رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اعلام خبر ساخت واکسن مخصوص سویه اُمیکرون از سوی مجموعه دارویی برکت

رئیس‌جمهور بر ضرورت استمرار توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد و از اعضای ستاد ملی کرونا خواست در راستای اقناع مردم به تزریق دُز سوم واکسن بکوشند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از ارائه گزارشی با موضوع کاهشی شدن روند ابتلاء و قربانیان موج ششم همه‌گیری کرونا ابراز خرسندی کرد و گفت: البته این مساله به هیچ وجه نباید باعث سست شدن اجرای اصول بهداشتی شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور از همه آحاد مردم، اصناف و کارمندان خواست همچنان با دقت و به طور کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و به ویژه از برگزاری و حضور در اجتماعات پرهیز کنند و افزود: دستگاه‌های متولی، اجرای پروتکل‌های بهداشتی را به طور جدی و موثر پیگیری کنند.

وی در ادامه برخی اماکن پرخط برای شیوع کرونا را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: یکی از پرخطرترین محل‌ها برای شیوع کرونا، وسایل حمل و نقل عمومی است و لذا مسئولان مربوطه پیگیر اجرای دقیق پروتکل‌ها از جمله در خطوط هوایی و رعایت مصوبه سقف ۶۰ درصدی در پروازها باشند.

رئیسی با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه درباره کیفیت بازدارندگی جریمه‌های در نظر گرفته شده برای عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تصریح کرد: لازم است این جریمه‌ها با هدف افزایش بازدارندگی و ارتقای توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به کرونا مورد بازنگری قرار بگیرند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت تحقیق و پژوهش درباره آثار و عوارض اجتماعی و روانی کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: مطالعه عوارض ناشی از کرونا برای افراد در ابعاد شخصی و اجتماعی بسیار مهم و پشتوانه عملکرد و تصمیم‌گیری‌های بهتر ما در آینده است، لذا این موضوع باید بسیار مورد توجه بگیرد و از نتایج تحقیقات و تجربیات دیگران نیز به نحو احسن استفاده شود.

رئیسی همچنین با اشاره به گزارشی که درباره طب سنتی در جلسه ارائه شد، مواجهه عالمانه با این موضوع را در محافل علمی و دانشگاهی از مصادیق تضارب آرا و آزاداندیشی دانست و از دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت خواست فضایی را فراهم کنند تا متخصصان این عرصه بتوانند در جمع اساتید و صاحب‌نظران پزشکی به بحث و گفت‌وگو درباره نظرات‌شان بپردازند و مردم از نتیجه این مباحث بهره‌مند شود.

در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد که محققان مجموعه دارویی برکت موفق شده‌اند واکسن جدیدی تولید کنند که مشخصا می‌تواند در برابر سویه اُمیکرون بازدارندگی موفق و سطح بالایی داشته باشد.

در این جلسه مقرر شد الزامات و محدودیت‌های کرونایی، با لحاظ تعریف جهانی ارائه شده از رنگ‌های مختلف کرونایی، متناسب با شرایط فعلی شیوع کرونا در کشور بازتعریف شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.