رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

احتمال محکوم شدن ترامپ به ۱۰ سال زندان

یک تحلیلگر امور حقوقی و قضائی گفت که در صورت محکوم شدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا به اتهام نقض قانون جاسوسی، ممکن است به ۱۰ سال زندان محکوم شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، قانون جاسوسی که پیشینه آن به جنگ اول جهانی می رسد، یکی از سه قانونی است که ممکن است رئیس جمهوری سابق آمریکا در پی یورش هفته گذشته ماموران پلیس فدرال آمریکا “اف بی آی” به اقامتگاه او در مار آ لاگو در فلوریدا، به نقض آنها متهم شود.

لیزا روبین کارشناس حقوقی افزود: هر مورد نقض این قانون که بر اساس آن در اختیار گذاشتن یا انتشار اطلاعاتی که ممکن است به صورت بالقوه به ایالات متحده آسیب برساند و یا موجب دشواری یا زیان برای این کشور شود ممنوع است، حداکثر ۱۰ سال زندان در پی دارد.

اف بی آی در پی یورش دوشنبه گذشته به اقامتگاه ترامپ، اسناد قضایی را منتشر کرد که نشان می داد این عملیات بخشی از تحقیق در باره نقض احتمالی سه قانون مرتبط با نحوه برخورد و اداره اسناد دولتی توسط ترامپ بوده است.

بر اساس اسناد قضائی که روز جمعه انتشار یافت، اف بی آی در این جستجو ۱۱جعبه حاوی اسناد محرمانه و طبقه بندی شده یافت که ترامپ در پایان دوره ریاست جمهوری خود از کاخ سفید بیرون برده بود و روی برخی از این جعبه ها مهر کاملا محرمانه زده شده بوده است.

اما ترامپ تاکنون با انکار همه اتهامات و خطاکاری ها گفته که این اسناد را در هنگام اقامت در کاخ سفید از حالت محرمانه بیرون آورده است.

روبین همچنین یادآوری کرد که ترامپ ممکن است به اتهامات مرتبط با تحقیق کمیته در باره یورش ۶ ژانویه به ساختمان کنگره “کپیتول” نیز با اتهاماتی روبرو شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.