رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اشتباهات کاهش وزن

 ممکن است شما نیز خود را برای کاهش وزن آماده کرده باشید. به احتمال زیاد می‌دانید که کاهش وزن موفقیت‌آمیز بدین معنی است که تمامی موانع فیزیکی و ذهنی را از پیش روی خود بردارید. روش‌های زیادی برای رسیدن به این هدف ممکن است وجود داشته باشد که خیلی از افراد نیز از آن آگاهی ندارند.

به گزارش اینتیتر به نقل از الودکتر ، محققان در این مطالعه، رژیم غذایی بیش از ۶۰۰ بزرگسال دچار اضافه وزن را مورد بررسی قرار دادند. افراد بدون تمرکز بر کاهش کالری مصرفی، در طول یک بازه یک ساله حدود ۴٫۵ کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کردند. تغییرات وزن از کاهش ۲۰ کیلوگرم تا افزایش حدود ۶٫۸ کیلوگرم متغیر بود.

به ‌طور تصادفی، شرکت ‌کنندگان برای کاهش مصرف چربی و کربوهیدرات انتخاب شدند. این افراد در ۲۲ کلاس آموزشی سلامت شرکت کرده و نحوه خرید، پخت و غذا خوردن صحیح را یاد گرفتند؛ همچنین این افراد به انجام تمرینات فیزیکی منظم تشویق شدند.

نتایج بدست آمده بر اساس گزارش خود اظهاری افراد نشان داد که هر دو گروه کم- کربوهیدرات (low-carb) و کم‌چرب (low-fat)، میزان کالری مصرفی روزانه را به ‌طور متوسط حدود ۵۰۰ کالری کاهش دادند.

آنچه بین هر دو گروه حائز اهمیت بود، نوع کربوهیدرات یا چربی مصرفی بود: افرادی که مواد غذایی فرآوری شده، نوشیدنی‌های قندی و چربی‌های ناسالم کمتری مصرف کرده و به‌ جای آن، بیشتر از سبزی‌ها استفاده کرده بودند، کاهش وزن بیشتری را تجربه کردند.

پروفسور داریوش مظفریان، متخصص قلب و عروق و کارشناس تغذیه در دانشگاه تافتس (آمریکا) گفت: اگر میزان نشاسته و قند کاهش و مصرف غذاهای سالم مانند سبزی‌ها افزایش پیدا کند، وزن به ‌طور طبیعی کاهش پیدا می‌کند. کاهش وزن در حدود ۴٫۵ کیلوگرم در سال (از این طریق) بسیار قابل ‌توجه است

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.