رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان در ۱۷ بهمن | افزایش حقوق معلمان پس از پایان رتبه بندی چقدر خواهد بود؟

رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه‌ بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است .

به گزارش اینتیتر به نقل از اندیشه معاصر، برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، وزارت آموزش‌وپرورش از معلمان خواست مدارک خود را در سامانه رتبه‌بندی بارگذاری کنند.رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه‌ بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است .

زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت. در ادامه به برسی رتبه بندی معلمان می پردازیم.سوالی که پیش می‌آید و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم آن را مطرح می‌کند این است که آیا این وزارتخانه برای رتبه‌بندی مدارک معلمانی که سال‌ها مشغول فعالیت بودند را ندارد؟سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره نحوه اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، بیان کرد: بنده به‌عنوان سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چندین بار تاکید کردم که انتظار داریم خروجی حوزه معاونت سرمایه انسانی وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص چگونگی تدوین آیین‌نامه احکام معلمان در رتبه‌بندی همان چیزی باشد که در مجلس به تصویب رسیده است و نباید با قانون مصوب مجلس خیلی فاصله داشته باشد. اینکه الان اندازه‌گیری‌های خاصی برای رتبه‌بندی معلمان داشته باشند، قابل قبول نیست.رضا حاجی‌پور در ادامه با بیان اینکه ما انتظار داشتیم بعد از تصویب قانون و ابلاغ آن رتبه‌بندی به‌طور دقیق اجرایی می‌شد، اظهار کرد: یک معلم ۲۷ سال خدمت کرده و تازه قرار است رتبه‌بندی شود، دنبال چه چیزی باید بگردیم. مجلس بر اساس تعداد معلمان، اعتبارات لازم را نیز در نظر گرفته است.

انتظار ما اجرای به موقع و دقیق رتبه‌بندی استحاجی‌پور تصریح کرد: امروز گفته می‌شود که برای رتبه‌بندی، اطلاعات معلمان باید بارگذاری شود. مگر اطلاعات معلمی که ۳۰ سال خدمت کرده، در اختیار آموزش‌وپرورش نیست؟ مگر غیر از این است که یک معلم سالیانه مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد، چرا امروز دوباره گفته می‌شود که باید اطلاعات آنان بارگذاری شود؟ پس مسئولان در طول این سال‌ها در وزارت آموزش‌وپرورش چه کار می‌کردند؟

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مطالبه ما اجرای دقیق و به موقع رتبه‌بندی معلمان است، افزود: این برخورد با معلمان صحیح نیست. چقدر باید معلمان را شبانه‌روز به این ور و آن ور بکشانیم تا برای آن‌ها کاری انجام دهیم. کدام یک از ارگان‌های سازمانی در سطح کشور این‌گونه با کارکنان خود برای افزایش حقوق برخورد می‌کند که این روزها با معلمان اینگونه برخورد می‌شود.نماینده مردم آمل در پایان گفت: چندین دولت لایحه رتبه‌بندی معلمان را آوردند اما در مجالس به نتیجه نرسید. حال که این لایحه به تصویب رسیده و تبدیل به قانون شده، ما انتظار اجرای به موقع و دقیق این قانون را داریم.

یوسف نوری با اشاره به فراهم شدن مقدمات اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: رتبه بندی را نمی‌خواستند اجرا کنند. پولی که گذاشته بودند از محل فروش املاک بود. اصلا املاک به فروش نمی‌روند و یک ساله هم نمی‌توان فروخت؛ نمی‌خواستند اجرا کنند و چون نمی‌خواستند، کارهای این چنینی انجام می‌دادند؛ یک لایحه ناقصی هم تهیه و به مجلس داده بودند.

