استیضاح وزیر منتفی شد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به دلیل پس گرفتن امضای تمامی استیضاح کنندگان منتفی شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، «احمد امیرآبادی» روز یکشنبه اظهار داشت: جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش قرار بود سه شنبه این هفته برگزار شود که این تقاضا از دستور کار مجلس خارج شد.علل کاهش اعتبارات آموزش و پرورش، کاهش اعتبارات نوسازی و بازسازی مدارس، تضعیف دانشگاه فرهنگیان با گرفتن نیروهای خدماتی، جعل مطالب در کتب درسی، ورود زودهنگام دانشگاه فرهنگیان به تبلیغات انتخاباتی، عدم پایبندی به برنامه‌های ارائه شده در روز رأی‌ اعتماد، بی ‌توجهی به زبان محلی، عدم پذیرش مسئولیت در مورد حوادث برخی مدارس، سوء مدیریت در برخی مدارس از محورهای این استیضاح بود.

این تقاضای استیضاح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور بطحایی مورد بررسی قرار گرفت اما درخواست کنندگان استیضاح از پاسخ های وزیر قانع نشدند و این کمیسیون نیز مطابق ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس این تقاضا را با ۲۰ امضا تقدیم هیات رییسه کرد که در جلسه علنی هفتم شهریور ۹۷ اعلام وصول شد. براساس اعلام قبلی هیات رییسه مجلس، جلسه استیضاح قرار بود روز سه شنبه ۱۳ شهریورماه برگزار شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.