رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اشکودا اکتاویا اسکات معرفی شد

اشکودا از مدل ۲۰۲۱ اکتاویا اسکات رونمایی کرد. این خودرو یک استیشن واگن با ارتفاع بیشتر است که می‌توان آن را به عنوان جایگزینی برای خودروهای اس یو وی استفاده کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، اشکودا امسال پس از رونمایی از مدل‌های RS خود، تصمیم گرفت تا تنوع مدل‌های اکتاویا را افزایش دهد و به این ترتیب از مدل جدیدی از این خودرو با نام اکتاویا اسکات رونمایی کرد. اشکودا اکتاویا اسکات مانند مدل قبلی خود یک استیشن واگن است که ارتفاع کف آن از سطح زمین افزایش پیدا کرده است. ارتفاع این خودرو ۱۵ میلیمتر بیشتر از نسخه استیشن واگن اکتاویا است و به این ترتیب می‌توان این خودرو را در مسیرهای خارج جاده‌ای نیز مورد استفاده قرار داد.

مدل‌های قبلی اشکودا اکتاویا اسکات به طور استاندارد از سیستم چهارچرخ محرک استفاده می‌کردند ولی در مدل جدید برای کاهش هزینه، نسخه‌ی دیفرانسیل جلو هم تولید خواهد شد. با توجه به اینکه اشکودا یکی از زیر مجموعه‌های فولکس واگن است، جای تعجبی ندارد که انواع پیشرانه‌ها را برای اکتاویا اسکات نیز بتوان سفارش داد. پیشرانه‌های اکتاویا اسکات از یک نمونه ۱.۵ لیتری بنزینی از سری TSI شروع می‌شوند این پیشرانه ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد. پیشرانه‌ی بعدی از نوع دیزلی TDI با حجم ۲ لیتر است و ۱۱۵ اسب بخار قدرت دارد. هر دوی این پیشرانه‌ها به جعبه دنده ۶ سرعته دستی متصل هستند.

اشکودا اکتاویا اسکات معرفی شد

پیشرانه‌ی سوم، یک موتور نیمه هیبریدی ۱.۵ لیتری با کد ۱.۵ TSI e-TEC است. این پیشرانه به صورت استاندارد به همراه گیربکس ۷ سرعته دوبل کلاچ به بازار عرضه می‌شود. مشتریانی که قدرت بالاتری بخواهند می‌توانند پیشرانه ۲ لیتری TSI با قدرت ۱۹۰ اسب بخار را نیز انتخاب کنند. یک پیشرانه قوی‌تر با قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر نیز برای اکتاویا قابل سفارش است. این پیشرانه‌ی ۲ لیتری با کد TDI EVO شناخته می‌شود. دو پیشرانه‌ی قدرتمند آخری به همراه سیستم چهار چرخ محرک AWD و جعبه دنده ۷ سرعته دوبل کلاچ DSG عرضه می‌شوند. نسخه‌ی دیزلی توانایی یدک کشی باری به وزن ۲ هزار کیلوگرم را نیز دارد.

اشکودا اکتاویا اسکات بر اساس نسل آخر اکتاویا Combi ساخته شده است ولی در مقایسه با Combi طول آن ۱۶ میلیمتر و عرض آن ۱۵ میلیمتر بیشتر هستند. این خودرو همچنین با داشتن صندوق باری به حجم ۶۴۰ لیتر، بهترین خودرو در کلاس خود از این نظر محسوب می‌شود.

اشکودا اکتاویا اسکات از زه محافظ پلاستیکی در اطراف گلگیرها و صفحه آلومینیومی محافظ زیر خودرو در عقب و جلو استفاده می‌کند. رینگ‌های استاندارد ۱۸ اینچی اکتاویا نیز در این مدل به صورت آپشن امکان جایگزینی با نمونه‌ی ۱۹ اینچی را دارند.

اشکودا در کابین این خودروی جدید نیز تغییراتی را اعمال کرده است تا مدل اسکات با سایر نسخه‌های اکتاویا تفاوت داشته باشد. برای مثال صندلی‌های این خودرو دارای پوشش ویژه‌ای هستند و روی داشبورد نیز استفاده از تریم چوبی به چشم می‌خورد. تکمیل‌کننده این تریم، دوخت قهوه‌ای‌رنگ است که در جای جای کابین دیده می‌شود. اشکودا قطعات کرومی را نیز در بخش‌های کنسول مرکزی، درها و دستگیره درها به کار برده است.

اشکودا اکتاویا اسکات معرفی شد

اشکودا اکتاویا اسکات که آن را باید نسخه جمهوری چک از فولکس واگن گلف Alltrack دانست از اواخر امسال وارد بازار اروپا خواهد شد و سازنده، لیست امکانات مناسبی را هم برای آن در نظر گرفته است. از امکانات این خودرو می‌توان به روف ریل نقره‌ای رنگ، آینه‌های جانبی تاشوی برقی و گرمکن دار، چراغ‌های مه‌شکن LED، چراغ‌های اصلی LED ماتریکس و نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی اشاره کرد. جزییات بیشتر در مورد اشکودا اکتاویا اسکات ۲۰۲۱ با نزدیک شدن به زمان عرضه این خودرو به بازار منتشر خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.