آیا کرونا باعث بی خوابی می شود؟

چند ماه گذشته ویروس کرونا تمام ابعاد زندگی ما را تحت الشعاع قرار داده و این معضل برای افرادی که از قبل هم از بیماری های روان رنج می بردند بیشتر هم شده است.

به گزارش اینتیتر بهنقل از این بیماری نه فقط از نظر جسمی بلکه از نظر روحی نیز افراد را درگیر کرده است. ترس از عدم ملاقات با عزیزانتان، اضطراب اینکه اگر شما یا شخص دیگری در خانواده خود به این عفونت مبتلا شوید همه اینها آسیب جدی بر سلامت روان ما وارد کرده است.

بر اساس اظهارات کارشناسان کرونا به غیر از ایجاد بسیاری از مشکلات جسمی و روحی در بسیاری از افراد به بی خوابی منجر شده است. بسیاری از افراد از بی خوابی همراه با افسردگی و اضطراب پس از بهبود کرونا رنج می برند.

به گزارش تایمزسوفاندیا، اگر شما هم در گروه این افراد قرار دارید در اینجا تمام آنچه در مورد علائم و روش درمان بدانید توضیح داده شده است.

علائم بی خوابی

بی خوابی یک اختلال خواب است که در آن فرد قادر به خوابیدن به اندازه کافی نیست. در این حالت چرخه خواب فرد تحت تاثیر قرار می گیرد که این امر می تواند بهبودی را مختل کرده و منجر به بروز بسیاری از مشکلات دیگر شود که از جمله آنها می توان به برخی علائم از جمله خستگی، تحریک و تغییرات خلقی اشاره کرد.

چرا افراد با بی خوابی پس از کرونا مواجه هستند؟

دلایل مختلفی برای چرایی اینکه افراد پس از بهبودی از کرونا با بی خوابی روبرو می شوند وجود دارد. برخی از دلایل شامل اضطراب، استرس و تنهایی ناشی از هفته ها تنها ماندن در قرنطینه یا بستری شدن در بیمارستان در شرایط بحرانی است. همراه با این موارد چرت زدن در روز نیز منجر به بروز مشکلی در خواب رفتن طی شب می شود، بنابراین به بیماران توصیه می شود در طول روز چرت های طولانی نداشته باشند.

راه های درمان بی خوابی بعد از کرونا

بهبودی از عوارض جانبی ناشی از کرونا ممکن است زمان بر باشد، بنابراین باید در مورد مشکلاتی که با آن روبرو هستید با پزشک خود صحبت و از توصیه های وی پیروی کنید. در اینجا چند روش آسان پیشنهاد شده توسط متخصصان وجود دارد که به شما در ایجاد احساس آرامش و داشتن خواب بهتر کمک می کند.

زمان استفاده از تلفن همراه را کاهش دهید

بدون داشتن کاری برای انجام دادن و جایی برای رفتن در این دوران همه ما بیش از حد معمول به تلفن همراه خود چسبیده ایم، بنابراین پیشنهاد می شود مدت زمان استفاده از تلفن همراه را کاهش داده و از شبکه های اجتماعی برای آرامش ذهن خود دوری کنید.

روال زمان خواب

داشتن یک برنامه روزمره قبل از خواب می تواند باعث خواب راحت تر و بهتر در شما شود، بنابراین زمانی را به خود اختصاص دهید و سعی کنید هر روز سر ساعت مشخص به رختخواب بروید.

به نوشیدنی های کافئین دار نه بگویید

کافئین روند خواب را مختل می کند، بنابراین بهتر است به نوشیدنی های غیرکافئین دار برای حفظ روند خوب خواب خود متوسل شوید.

بیشتر فعال باشید

فعال ماندن و داشتن تحرک باعث کاهش استرس و در نتیجه خواب خوب می شود.

دارو و مدیتیشن

مصرف به موقع داروهای تجویز شده را فراموش نکنید. انجام مراقبه و سایر مواردی که به شما احساس آرامش می دهند نیز به روند خواب خوب کمک می کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.