آکادمی سئو پور فیض شما را گام به گام برای موفقیت آماده می‌کند

آیا وجود متخصص سئو برای یک وب‌سایت الزامی است؟ فعالیت متخصصین حوزه سئو باعث چه تغییراتی در روند فعالیت سایت می‌شود؟ اصلاً سئو سایت مهم است؟ شاید وقتی نام متخصصین سئو به گوشتان بخورد این سؤالات در ذهن شما هم ایجاد شود. حتی به عقیده برخی از افراد که درمورد سئو سایت اطلاعات کافی ندارند، وجود یک کارشناس سئو عجیب به نظر برسد. زیرا آنها معتقدند که فعالیت‌هایی که روی سایت انجام می‌شود بسیار راحت است.

 

به گزارش اینتیتر،‌ شاید در چند سال گذشته این عقیده تا حدودی درست بود. یعنی یک فرد مبتدی با اطلاعات زمینه‌ای در مبحث SEO می‌توانست یک سایت را طراحی کرده و به صدر نتایج برساند. اما در چند سال اخیر تنها فعالیت یک فرد که تخصص کافی در سئو نداشته باشد نمی‌تواند یک سایت را به مسیر خوبی هدایت کند. علت آن به‌وجودآمدن الگوریتم‌ها در این چند سال است. در ادامه بیشتر درمورد متخصص سئو والگوریتم های گوگل توضیح می‌دهیم.

آکادمی سئو پورفیض

متخصص سئو کیست؟

متخصص سئو کسی است که با داشتن مهارت و تجربه در زمینه سئو سایت می‌تواند سایت را طبق الگوریتم‌های گوگل برای موتورهای جستجو بهینه کند. این فعالیت‌ها باید دائماً انجام شود. علت این بررسی‌های مداوم نیز بروز شدن الگوریتم‌ها و معرفی الگوریتم‌های جدید است.

جهت آشنایی بیشتر با متخصص سئو پورفیض کلیک کنید.

متخصص سئو

در صورت غفلت از این الگوریتم‌ها و به‌روزرسانی‌ها قطعاً از قافله عقب می‌مانید که این اصلاً به نفع شما نخواهد بود! بنابراین پس از راه‌اندازی سایت نمی‌توان آن را به حال خود رها کرد. بلکه همانند یک نهال کاشته شده باید مرتباً از او مراقبت شود تا به درختی پربار تبدیل شود.

کارشناس فعال در حوزه SEO دائماً وب‌سایت شما را مورد بررسی قرار دهد و آن را طبق الگوریتم‌های جدید بهینه کند. پورفیض، کارشناس و متخصص در حوزه سئو است که بامهارت و دقت سایت شما را زیر نظر دارد و آن را طبق جدیدترین به‌روزرسانی‌ها، بهینه می‌کند.

متخصصین حوزه سئو چه اقداماتی روی یک سایت انجام می‌دهند؟

یک متخصص بهینه‌سازی، موتورهای جستجو یا SEO یک وب‌سایت را آزمایش، تجزیه‌وتحلیل و تغییر می‌دهد. این فعالیت‌ها باعث می‌شود که وب‌سایت برای موتورهای جستجو بهینه شود. بهینه‌سازی وب‌سایت، قرارگیری در SERP گوگل را به دنبال دارد. متخصص‌های سئو بهینه‌سازی صفحات یک وب‌سایت را به این منظور انجام می‌دهند تا محتوای صفحه با نتایج گوگل مرتبط باشند.

در واقع هرچه بین محتوا و نتایج ارتباط بیشتری وجود داشته باشد، الگوریتم‌ها آن را به‌عنوان سایتی مفید شناسایی کرده و جایگاه خوبی را برای آن در نظر می‌گیرند. با قرارگرفتن در جایگاه مناسب، ترافیک سایت رشد قابل توجهی پیدا می‌کند و نتایج شیرینی به ارمغان می‌آورد.

گوگل برای رضایت و راحتی بیشتر کاربران الگوریتم‌های خود را معرفی کرد که بر این اساس به کوچک‌ترین نکات هم توجه دارد. گوگل با معرفی الگوریتم برت نشان داد که در تلاش است که حداکثر رضایت کاربران را جلب کند. یک متخصص حرفه‌ای سئو از کوچک‌ترین تغییرات در الگوریتم‌های گوگل باخبر است و سایت را بر این اساس بهینه می‌کند.

