آیا گوگل پیکسل ۶ می‌تواند به رقیب جدی آیفون تبدیل شود؟

جدیدترین پرچمداران گوگل در بازار تلفن‌های هوشمند مدتی پیش رونمایی شدند. گوگل در نسل جدید پرچمداران اندرویدی‌اش تغییرات زیادی اعمال کرده و بسیاری را به این حدس و گمان انداخته که شاید توان رقابت با اپل را پیدا کرده باشد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنازندگی، این روزها صحبت از گوگل پیکسل ۶ زیاد شده است. تلفن هوشمندی که مدتی پیش معرفی شده و در قد و قامت یک پرچمدار قرار گرفته است. بسیاری تصور می‌کنند پیکسل ۶ و مدل قوی‌تر آن یعنی پیکسل ۶ پرو می‌توانند رقیب‌هایی جدی برای محصولات اپل و سامسونگ باشند. اگرچه نمی‌توان این ادعا را رد کرد اما همواره این سوال مطرح است که گوگل چگونه توانست در بازار تلفن‌های هوشمند به عنوان یک تولید کننده مطرح شود؟ پس از آن می‌توان به بررسی این حقیقت پرداخت که آیا پیکسل ۶ می‌تواند به رقیب جدی آیفون تبدیل شود؟

علاقه گوگل به تولید تلفن‌های هوشمند ریشه عمیقی دارد

گوگل به عنوان توسعه‌دهنده سیستم عامل اندروید در سال‌های ابتدایی عرضه این سیستم عامل محبوب در بازار تلفن‌های هوشمند هرگز به ساخت تلفن‌های هوشمند اختصاصی نپرداخته بود. آن‌ها به جای تولید محصولات انحصاری خودشان با تولیدکنندگان گوناگون برای ساخت تلفن‌های هوشمند متنوع همکاری می‌کردند. گوگل در ازای معرفی هر نسخه جدید از سیستم عامل اندروید با یکی از تولیدکنندگان شناخته‌شده تلفن‌های هوشمند مبتنی بر این سیستم عامل از یک مدل جدید رونمایی کرد. محصولات سری نکسوس که در سال‌های ابتدایی انتشار اندروید از راه می‌رسیدند در گروه محصولاتی قرار می‌گرفتند که با همکاری گوگل ساخته می‌شدند.

این محصولات از اندروید خام یاری می‌گرفتند و معمولا قیمت بالایی نداشتند. گوگل با کمک محصولات سری پیکسل که شامل تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها می‌شد فرصتی را فراهم می‌کرد تا هواداران جدی سیستم عامل اندروید که دوست دارند با سریع‌ترین و خام‌ترین نسخه این سیستم عامل کار کنند از این فرصت برخوردار شوند. از سوی دیگر از آن‌جایی که در سال‌های ابتدایی عرضه عرضه تلفن‌های هوشمند خبری از بروزرسانی‌های طولانی‌مدت نبود، این‌که محصولات سری نکسوس برای دو سال بروزرسانی دریافت می‌کردند جذاب به نظر می‌رسید.

گوگل برای تولید تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های نکسوس با شرکت‌های سامسونگ، الجی، اچ‌تی‌سی، ایسوس، موتورولا و هواوی همکاری کرد اما در نهایت به این نتیجه رسید که این محصولات دیگر اقبال بازار را به همراه ندارند. بنابراین نوبت به آن رسید تا گوگل از برند جدید رونمایی کند که می‌توانست بازار را تکان دهد.

پیکسل‌ها از راه رسیدند

گوگل در سال ۲۰۱۶ از نخستین نسل تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های پیکسل رونمایی کرد. این محصولات که براساس اندروید خام توسعه پیدا کرده بودند به صورت مستقیم زیر نظر گوگل تولید می‌شدند. بنابراین بروزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزاری این محصولات هم توسط گوگل انجام می‌شد. نسل‌های مختلف پیکسل در سال‌های پس از ۲۰۱۶ هم از راه رسیدند اما گوگل در نهایت در سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفت تا محصولی از این برند را به بازار عرضه نکند. محصولات سری پیکسل که یادآور آیفون‌های اپل بودند تنها در مدل‌های محدود به صورت سالانه معرفی می‌شوند و تا مدت‌ها بروزرسانی دریافت می‌کنند.

برای مثال، نسل دوم پیکسل‌ها که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد تا بروزرسانی اندروید ۱۱ را دریافت کردند. در حالی که با اندروید ۸ منتشر شده بودند. به همین دلیل بسیاری تصور می‌کنند که پیکسل‌ها را باید آیفون‌هایی در بستر سیستم عامل اندروید دانست. چراکه محصولات سری پیکسل یادآور امکانات و جذابیت‌های آیفون هستند.

