رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کدام استان‌ها درگیر بارش‌های شدید می‌شوند؟

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از اواخر وقت فردا (۵ آبان) خبر داد و گفت: در پی ورود این سامانه بارشی به کشور در بیشتر مناطق بارش باران یا برف خواهیم داشت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت آینده برای استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی این مدت در ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان نیز رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه تا فردا (۵ آبان) جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه تهران، کرج، اراک و اصفهان غبار محلی پدیده غالب خواهد بود، اظهار کرد: در اواخر وقت فردا با ورود سامانه بارشی به شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده در این مناطق دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تا روز پنجشنبه (۶ آبان) فعالیت سامانه بارشی به کل نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران کشیده می‌شود و بارندگی در این مناطق تشدید خواهد شد.

ضیاییان با اشاره به اینکه نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر نیز سبب بارش باران در گیلان و غرب مازندران می‌شود، گفت بارش در بیشتر این مناطق شدت دارد همچنین در خوزستان، شمال بوشهر و جزایر شمال خلیج فارس وقوع رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه طی این مدت بارش در ارتفاعات زاگرس، البرز مرکزی و در شمال غرب کشور به‌صورت برف خواهد بود، اظهارکرد: طی روز جمعه (۷ آبان) به جز نوار شرقی در سایر مناطق کشور سامانه بارشی فعال خواهد بود همچنین بارش در سواحل غربی خزر و در استان‌های خوزستان، فارس، جزایر واقع در خلیج فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان و شرق لرستان شدت بیشتری دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز شنبه (۸ آبان) رگبار باران و رعد و برق در غرب، جنوب غرب و مرکز کشور ادامه دارد، اظهار کرد: طی این روز برای استان‌های البرز، قزوین، تهران، اردبیل، اصفهان و شمال فارس بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۵ آبان) قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعد ازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۶ آبان) نیز ابری به‌تدریج همراه با وزش باد، در بعد ازظهر بارش باران و در اواخر وقت رگبار باران با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.