رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آغاز انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ از ۱۷ مرداد

معاون فنی و آماری سازمان سنجش و آموزش کشور از اعلام نتایج رشته‌های چند برابر ظرفیت و نتایج نهایی آزمون سراسری خبر داد و گفت: نتایج نهایی کنکور اوایل شهریور اعلام می‌شود و زمان آغاز انتخاب رشته داوطلبان از ۱۷ مرداد است.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، جمالی، معاون فنی و آماری سازمان سنجش و آموزش کشور امروز در نشست خبری اعلام نتایج آزمون سراسری با اشاره به اینکه در آزمون امسال یک میلیون و ۷۶ هزار نفر داوطلب داریم، اظهار کرد: برای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کارت صادر شد، ۶۴ درصد خانم‌ها و ۳۶ درصد آقایان بودند و بیشترین تعداد شرکت‌کننده در علوم تجربی بود.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در جلسه آزمون حاضر بودند و غایب حدود ۱۲ درصد بود و خانم‌ها ۸۸.۳ و آقایان ۷۸ درصد در جلسه آزمون حاضر شدند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش تصریح کرد: از یک و میلیون و ۳۰۶ هزار شرکت‌کننده، یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های با آزمون شدند.

جمالی بیان کرد: اعلام نتایج تا آخر امشب روی سایت است و دفترچه انتخاب رشته جمعه چهاردهم مرداد روی سایت قابل مشاهده خواهد بود؛ زمان فعال شدن انتخاب رشته مجازی از روز پنجشنبه سیزدهم مرداد است.

وی افزود: زمان انتخاب رشته داوطلبان در کنکور از روز دوشنبه ۱۷ مرداد است و تا روز شنبه ۲۲ مرداد فعال است و زمان ثبت‌نام و انتخاب رشته محل داوطلبان برای رشته‌های سوابق تحصیلی از ۱۸ مرداد آغاز و تا ۲۴ مرداد ادامه دارد.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش ادامه داد: انتشار ویژه‌نامه انتخاب رشته شامل انواع اطلاعات مورد نیاز در کارنامه و چگونگی انتخاب رشته روز پنجشنبه روی سایت سازمان قرار دارد.

جمالی اظهار کرد: اواخر مرداد ماه، نتایج انتخاب رشته نتایج چند برابر رشته‌های بورسیه و شرایط خاص مانند فرهنگیان و… اعلام می‌شود و از اول شهریور مصاحبه و آزمون عملی صورت می‌گیرد.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت: اعلام نتایج نهایی در هفته آخر شهریور خواهد بود و و رشته‌های دانشگاه آزاد به جز گروه پزشکی از هفته آینده از طریق سایت دانشگاه آزاد اطلاع‌رسانی می‌شود.

جمالی گفت: در رشته پزشکی ۹ هزار و ۷۰۰ ظرفیت، دندانپزشکی ۱۹۰۰، داروسازی ۱۴۰۰ و جمع کل ۱۲ هزار و ۹۰۰ ظرفیت داریم که نسبت به سنوات قبل، مناسب‌تر است.

وی یادآور شد: امسال میزان سوابق تحصیلی ۴۰ درصد مثبت است و درس بهیاری نمرات با تاثیر قطعی برای بهیاران لحاظ شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.