رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۵ نکته در مورد تعویض روغن خودرو در خانه

اگر می‌خواهید روغن خودرو را خودتان تعویض کنید، نکاتی که در این گزارش به آن‌ها اشاره شده است را در ذهن داشته باشید.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، تعویض روغن موتور باعث می شود موتور روغن کاری و قسمت‌های متحرک آن تمیز شود، که در نهایت باعث خنک نگه داشتن موتور می شود. استفاده از روغن تازه سوخت را بهبود می‌بخشد و عمر موتور را افزایش می‌دهد.

با دنبال کردن دستورالعمل‌های تعمیر و نگهداری سازنده برای تغییر روغن، می‌توانید وسیله نقلیه خود را در بالاترین سطح عملکرد نگه دارید. اگر خودتان روغن را عوض می‌کنید، چندین نکته در مورد تغییر روغن وجود دارد که باید بخاطر بسپارید.

دفترچه راهنمای وسیله نقلیه خود را پیدا کنید و به بخش تعمیر و نگهداری مراجعه کنید. مشاهده خواهید کرد که ترکیب روغن معمولی توصیه شده، زمانی متفاوت است که درجه حرارت کمتر از حد انجماد باشد. درجه بندی‌ها معمولاً ویسکوزیته یا غلظت روغن را هنگام سرد و گرم بودن هوا توصیف می‌کنند، به عنوان مثال، ۱۰W در ۱۰W-۳۰ غلظت روغن را در هوای سرد توصیف می‌کند.

هرچه درجه گرانروی روغن کمتر باشد، نازک‌تر و سریعتر جریان می‌یابد. از آنجا که سرما باعث غلیظ شدن روغن می‌شود، تولیدکنندگان اغلب روغن موتور با دمای ۳۰ درجه را در زمستان توصیه می‌کنند. با این حال، شما گزینه دیگری نیز دارید: یک ترکیب مصنوعی، که در کنترل دمای شدید در طول سال عملکرد بهتری دارد. شما باید سالانه یکبار روغن خودرو را عوض کنید.

برای انجام کار علاوه تعویض روغن موتور و فیلتر روغن، باید به چند مورد توجه کنید. حتماً از عینک ایمنی استفاده کنید، دستکش بپوشید لباس مناسبی هم بر تن کنید، همچنین نیاز به یک مجموعه آچار یا سوکت و یک تشت روغن گیر برای نگهداری روغن قدیمی دارید. از پایه‌های جک یا رمپ برای بلند کردن قسمت جلویی خودرو استفاده کنید، اما هرگز زیر اتومبیلی که تنها با یک جک نگه داشته است، نروید.

در ابتدای کار منتظر بمانیم تا روغن موتور قدیمی به آرامی در ظرف خالی شود،هنگام تخلیه روغن اجازه دهید موتور حدود پنج دقیقه کار کند. اما مراقب باشید، روغن همچنین پلاگین تخلیه و فیلتر روغن داغ خواهد شد و یک موتور گرم در آزاد سازی روغن و ناخالصی‌ها (از جمله تجمع لجن) بهتر از یک موتور سرد عمل می کند. بدون شک قبل از شروع تعویض روغن، با گرم شدن موتور، تمام روغن قدیمی از موتور خارج می شود.

اجازه دهید روغن قدیمی تخلیه شود و سپس فیلتر روغن را برداشته و روغن باقیمانده را در ظرف بریزید. پس از اتمام این کار، می‌توانید فیلتر جدید را در جای خود قرار دهید، روغن را اضافه کنید، موتور را روشن کنید و به وسیله نقلیه خود اجازه دهید ۳۰ ثانیه کار کند. با انجام این کار به دنبال نشتی باشید. بعد از این کار، وسیله نقلیه را به زمین پایین بیاورید، سطح روغن را بررسی کنید و در صورت لزوم، روغن بیشتری اضافه کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.