موجود در روغن ترمز و یا خرابی سیلندر چرخ.

چراغ ABS

اگر چراغی که ABS را نشان می دهد روی داشبورد شما روشن شد، بلافاصله به تعمیرگاه بروید. ABS مخفف سیستم ترمز ضد قفل است و اگر چراغ روشن باشد به این معنی است که سنسورها نوعی مشکل را تشخیص می دهند.

هرگز تعمیر ترمز را به تعویق نیندازید! اگر نیاز به برنامه ریزی برای تعمیر ترمز خودروی خود را دارید ، حتماً به تعمیرگاه خبره مراجعه کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.