رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آخرین اخبار از توافق هسته ای/ رابرت مالی: احیای برجام در دستور کار نیست

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگویی با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران به سوالاتی درباره آخرین تحولات مذاکرات احیای برجام و جنگ روسیه و اوکراین پاسخ داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت که دولت آمریکا بر این باور است که باید مانع دستیابی ایران به یک سلاح اتمی شود.

مالی گفت: دیپلماسی راه این است؛ ما باید ببینیم که آیا این دولت[ایران] دولتی است که می‌خواهد به یک توافق دست پیدا کند یا نه، اما در حال حاضر، تمرکز روی اتفاقاتی است که می‌افتد، چون مذاکرات متوقف شده است.

او در ادامه گفت که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا از ابتدای ورود به کاخ سفید تاکید کرده که یکی از اولویت‌های اصلی او، ممانعت از دست‌یابی ایران به سلاح اتمی است و « او عقیده دارد و ما هم با او هم‌نظریم که دیپلماسی بهترین راه رسیدن به این هدف است.»

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، درباره وضعیت مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین مدعی شد: دلیل این که مذاکرات در یک بن‌بست قرار دارد و دلیل این که پیش نمی‌رود، این است که ایران در دو ماه گذشته، موضعی در این مذاکرات اتخاذ کرده که واقعا مغایر با بازگشت به توافق است. آن‌ها درخواست‌هایی مطرح می‌کنند که هیچ ارتباطی به برجام[توافق هسته‌ای] ندارند. تا زمانی که این طور باشد، مذاکرات در وقفه خواهد بود.

او گفت: مذاکرات در حال حاضر حتی در دستور کار قرار ندارد و تمرکزی روی آن نیست.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.