رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آخرین اخبار جنگ روسیه و اوکراین در دوم فروردین

در این گزارش، آخرین اخبار جنگ روسیه و اوکراین در دوم فروردین به صورت لحظه ای به روزرسانی خواهد شد.

اینتیتر – سحر زمانی؛ بیست و هفت روز از جنگ میان روسیه و اوکراین گذشت. زلنسکی، رییس جمهور اوکراین از ابتدای جنگ تا کنون بارها درخواست مذاکره خضوری با شخص پوتین را داشته است. اما پوتین هربار با اعلام مواضع و شروط خود برای پایان جنگ، این درخواست او را بی جواب گذاشته اما روز گذشته اخباری حول محور تمایل پوتین به مذاکره با رییس جمهور اوکراین به گوش رسید. هنوز صحت این خبر مشخص نیست.

همچنین در روزهای گذشته زلنسکی اعلام کرده بود که آماده مذاکره با رئیس جمهور پوتین هستم. در صورت شکست مذاکرات با روسیه، ممکن است این جنگ به جنگ جهانی سوم منجر شود.

پس از گذشت نزدیک به سه هفته از درگیری روسیه و اوکراین، ناتو اعتراف کرد که به اوکراین، حمایت مالی و نظامی کرده است. دبیرکل ناتو در این خصوص عنوان کرد: این واقعیت را می‌ گویم که متحدان ناتو نیروهای مسلح اوکراین را برای سا ها آموزش داده و از آنها حمایت کرده‌ اند. ده‌ ها هزار نیروی اوکراینی، نیروهای عملیات ویژه، فرماندهی و کنترل، تدارکات را آموزش داده‌ اند. متحدان ناتو حمایت خود از اوکراین را تا حدی با ارائه‌ ی حمایت نظامی، کمک‌ های بشردوستانه و میلیاردها حمایت مالی از اوکراین افزایش می‌ دهند.

در ادامه آخرین اخبار جنگ روسیه و اوکراین در دوم فروردین به صورت لحظه ای به روزرسانی خواهد شد.

اوکراین خواستار نقش آشکارتر چین برای توقف جنگ شد

به گزارش ایرنا، “آندری یرماک” دستیار ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین: اوکراین از چین می‌خواهد که نقش قابل توجهی در توقف جنگ روسیه علیه کشور ما داشته باشد.

اوکراین حومه مهم کی‌یف را بازپس گرفت

به گزارش انتخاب،‌ اوکراین اعلام کرد روز سه‌شنبه یکی از مناطق مهم راهبردی در حومه کی‌یف را از نیرو‌های روسی بازپس گرفته است. وزارت دفاع اوکراین گفت: اوایل روز سه‌شنبه، نیروهای اوکراینی پس از یک نبرد شدید، نیروهای روسی را از ماکاریف در غرب کی‌یف بیرون راندند. قلمرو بازپس‌گیری شده به نیروهای اوکراینی اجازه داد تا کنترل بزرگراه کلیدی منطقه را دوباره به دست گرفته و راه نیروهای روسی را در محدوده شمال غربی کی‌یف مسدود کنند.

در حمله روسیه به مراکز درمانی اوکراین بیش از ۵۰ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش دویچه وله، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، در حملات روسیه به مراکز درمانی اوکراین ۱۵ تن کشته و ۳۷ تن زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت اوکراین نیز از تخریب ۱۰ بیمارستان در طول جنگ خبر داد.

کلیساى ارتدوکس روسیه جنگ با اوکراین را مقدس خواند

پاتریارک کیریل رهبر کلیساى ارتدوکس که متحد پوتین است در سخنانى جنگ با اوکراین را مقدس توصیف کرد.

روسیه: از تجربه هوایی ایران استفاده می‌کنیم

به گزارش فارس،‌ وزیر حمل‌ونقل روسیه: ما ۱۳۶۷ هواپیما در کشور قبل از تحریم‌ها داشتیم. اینک ۷۸ هواپیما را از دست داده‌ایم، آنها توقیف شده‌اند. این هواپیماها در کشورهای دوست روسیه از جمله ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، توقیف شدند.

مسئولان روس با تکیه بر تجربیات ایران که سال‌ها در تحریم بوده، به‌دنبال راه‌حلی برای تامین قطعات یدکی هواپیما هستند.

ادعای آمریکا: بیش از دوهزار کودک از دونتسک و لوگانتسک ربوده شدند

به گزارش ایرنا، سفارت آمریکا در کی‌یف پایتخت اوکراین مدعی شد که نیروهای روسیه دو هزار و ۲۳۸ کودک را از دو شهر دونتسک و لوگانتسک اوکراین ربوده‌اند.

