رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تعداد نمایندگان مجلس در انتخابات آتی افزایش می یابد؟

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: با توجه به مقاومت‌هایی که در طول مجالس گذشته در مسیر افزایش تعداد نمایندگان مجلس بوده و عدم بررسی کارشناسی دقیق و نزدیک شدن به فضای انتخاباتی، بنده بعید می‌دانم طرح افزایش تعداد نمایندگان تا انتخابات مجلس آتی به نتیجه برسد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، احمد علیرضابیگی با اشاره به طرح اصلاح جداول حوزه انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان، بیان کرد: طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس در چندین دوره است که مطرح می شود و در واقع این امکان وجود دارد که هر ۱۰ سال حدود ۲۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس اضافه شود اما هر بار که این موضوع در مجلس مطرح شده بنا به دلایلی منتفی شده است، در مجلس گذشته نیز این طرح به واسطه اعتراض دولت که دارای بار مالی است با ایراد اصل ۷۵ مواجه شد و از دستورکار خارج شد. علی رغم اینکه بررسی های جامعی بر روی این طرح صورت گرفته بود ولی دولت آن را نپذیرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز مجددا طرحی با این مضمون در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها دنبال می شود. از یک طرف این از حقوق ملت است که نماینده داشته و بتوانند ارتباط مستقیمی با آن برقرار کرده و مطالبات خود را از این مسیر مطرح کنند اما از سوی دیگر این موضوع نیازمند یک کار جامع است تا بتواند منافع مردم را تامین کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از آنجا که در طرحی که امروز در کمیسیون امورداخلی کشور در حال بررسی است، از تجارب گذشته استفاده نشده است و از نظریات مجمع نمایندگان آنطور که باید بهره نبرده اند، بنده پیش بینی نمی‌کنم که این طرح در صحن مجلس آینده روشنی داشته باشد.

علیرضابیگی تاکید کرد: در مجلس گذشته که بر روی افزایش تعداد نمایندگان مجلس کار شد، جلسات مفصلی با مجمع نمایندگان برگزار کردیم اما با وجود تمام این بحث ها باز هم، صحن مجلس همراهی نکرد. اکنون که به سمت انتخابات مجلس پیش می رویم بنده احساس می کنم این طرح تحت تاثیر فضای انتخابات قرار خواهد گرفت و فکر می کنم که در صحن مجلس به نتیجه نرسد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.