رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آیپد پرو با نمایشگر OLED زودتر از ۲۰۲۲ معرفی نمی‌شود

با وجودی که اوایل آذرماه گزارش منتشر شده از سوی «The Elec» از رونمایی نسل بعدی آیپد پرو با نمایشگر اولد سامسونگ و ال‌جی در نیمه دوم ۲۰۲۱ خبر‌ می‌داد، تحلیل‌گران موسسه «Barclays Research» نظر دیگری دارند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، تحلیلگران Barclays پس از صحبت با تامین کنندگان اپل، اطلاعات قبلی را تکذیب کرده و پیش بینی کرده‌اند که آیپد پرو اپل با بهره‌مندی از نمایشگر OLED زودتر از ۲۰۲۲ رونمایی نخواهد شد.

ادعای مطرح شده از سوی این موسسه چندان غیرمنطقی هم به نظر نمی‌رسد. سال آینده میلادی نمایشگرهای مینی LED اپل از فناوری جدید نور پس زمینه بهره می‌برند که مزایای بسیاری مشابه نمایشگرهای اولد دارند و باعث افزایش روشنایی، بهبود بهره‌وری انرژی و کاهش خطر سوختن پیکسل می‌شوند. در نتیجه بعید است کوپرتینونشین‌ها در عرض یک سال فناوری نمایشگر خود را تغییر دهند.

اپل قصد دارد گوشی‌های هوشمند آیفون و همه ساعت‌های اپل واچ را به نمایشگر OLED مجهز کند که در مقایسه با نمایشگر LCD از مزایای بیشتری برخوردار است.

The Elec در گزارش خود اعلام کرده بود که سامسونگ دیسپلی تغییراتی در فرآیند تولید نمایشگر اولد آیپد در کارخانه A4 ایجاد کرده است. در فرآیند جدید دو تا سه لایه ساطع کننده نور روی یکدیگر قرار می‌گیرند و همین فرآیند باعث افزایش طول عمر نمایشگر شده و میزان روشنایی آن با استفاده طولانی مدت افت پیدا نمی‌کند.

به علاوه در گزارش The Elec اشاره شده بود که ال‌جی دیسپلی نیز از همین ساختار برای تولید اولد مورد نیاز در خودروها استفاده کرده است. نمونه‌های اولیه نمایشگر اولد آیپد پرو در کارخانه E5 ال‌جی دیسپلی در «Gumi» ساخته می‌شود.

از سوی دیگر تحلیل‌گر معروف اپل «مینگ‌-‌چی کو» نیز ماه گذشته گزارشی اعلام کرده بود که کوپرتینونشین‌ها قصد دارند آیپد پرو را با نمایشگرهای مینی LED در فصل اول۲۰۲۱ رونمایی کنند.

با توجه به نظرات مختلفی که در مورد نسل بعدی آیپد پرو مطرح می‌شود، با توجه به نظرات مختلفی که در مورد نسل بعدی آیپد پرو مطرح می‌شود، به نظر می‌رسد پیش بینی تحلیل‌گران Barclays به واقعیت نزدیکتر باشد و احتمالا سال ۲۰۲۱ شاهد عرضه آیپد پرو با نمایشگر OLED نخواهیم بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.