آخرین وضعیت موج آلودگی کرونا در تهران

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: با وجود توصیه ها، موج آلودگی کرونا در تهران خیلی بالا است.

به گزارش اینتیتر به نقل از مهر، نادر توکلی در برنامه «تیتر امشب» شنبه شب شبکه خبر، افزود: بالای ۵ هزار بستری در تهران داریم این در حالی است که تعداد ترخیصی‌ها نسبت به بستری‌ها، کمتر است.

وی گفت: دهه آخر مهر، بستری‌ها بیشتر شده و به نسبت تعداد بستری‌ها، تعداد مرگ و میر هم بیشتر شده است و بیماران وخیم که سیر درمان را طی می‌کنند هم شرایط خوبی ندارند.

توکلی افزود: جنس مقابله با بحران کرونا به علت طولانی شدن زمان بحران، پیچیده است.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: گسترش بیشتر کرونا به خانه‌ها موجب پیچیده شدن مقابله با بیماری شده است.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی در ۵ کلانشهر، افزود: مبدا این محدودیت‌ها بیشتر مهم بود و تلاش شد تا از مبدا مسافرتی انجام نشود.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه اعمال محدودیت‌ها خود منجر به مشکلاتی می‌شود، گفت: شرایط جایگزین و…، باید لحاظ می‌شد که در این باره محدودیت‌هایی وجود داشت.

توکلی با اشاره به مزیت‌های دور کاری در این شرایط کرونایی افزود: باید یک سوم ساعت کاری کارمندان کم شود.

وی گفت: حدود ۱۰۰ بیمارستان درگیر کرونا هستند و رصد تمام بیمارستان‌ها متمرکز انجام می‌شود تا توزیع بیمار با مشکل مواجه نشود.

معاون ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، افزود: اکسیژن رسانی به بیمارستان‌ها خیلی مهم است، اگر نیاز به اکسیژن باشد باید اورژانسی فراهم شود.

در ادامه، حسین صمدی نیا رئیس بیمارستان بقیه الله گفت: ۳۰۰ بیمار بستری در بخش کرونا داریم و تمام امکانات و ظرفیت ما در اختیار بیماران قرار گرفته است.

وی افزود: پلاسما درمانی تأثیر بهتری برای بیماران دارد.

صمدی نیا ادامه داد: در مسیر اورژانس، مسیری جدا برای بیماران غیر کرونایی در نظر گرفته شده است.

رئیس بیمارستان شریعتی هم گفت: از آخر شهریور آمار بیماران ما افزایشی بوده است و جمعه صبح با شرایط بحرانی مواجه شدیم و کارکنان بیمارستان در آماده باش کامل قرار گرفتند.

سعیدرضا مهرپور افزود: دیگر کار از توصیه گذشته است و هم اکنون بخش‌های مهم بیمارستان مثل قلب، کلیه و…، به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

وی گفت: با توجه به افزایش سفرها، هفته‌های آینده هم با شرایط سختی مواجه خواهیم بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.