ادعاهای جدید واتس اپ علیه جاسوس افزار رژیم صهیونیستی

واتس اپ ادعا می کند شرکت رژیم صهیونیستی که با استفاده از یک بدافزار از افراد جاسوسی می کند، از سرورهایی در آمریکا برای عملیات خود استفاده کرده و سعی دارد پشت مصونیت مشتریانش پنهان شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از مهر، شکایت فیس بوک علیه شرکت NSO Group به دلیل سواستفاده از واتس اپ برای سرقت اطلاعات وارد مرحله جدیدی شده است.

واتس اپ این شرکت رژیم صهیونیستی را متهم کرده با اتکا به سرورهای مستقر در آمریکا جاسوس افزار خود را به کار گرفته است. روی این سرورها نرم افزار جاسوسی «پگاسوس» نصب شده است.

شرکت NSO با استفاده از یک سرویس میزبانی به نام QuadraNet در لس آنجلس، بیش از ۷۰۰ بار بدافزار مذکور را برای جاسوسی از کاربران به کاربرده است. همزمان در این عملیات از یک سرور آمازون نیز استفاده شده است.

این گزارش ها دقیقا برخلاف ادعایNSOاست. این شرکت ادعا می کند نتوانسته عملیات خود را در آمریکا انجام دهد. همچنین این گزارش ها نشان می دهد NSO سرویس هک ارائه می کند و فقط یک توسعه دهنده نرم افزار نیست.

گروه حقوقی فیس بوک سعی کرده تا ادعای این شرکت مبنی برآنکه دولت ها مشتریان خدمات آن هستند را نقض کند. وکلای فیس بوک اشاره کرده اند NSO تاکنون نام هیچ کشوری را به عنوان خریدار محصولات خود اعلام نکرده است. همچنین این شرکت هیچ ادله ای ارائه نکرده که نشان دهد مسئول اعمال مشتریانش نیست. بلکه این شرکت تصمیم دارد خود را پشت مصونیت مشتریانش پنهان کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.