آیا پیکسل ۶ به رقیب آیفون تبدیل می‌شود؟

گوگل در سال‌های اخیر تلاش کرده تا با ارائه محصولاتی متفاوت توجه کاربران را به خود جلب کند. بسیاری تصور می‌کنند پیکسل‌ها می‌توانستند به رقابت مستقیم با اپل وارد شوند اما این اتفاق هرگز رخ نداده است. با وجود پتانسیل‌هایی که در این تلفن‌های هوشمند وجود داشت، گوگل هرگز نتوانست از این توانایی یاری بگیرد. با این حال به نظر می‌رسد وضعیت برای پیکسل ۶ متفاوت باشد. گوگل پیکسل ۶ و مدل پیشرفته‌تر آن یعنی پیکسل ۶ پرو را به پردازنده انحصاری خودش مجهز کرده که تنسور نام دارد.

تنسور احتمالا قدرتمندترین پردازنده جهان موبایل نیست اما می‌تواند متفاوت‌ترین آن‌ها لقب بگیرد. توسعه این پردازنده از چهار سال پیش آغاز شد و حالا کاربران پیکسل می‌توانند از آن استفاده کنند. بسیاری تصور می‌کنند پردازنده اختصاصی به پیکسل ۶ و مدل قوی‌تر آن کمک می‌کند تا بیشتر از قبل انحصاری باشند و حال و هوای یک آیفون اندرویدی را برای کاربران این سیستم عامل ایجاد کنند. به نظر می‌رسد هماهنگی بیشتر میان سخت‌افزار و نرم‌افزار پیکسل ۶ که به پردازنده تنسور مجهز شده به گوگل این فرصت را می‌دهد تا محصولاتش را بیشتر از قبل بروزرسانی کند.

اطلاعات چندانی درباره تولید و توسعه پردازنده اختصاصی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو وجود ندارد اما بسیاری تصور می‌کنند این پردازنده توسط سامسونگ برای تلفن‌ هوشمند ویژه گوگل ساخته شده است. تنسور به محصولات پیکسل کمک می‌کند تا بیشتر از قبل متمایز باشند و برای هواداران گوگل و اندروید محبوب به نظر برسند. بنابراین دوست‌داشتن محصولات پیکسل برای کاربران جدی اندروید آسان‌تر از قبل می‌شود.

پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو به جدیدترین نسخه اندروید مجهز شده‌اند. اندروید ۱۲ که احتمالا انقلابی‌ترین نسخه تاریخ این سیستم عامل لقب می‌گیرد. گوگل تایید کرده که اندروید ۱۲ با پیکسل ۶ و نمونه قدرتمندتر آن از راه می‌رسد. از آن‌جایی که دسترسی، سرعت محیط کاربری و سایر ویژگی‌های اندروید ۱۲ در مقایسه با سایر نسخه‌های اندروید به شدت افزایش پیدا کرده گروهی از مردم تصور می‌کنند که پیکسل ۶ می‌تواند یک انقلاب در تلفن‌های هوشمند اندرویدی باشد و این محصولات را به تلفن‌های هوشمند اپل نزدیک‌تر از قبل کند.

به نظر می‌رسد نسل جدید پیکسل‌ها از یک قابلیت نرم‌افزاری خیره‌کننده هم یاری می‌گیرند. این تلفن‌های هوشمند برای ۵ سال از بروزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزاری گوگل استفاده می‌کنند. این ویژگی همان قابلیت ویژه‌ای است که پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را در کنار رقیب اصلی‌اش یعنی آیفون به خوبی قرار می‌دهد.

تلفن‌های هوشمند جدید گوگل چه زمانی از راه می‌رسند؟

نسل جدید محصولات سری پیکسل که در خانواده Pixel قرار می‌گیرند در حقیقت شامل دو محصول می‌شوند؛ Pixel 6 و Pixel 6 Pro که در مقایسه با نسل قبل یک تغییر بزرگ را نوید می‌دهند. پیش از این محصولات Pixel با نام‌های Pixel و Pixel XL به بازار عرضه می‌شدند اما گوگل در نهایت تصمیم گرفته پیرو بیشتر برندهای شناخته شده بازار پسوند Pro را جانشین XL کرده تا شاید در بازاریابی هم موفقیت بیشتری به دست آورد. اخیرا جزییات بیشتری درباره سخت‌افزار و امکانات نسل ششم محصولات Pixel منتشر شده که نشان می‌دهد Pixel 6 می‌تواند یکی از موردانتظارترین محصولات سال باشد.

این تلفن هوشمند به صفحه نمایشی ۶.۴ اینچی مجهز شده که جزییات زیادی درباره سخت‌افزار آن وجود ندارد. دوربین اصلی این تلفن هوشمند ۵۰ مگاپیکسلی است و از دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی هم بهره می‌برد. باطری Pixel 6 قرار است ظرفیتی فراتر از ۴۳۰۰ میلی‌آمپر داشته باشد که اندکی ناامیدکننده به نظر می‌رسد. این تلفن هوشمند با اندروید ۱۲ به بازار عرضه می‌شود و تاریخ حدودی رونمایی از آن در ماه اکتبر است. بنابراین برای دریافت جزییات رسمی درباره پیکسل‌های جدید باید تا پاییز صبر کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.