رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

استعفای ۶۱ مدیر آموزش و پرورش به‌دلیل تعارض منافع

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش از استعفای ۶۱ مدیر آموزش و پرورش به‌دلیل تعارض منافع خبر داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، یوسف نوری در آیین انعقاد و مبادله تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش با جهاد دانشگاهی (مدیریت تعارض منافع در آموزش و پرورش) اظهار کرد: یکی از شعارهای اساسی دولت، شفافیت عدالت و فسادستیزی است. عدالت این است که منافذ تعارض منافع را ببندیم، وقتی این منافذ بسته شوند، عدالت را در استفاده از امتیازات خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: برای تحقق حکمرانی خوب و شایسته و تشکیل دولت قوی و مردمی نیازمند مدیریت تعارض منافع هستیم. آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه اعتباربگیر دولت در بخش هزینه‌ای است و امکانات خوبی دارد و بااین‌حال جزو پاکترین دستگاه‌های اجرایی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امید است به‌زودی تفاهم‌نامه‌ای در راستای شعار سال داشته باشیم و شاهد تغییرات چشمگیر در راستای تحقق سند تحول بنیادین باشیم.

همچنین قاسم احمدی لاشکی در این مراسم اظهار کرد: یک‌فوریت لایحه مدیریت تعارض منافع ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در مجلس تصویب شد و برای بررسی به کمیسیون رفت.

وی افزود: برای شناسایی و رفع مدیریت تعارض منافع اقداماتی را انجام دادیم و در مرحله نخست نزدیکترین افراد از مسئولیت‌های مرتبط خداحافظی کردند به‌گونه‌ای که ۱۸۴ فرد شناسایی و با آنها خداحافظی شد یا امکانات در اختیار را رها کردند براین‌اساس ۱۰۶ توقف فعالیت و ۶۱ استعفا را داشتیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به ظرفیت جهاد دانشگاهی در حوزه تعارض منافع، کار را با آنها شروع کردیم و دفتر معاونت حقوقی با آنها جلسات متعددی برگزار کرد، براین‌اساس شناسایی عوامل و منافذ فساد را در آموزش و پرورش دنبال خواهیم کرد.

همچنین حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی گفت: برای توانمندسازی حاکمیت و جامعه یکی از بحث‌های مهم، موضوع تعارض منافع است برهمین اساس به رئیس جمهور اعلام کردیم در بحث تعارض منافع می‌توانیم با دولت همکاری کنیم و با ۸۶ وزارتخانه و سازمان مکاتبه کردیم تا نمایندگان را معرفی کنند که ۲۴ مورد این اقدام را انجام دادند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.