رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

از پیامک تایید نهضت مسکن خبری نیست!

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: هنوز تایید نهایی بسیاری از متقاضیان نهضت ملی مسکن برای افتتاح حساب‌ها را انجام نداده‌ایم؛ زیرا درصدد هستیم تا پروژه‌ها را تعریف کنیم و بعد پیامک بفرستیم. اگر متقاضیان مبلغ آورده اولیه را واریز کنند و پروژه تعریف نشود ارزش ریالی پول آنها با توجه به نوسانات قیمت ساخت کاهش می‌یابد. لذا درصددیم تا در کوتاهترین زمان، منابع به پروژه‌ها تزریق شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، علیرضا جعفری اظهار کرد: نهضت ملی مسکن بر روی اراضی احداث می‌شود که قیمت زمین یک سوم قیمت ساخت باشد. زمین‌های مولد برای احداث پروژه‌های روبنایی، زیربنایی، تاسیسات شهری و سرانه‌های خدماتی استفاده می‌شود.

وی افزود: در برنامه‌ریزی زمین برای نهضت ملی مسکن بیشتر به دنبال استفاده از زمین‌هایی هستیم که در حریم شهرهای جدید هستند تا با الحاقاتی که در این حوزه انجام می‌دهیم زمین‌های دارای ظرفیت بالقوه، بالفعل شود.

معماری خانه‌ها بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی خواهد بود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توجه به معماری و زیست بوم کشور اهمیت دارد گفت: در بسیاری از مناطق کشور ما فرهنگ زیست شهری متناسب با خانه‌های دارای حیات است. بنابراین نباید این الگویی که در زیست اسلامی بسیار تاثیرگذار است را با رویکردهایی در حوزه مسکن تحت‌الشعاع قرار دهیم. باید بتوانیم توسعه و ترویج زیست اسلامی را متناسب با معماری ایرانی ایجاد کنیم.

واریز آورده اولیه توسط ۸۰ هزار نفر

جعفری درباره جدیدترین آمار افتتاح حساب و واریز وجه برای واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۳۰ هزار نفر افتتاح حساب و ۸۰ هزار نفر آورده اولیه به مبلغ ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که ۱۳۰ هزار نفر مذکور وارد فاز بعدی یعنی واریز آورده شوند.

وی تاکید کرد: ما هنوز تایید نهایی بسیاری از افراد برای افتتاح حساب‌ها را انجام نداده‌ایم تا بتوانیم پروژه‌ها را تعریف کنیم؛ زیرا اگر متقاضیان مبلغ آورده اولیه را واریز کنند و پروژه تعریف نشود پول آنها در بانک می ماند و با توجه به نوسانات قیمت ساخت،ارزش ریالی پول کاهش می‌یابد. لذا تدبیری اتخاذ شده تا در کوتاهترین زمان، منابع به پروژه‌ها متصل شود.

در بعضی شهرها به دنبال الحاقات برای تامین زمین هستیم

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به بسته ۱۰۰ هزار واحدی نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید که در هفته جاری کلنگ زنی می‌شود گفت: ۱۰۰ هزار واحد گام دوم با ۱۰۰ هزار واحدی که در خردادماه شروع کردیم جمعا ۲۰۰ هزار واحد می‌شود. امیدواریم بتوانیم تعهدی که داریم را پیش ببریم. البته در بعضی شهرها که متقاضیان بیشتری داریم و با محدودیت زمین مواجهیم در حال برنامه‌ریزی، مطالعه و امکان‌سنجی الحاقات زمین‌هایی هستیم تا بتوانیم به تناسب متقاضیان ظرفیت را برای احداث مسکن فراهم آوریم.

جعفری در پاسخ به این سوال که آیا واحدهایی آماده افتتاح شده است اظهار کرد: بله در حال حاضر ۸۰۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید آماده افتتاح است که پس از آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مرحله دوم در فرصتی دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.