مسئولیت‌های شغلی که یک متخصص سئو دارد

مسئولیت‌های شغلی متخصصین سئو می‌تواند بسته به اینکه برای یک آژانس بازاریابی دیجیتال، یک شرکت یا فریلنسری برای یک سایت کار می‌کند، متفاوت است. اما مسئولیت‌هایی عمده‌ای که آنها دارند، به شرح زیر است:

  • استراتژی‌های بهینه‌سازی را توسعه می‌دهد تا رتبه سایت را در نتایج گوگل، افزایش دهد.
  • بررسی‌ها و آزمایش‌هایی برای بازگشت سرمایه در کمترین زمان.
  • مدیریت هزینه‌ها، حفظ بودجه، برآورد هزینه‌های ماهانه و تطبیق تفاوت‌های سئو سایت.
  • مسئولیت بهینه‌سازی صفحه برای موتورهای جستجو.
  • تحقیقات مداوم، کشف و بهینه‌سازی کلمات کلیدی جدید SEO برای استفاده در وب‌سایت شرکت.
  • ایجاد و اجرای استراتژی ساخت لینک.
  • تغییر معماری وب‌سایت، محتوا، پیوند و سایر عوامل برای بهبود موقعیت سئو و کلمات کلیدی هدف.
  •  ایجاد محتوای جذاب و باکیفیت بالا، از جمله پست‌های وبلاگ و توضیحات صفحه برای بهبود نتایج جستجوی گوگل.

آیا متخصصان سئو دارای مدرک دانشگاهی در این حوزه هستند؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید هیچ مدرک کالج یا دانشگاهی مستقیماً با سئو مرتبط نیست. درواقع هیچ برنامه بازاریابی چهارساله‌ای مهارت‌های فنی خاصی را که برای پیشرفت در زمینه سئو نیاز دارید به شما ارائه نمی‌دهد. اکثر کارشناسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، طبق رزومه و سوابقی که داشته‌اند پروژه‌های جدید را دریافت می‌کنند.

تخصص سئو یک کار بسیار فنی است که تنها با شرکت در دوره‌ها و آموزش‌های کافی حاصل می‌شود. برای اثبات توانایی یک سئوکار باید تجربه بهینه‌سازی سایت‌ها و رساندن آنها به صدر نتایج را داشته باشد. poorfeyz.com با مهارت‌ها و تجربه‌ای که در زمینه سئوهایت دارد، می‌تواند آموزش صفر تا صد سئو را به شما آموزش دهد.

راهکارهای سئو که از نان شب واجب‌تر است!

در اینجا انواع راهکارهای سئو که متخصصان آن باید در دنیای بازاریابی دیجیتال و بهینه‌سازی موتور جستجو داشته باشند را بررسی کرده‌ایم. سه راهکار برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو وجود دارد و هر کارشناس سئوی خوب باید در توسعه یک استراتژی بازاریابی هر سه را در نظر داشته باشد. درواقع مهارت در به‌کارگیری این راهکارها بسیار مهم است و متخصصین سئو باید آنها را به نحو احسن به کار ببرند. متخصص سئو پورفیض با راهکارهای سئو آشنا بوده و قادر است آنها برای بهینه‌سازی سایت استفاده کند.

سئو فنی (Technical): به عناصر غیر محتوایی وب‌سایت شما اشاره دارد. این بخش شامل استراتژی‌هایی برای بهبود ساختار و پایه یک سایت است. بخشی از این کار شامل: بهبود سرعت وب‌سایت، نمایه‌سازی و سازگاری با تلفن همراه، است.

سئو داخلی (On-page): به محتوای وب‌سایت و بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو اشاره دارد. سئوی داخل صفحه شامل استفاده از عناصری مانند کلمات کلیدی، متا تگ‌ها، لینک‌های داخلی مرتبط و تگ‌های عنوان HTML است. روش‌هایی که به بیشتر دیده شدن و افزایش ترافیک موتورهای جستجو کمک می‌کند.

سئو خارجی (Off-page): در مورد ایجاد رابطه بین وب‌سایت‌ها از طریق لینک‌سازی است. بهینه‌سازی خارج از صفحه همچنین شامل استراتژی‌هایی است تا به موتورهای جستجو نشان دهد که یک وب‌سایت منبع قابل اعتمادی است.

الگوریتم برت؛ چند قدم مانده به انسان شدن گوگل

از زمانی که نخستین الگوریتم گوگل یعنی، پاندا معرفی شد، بیش از یک دهه گذشته است. پس از معرفی پاندا، الگوریتم‌های گوگل یکی از پس دیگری وارد دنیای سایت‌ها شدند. الگوریتم برت (BERT) یکی از آنها است. با این الگوریتم گوگل بیشتر به رفتار انسان‌ها در سرچ عبارات توجه کرد.

جهت آشنایی با الگوریتم Bert، هوش مصنوعی گوگل کلیک کنید.

الگوریتم bert

این الگوریتم قادر به یادگیری زبان انسان‌ها و پردازش آن است. مثلاً با سرچ کردن عبارت «از کدوم مسیر به بازار برم» گوگل با استفاده از الگوریتم BERT، نتایجی برای راهنمایی شما نمایش می‌دهد. پیش از این با سرچ این عبارت گوگل تنها می‌توانست کلمات معیاری چون مسیر و بازار را تشخیص دهد و تنها بازارها را نمایش می‌داد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.