رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اعتراف تلخ رئیس فیفا

جانی اینفانتینو، رییس فیفا، از ناکامی یک تیم برای کسب مجوز صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ بسیار ناراحت است.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرورزشی،‌ ایتالیا هفته گذشته در مرحله پلی‌آف جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف مقدونیه شمالی رفت و در لحظات پایانی با دریافت یک گل از این تیم از صعود به این رقابت‌ها بازماند.

بیشتر بخوانید:

این شکست به این معنا بود که ایتالیا برای دومین دوره متوالی جایی در بین ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی نخواهد داشت، چرا که آنها در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم غایب بودند.

اینفانتینو در گفت‌وگو با رای اسپورت در این باره اظهار داشت:« من واقعا می‌خواستم گریه کنم. این اتفاقی ناراحت کننده برای تمام ایتالیایی‌ها بود. این دومین جام جهانی متوالی است که ایتالیا در آن حضور ندارد و اگر آنها مجوز حضور در جام جهانی بعدی را به دست بیاورند، پس از ۱۲ سال غیبت موفق به بازگشت شده‌اند.»

او با اشاره به درخشش این تیم در سال‌های گذشته گفت: «فکر می‌کنم احساسات ناشی از تماشای جام‌های جهانی ۱۹۷۸ و ۱۹۸۲ وقتی که بچه بودم باعث شد که عاشق فوتبال باشم. این اتفاقی ناراحت کننده برای بچه‌های ایتالیایی است اما واقعیت همین است. تنها ۳۲ تیم می‌توانند به جام جهانی راه پیدا کنند و این رقابت‌ها هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود. فعلا…»

این اظهارات اینفانتینو در واقع به تلاش فیفا برای تغییر شرایط برگزاری جام جهانی و تبدیل کردن آن به رویدادی است که هر دو سال یک بار برگزار شود. طرحی که با مخالفت تعداد زیادی از کشورهای عضو این سازمان خصوصا کشورهای اروپایی روبه‌رو شده و هنوز مشخص نیست که آیا در نهایت این طرح به تصویب خواهد رسید یا خیر.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.