زلنسکی: اوکراین در ناتو پذیرفته نخواهد شد، چون کشورهای عضو آن از روسیه می‌ترسند

به گزارش ایسنا، ریبس جمهور اوکراین گفت: اوکراین در ناتو پذیرفته نخواهد شد، چون کشورهای عضو آن از روسیه می‌ترسند. هرگونه توافق با روسیه نیازمند رفراندوم اوکراینی‌هاست. آماده گفت‌وگوی مستقیم با پوتین هستم.

وزارت دفاع بریتانیا: نیروهای روسیه در اوکراین «تا حد زیادی متوقف شده‌اند»

به گزارش یورونیوز، وزارت دفاع بریتانیا در تازه‌ترین گزارش اطلاعاتی خود گفته است نیروهای اوکراینی تلاش‌های مجدد روسیه برای اشغال شهر ماریوپل در جنوب این کشور را دفع کرده‌اند.

در این گزارش آمده است: «نیروهای روسیه در سایر نقاط اوکراین برای یک روز دیگر پیشروی محدودی داشته‌اند و اکثر نیروها به صورت عمده در مکان‌های قبلی خودشان متوقف شده‌اند.»

توتال خرید نفت از روسیه را متوقف می‌کند

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری گزارش داد، شرکت توتال انرژی فرانسه ( توتال سابق ) اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۲۲، خرید نفت و یا محصولات نفتی متعلق به روسیه را متوقف می‌کند

روابط میان روسیه و آمریکا در آستانه فروپاشی است

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه: تحریم‌ها و فشارهای آمریکا هیچ تاثیری بر عزم روسیه برای دستیابی به اهداف روسیه در جنگ با اوکراین برای حفاظت از دونباس نخواهد داشت.

ایالات متحده باید تهدیدات علیه روسیه را متوقف کرده و به کی‌یف فشار بیاورد.

ما تردید داریم که ایالات متحده بخواهد بر کی‌یف برای اتخاذ نگرش مثبت‌ تری در تحولات جاری تأثیرگذاری کند.

روسیه خود را با تحریم‌های آمریکا وفق می‌دهد.

درخواست روسیه برای رأی‌گیری درباره قطعنامه پیشنهادی در مورد اوکراین

منابع دیپلماتیک می‌گویند روسیه خواستار رأی‌گیری بر سر پیش‌نویس قطعنامه بشردوستانه خود درباره اوکراین، در شورای امنیت شده است.

براساس پیش‌نویس قطعنامه، شورای امنیت خواستار «یک آتش‌بس با مذاکره برای اطمینان از تخلیه سریع، ایمن، داوطلبانه و بدون مانع همه غیرنظامیان» می‌شود.

سازمان ملل: بیش از ۹۰۰ غیر نظامی در اوکراین کشته شدند

بر اساس آخرین آمار دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد، از آغاز تهاجم روسیه تا روز دوشنبه، ۹۲۵ غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند. این دفتر افزود، در میان کشته شدگان ۱۱ دختر، ۲۵ پسر و ۳۹ کودک دیگر قرار دارند که جنیست آن‌ها مشخص نشده است.

تبادل شهردار ماریوپول با ۹ نظامی روسی

نماینده روسیه در مسائل حقوق‌بشر: ۹ نظامی روسی در نتیجه نخستین تبادل اسیران جنگی بین روسیه و اوکراین آزاد شدند.

این نظامیان در ازای آزادی شهردار شهر ملیتوپل مبادله شدند.

زلنسکی: هرگونه «سازش» با روسیه به همه‌پرسی گذاشته خواهد شد

رئیس جمهوری اوکراین روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با یک رسانه دولتی در کشورش برای نخستین بار از سازش با روسیه سخن گفت و تاکید کرد که هرگونه مصالحه در مذاکرات با طرف‌های روسی برای پایان دادن به درگیری‌ها به همه‌پرسی گذاشته خواهد شد.‌‌

آمریکا: در رفتار روسیه نشانه‌ای از پیشرفت در مذاکرات با اوکراین نمی‌بینیم

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید ایالات متحده، هیچ‌ نشانه‌ای در رفتار روسیه مبنی بر پیشرفت مذاکرات مسکو و کی‌یف نمی‌بیند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا “آمریکا از وضعیت مذاکرات روسیه و اوکراین مطلع است؟” گفت: هیچ اقدامی برای تنش‌زدایی از سوی ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) و ارتش کشورش ندیده‌ایم.

بایدن: پوتین یک گوشه گیر افتاده است

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، معتقد است که ولادیمیر پوتین به دلیل شرایط جنگ در اوکراین و تحریم ها “گوشه ای گیر افتاده” که خطر استفاده او از سلاح های شیمیایی یا بیولوژیکی را افزایش می دهد.

او روز دوشنبه در یک میز گرد تجاری در واشنگتن گفت بر این باور است که روسیه برای یک “زنگ خطر ساختگی” آماده می شود.

بایدن گفت: آنها همچنین می خواهند بگویند که اوکراین سلاح های بیولوژیکی و شیمیایی دارد. نشانه روشنی است که می خواهد از هر دو اینها استفاده کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.