رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

استفاده همزمان از ویژگی‌های تیک تاک، یوتوب و اینستاگرام در فضای اسپاتیفای!

برای اطلاع از جزئیات آپدیت اسپاتیفای با ما در ادامه همراه باشید.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، طراحی جدید اپلیکیشن اسپاتیفای، تمرکز بیشتری روی نمایش محتوای بصری و ویدئوها به کاربران دارد.

اسپاتیفای به‌تازگی تغییرات اساسی در اپلیکیشن موبایل خود ایجاد کرده است تا کاربران راحت‌تر بتوانند به محتوای بصری دسترسی داشته باشند. همین مسئله موجب شده است تا ظاهر آن شبیه شبکه‌های اجتماعی مثل تیک‌تاک،‌ اینستاگرام و یوتیوب شود.

تغییرات گفته شده در صفحه اصلی اسپاتیفای کاملاً مشهود است تا کاربران قادر باشند آسان‌تر از گذشته، محتوای صوتی و ویدئویی دلخواه خود را پیدا کنند. به همین علت المان‌های بصری و تصاویر متعددی هنگام اسکرول کردن، نمایش داده می‌شوند که بی‌شباهت به اینستاگرام و تیک‌تاک نیست. هدف اصلی این تغییر، ارائه محتوای گوناگون از اکوسیستم کلی پلتفرم مذکور به علاقه‌مندان بوده است و احتمالاً می‌تواند آنها را برای ساعت‌های بیشتری درون اپ سرگرم کند.

اسپاتیفای در طی سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری سنگینی روی پادکست‌ها، کتاب‌های صوتی و لایو استریم‌ها داشته است و می‌خواهید فراتر از یک آرشیو آنلاین موسیقی عمل کند. البته سوق دادن کاربران به سوی انواع دیگر از محتوا، انتقادهایی را در پی داشته است؛ به‌طوری که بسیاری، این شرکت را متهم به دور کردن مشترکین از موسیقی و نمایش محتواهای پربازده به آنها کرده‌اند. اکنون به نظر می‌رسد که طراحی جدید اپلیکیشن با فضای اختصاصی بیشتر برای مواردی غیر از موسیقی، می‌تواند مشکل را تا حدود زیادی برطرف کند.

البته هنوز موسیقی به عنوان اولویت اصلی اسپاتیفای شناخته خواهد شد و کاربران می‌توانند در صفحه اصلی برنامه، به آلبوم‌ها و لیست‌های پخش در بالاترین قسمت، دسترسی داشته باشند. در ادامه، احتمال دارد که یک ویدئو پادکست یا تصاویری همراه با توضیحات از یک لیست پخش قرار گرفته باشد و امکان اسکرول کردن میان آن‌ها و دسترسی به موارد بیشتر هم وجود خواهد داشت. پخش خودکار ویدئوها در کنار قابلیت‌های قبلی، موجب شده است تا ظاهر برنامه مشابه با تیک‌تاک و اینستاگرام شود.

شایان ذکر است که اسپاتیفای حدود ۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری روی بخش پادکست خود داشته است تا بتواند محتوای مورد نیاز را برای علاقه‌مندان فراهم سازد. طبق اعلام این شرکت، به‌زودی چندین ویدئو پادکست اختصاصی روی پلتفرم مذکور قرار خواهند گرفت. همچنین سرویس مشهور Anchor نیز با تغییر نام همراه بوده است و اکنون با عنوان Spotify for Podcasters در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار خواهد داشت.

تغییرات صورت گرفته در اسپاتیفای کمی تضاد را هم در پی داشته است؛ به‌طوری که از سادگی و ناوبری آسان در آن کاسته؛ اما راه‌های جدیدی را برای دسترسی کاربران به محتوا فراهم کرده است. برای مثال در گذشته، لیست‌های پخش به عنوان اصلی‌ترین راه برای دسترسی به موسیقی‌های جدید شناخته می‌شدند؛ اما اکنون علاقه‌مندان می‌توانند با اسکرول کردن در اپ، آهنگ‌های تازه را پیدا نمایند.

از دیگر قابلیت‌های جدید اسپاتیفای می‌توان به هوش مصنوعی شخصی بهبود یافته اشاره نمود که بهتر از گذشته می‌تواند سلیقه کاربر را تشخیص دهد و ویژگی‌هایی مثل Smart Shuffle را با دقت بالاتری در اختیار آنها بگذارد. قابلیت گفته شده، می‌تواند به صورت خودکار، قطعه‌های مشابه را به لیست‌های پخش قبلی اضافه نماید. اسپاتیفای اکنون به عنوان بزرگ‌ترین سرویس استریم محتوای صوتی شناخته می‌شود و با تمرکز بیشتر روی ویدئو پادکست‌ها، قصد دارد جایگاه یوتیوب در این زمینه را هم تصاحب کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.