وی افزود: قرار بوده در هرسالی ۲۰۰ هزار نفر در رتبه‌های پنجگانه قرار بگیرند.نوری با اشاره به اینکه دولت سیزدهم علی رغم محدودیت‌های مالی این لایحه را پس نگرفت و چون قول رئیس جمهور وشعار انتخاباتی‌اش بود، به لطف خداوند تقویت شد و بودجه‌ای در یک ردیف خاص برایش دیده شده گفت: دولت ۲۵ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی درنظر گرفته بود که ۱۳ هزار میلیارد تومان دیگر در مجلس به آن افزوده شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: قاعدتا بودجه‌ای‌ها می‌گویند قانون باید از اول امسال اجرا می‌شد چون دولت نیمه سال آمده بود اما با پولی که گذاشته شد زمان اجرای قانون را از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ دیدند؛ رتبه‌ها نیز از آموزشیار تا استادمعلم تعیین شدند و از ۴۵ تا ۹۰ درصد مشمول افزایش حقوق می‌شوند.وی با بیان اینکه ابتدا گفته شد آنها که «کد شناسه» ندارند مشمول رتبه بندی نمی‌شوند گفت: تصور ما این بود که همه همکاران ما شناسه استخدام دارند اما وقتی بررسی کردیم مشخص شد ۴۶۰ هزار نفر شناسه استخدامی ندارند که خیلی عدد بزرگی بود. دوباره اصلاحیه به آیین نامه خورد و مشکل این گروه حل شدنوری درباره مشکلات معلمان «طرح مهرآفرین» نیز توضیح داد و گفت: به طور کلی گروهی بودند که در دولت نهم جذب شده بودند. اینها قرارداد با شرکت‌ها داشتند که قراردادشان با شرکت‌ها به قرارداد با دستگاه تبدیل شد و همه اینها رفتند آزمون دادند و جذب دستگاه‌ها شدند.

منتها آموزش و پرورش از مهرآفرین‌ها در طول این مدت آزمون نگرفته است. قوانین و مقرراتی دارند از جمله مصوبه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی که به موجب آن هرفردی می‌خواهد وارد آموزش و پرورش شود، باید آزمونی را از سربگذراند.

برگزاری دوباره آزمون برای فرهنگیانی که قبول نمی‌شوندوزیر آموزش و پرورش نودادبرتر افزود: اکنون آزمون ندادنِ مهرآفرینان مانع شمولیت آنها در رتبه‌بندی شده است و نه شناسه استخدامی‌شان؛ اکنون ۸۱۰ هزار نفر مشمول رتبه‌بندی هستند. مهرآفرینان باقی مانده‌اند که در حال حل مشکل آنها هستیم. نظرم این است که آزمون پایان شهریور برگزار شود. همکاران می‌گویند ۲۰ مهر برگزار شود اما نظر بنده روی آخر شهریور است که اینها بیایند و اگر کسی نتوانست در این آزمون قبول شود یک بار دیگر به او مهلت داده شود تا دوباره آزمون بدهد. مطمئن هستم همکاران همه پذیرفته می‌شوند و نگرانی از این بابت نداریم چون همه معلم هستند و معلمان همواره مطالعه دارند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
5 نظر
  1. دیناری می گوید

    باسلام..خدمت تمام مسئولین دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی…
    جواب این سوالم را بعنوان یه معلم می خواهم..
    شما رو به حضرت عباس
    چرااین وزیر آموزش و پرورش(نوری)
    بجای حرف زدن و نطق کزدن و دفاع کردن از حق و حقوق معلمان و خاتمه دادن ب رتبه بندی

    ،همه اش فقط می گوید رئیس جمهور محترم و بزرگوار؟؟
    و چرا چندین تاریخ مختلف تا الان برای اجرای کامل رتبه بندی گفته است ولی جرات و شجاعت و لیاقت و عرضه ی اجرای رتبه بندی رو ندارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. دیناری می گوید

    باسلام خدمت وزیر محترم آموزش و پرورش
    جناب نوری بزرگوار الان منتظر چه کاری هستی که رتبه اصلی معلمان را صادر نمی کنی ؟
    چرا ۱۰۰ تا تاریخ مختلف برای اجرای رتبه بندی گفتی ولی لیاقتشو نداشتی ب موقع ک هیچ حداقل یکسال بعد با این همه تاخیر اجرا و عملی کنی؟؟

    آقای نوری ما معلمان آدم هستیم و برنامه ریزی کردیم برای دخل و خرج جزئی امرارو معاشمامان ..آیا شما نمی فهمی یا نمی بینی یا توهم هستی ک تورم چندین برابر شده اونم با اعلام های همیشگی دروغین تو..ولی خبری از معوقات و حق التدریس و اضافه کار ما نیست؟؟؟؟؟

    جناب نوری وقتی سواد و علم کافی و جرات و لیاقت و اجازه کاری رو نداری چرا گفتی فوق العاده ویژه در حقوق دیماه معلمان اعمال می شود ولی دروغ گفتی خجالت نمی کشی؟؟؟؟

    ِآقای نوری اول گفتی بودجه نمی دهند الان ک مجلسی های دلسوز و محترم ۴۰ هزار میلیارد برا معوقات رتبه بندی گذاشتن دلیل کم کاری و تعلل جنابعالی چیست ؟؟
    واقعا می دانی که یکروزه اخراج می شوی ولی بدلیل تنگی و کسری وقت لازم نمی شود وزیر دیگری انتصاب کرد
    آقای نوری تو که در صحبت کردن یک جمله ساده به زبان فارسی ۱۸ غلط املایی داری و در کلمات صحیح تو ۱۰ تا ق ق ق ق وجود دارد بعدش تو می خواهی زبان چینی را ب مدارس بیاوری واقعا تاسف بار و خجالت آور است؟؟؟
    جناب نوری ما معلمان شغلمان شغل انبیاست و راهمان راه خداست و کارمان تعلیم و تربیت و آموزش و تدریس است .
    واقعا چه افکاری در ذهنت می پروری
    و در باره ی ساکت و سایلنت و مودب بودن ما معلمان چه می پنداری و چقد سوءاستفاده کرده ای
    ک مثلا تو فکر می کنی ما راه و شیوه کار را بلد نیستیم و حقمان را نمی توانیم بگیریم واقعا من در عجبم تو را چرا ب وزارت آموزش و پرورش انتصاب کرده اند تو دیگه چرا…خجالت بکش که تا شقایق هست زندگی باید کرد.

    1. ناشناس می گوید

      مجلسی ها اگر دلسوز و با سواد بودن این انسان بی سواد و خسیس رو به وزارت آموزش و پرورش انتخاب نمی کردند

  3. علی صفری تل گرد می گوید

    سلام وعرض ادب محضر پیامبران راستی وصداقت تعلیم و تربیت همکاران بنده به عنوان عضو کوچکی از مجموعه فرهنگیان کشور این اسوه های اخلاق معرفت وبزرگواری اگر چیزی نگویم وننویسم به جایگاهم و همکاران خیانت کردم واگر بگویم ودرخواست کنم صدایم به جایی نمی رسد عزیزانم صداقت و پاکی تلاش ریس دولت وبعضی از دولتمردان نمایان است اما وزیر آموزش وپرورش که می بایست از مجموعه دولتمردان توانا تر خلاق وبروز تر باشید در حد و اندازه این وزارتخانه که اساس کشور از این وزارت خانه تربیت می یابد نیست وبنده بارها و بارها گفتم دگر بار می گویم عزیزان تنها خواسته مان این باشد که وزیر نقطه ضعف دولت ونظام جمهوری اسلامی نیست سوگند می خورم به خون شهدا که ایشان در حد اداره یک سازمان دو الی سه نفری هم نمی باشد اگر غیراز این است بسم اله پیشنهاد می کنم مناظره را بپذیرید از ابتدا از ریاست جمهوری اسلامی که حقا صادقانه دارند به مردم وکشور خدمت می کنند سپس از ولی امرمان استرحامٱ تقاضا دارم نسبت به این وزارتخانه اساسی کشور بیش از این دغدغه داشته باشند یا علی وسلام علیکم و رحمت اله وبرکاتو

  4. جواد می گوید

    سلام آقای وزیر لطفا جواب ؟؟؟
    از معوقات رتبه بندی و صدور آخرین احکام چه خبر ؟
    از سال ۹۵ کلیه هزینه‌ های ازدواج و فوت و ماموریت ها و …. چه خبر ؟
    حق الزحمه کلاسهای یادگیری و تثبیت در دو ماه تابستان چه خبر ؟
    آخر سال رسید و باز معلم را تنگ دست گذاشتید !!!
    فرهنگیان رو دست کم نگیرید !!!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.