رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اف‌بی‌آی ۳ گذرنامه‌ام را دزدیده است

دونالد ترامپ، نیروهای اف‌بی‌آی را به “سرقت” گذرنامه‌هایش در جریان یورش به عمارت مارالاگو متهم کرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا ادعا کرد که اف‌بی‌آی، گذرنامه‌های او را “دزدیده” و این اقدام آن‌ها را “حمله‌ای علیه یک رقیب سیاسی” توصیف کرد.

دونالد ترامپ هفته پیش اعلام کرد که ماموران اف‌بی‌آی به اقامتگاه او در مارالاگو در ایالت فلوریدا یورش بردند و اقدام به تفتیش و محاصره این اقامتگاه کردند. پس از تفتیش اف‌بی‌آی، ماموران اسناد طبقه‌بندی شده‌ای پیدا کردند که این رئیس‌جمهوری سابق بعد از اتمام ریاستش آن‌ها را به منزلش برده بود.

دونالد ترامپ در شبکه اجتماعی خود تحت عنوان “تروث سوشال” به دنبال‌کننده‌هایش گفت: «طی یورش اف‌بی‌آی به مارالاگو، ماموران سه گذرنامه‌ من را که انقضا یکی از آن‌ها گذشته، به همراه چیزهای دیگر دزدیدند. این حمله علیه یک رقیب سیاسی در سطحی است که کشور ما تا به حال به خود ندیده است؛ جهان سوم.»

این درحالی است که یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا به ان‌بی‌سی گفت که گذرنامه‌های ترامپ در دست اف‌بی‌آی نیستند و در واقع آن‌ها به این رئیس‌جمهوری سابق تحویل داده شدند.

هواداران ترامپ به شدت تحت تاثیر این تفتیش قرار گرفتند و غافلگیر شدند و از این اقدام اف‌بی‌آی به عنوان “اقدامی سیاسی” آن هم در زمانی که انتظار می‌رود این رئیس‌جمهور سابق برنامه‌های خود را جهت حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کند، انتقاد کردند.

دونالد ترامپ طی مصاحبه‌ای با “فاکس نیوز” هشدار داد: اگر این ناراحتی‌ها فروکش نکند، اتفاقات بدی رخ خواهد داد.

وی افزود: «آمریکا در موقعیت بسیار خطرناکی قرار دارد. خشم مهیبی وجود دارد که من مشابه آن را تا به حال ندیده‌ام. مردم نسبت به هر آنچه که اتفاق می‌افتد، بسیار خشمگین هستند. ما هرکاری که بتوانیم انجام خواهیم داد؛ چون این حجم از عصبانیت و خشم مردم در کشور باید کاهش یابد.»

این رئیس‌جمهور سابق در ادامه صحبت‌هایش گفت: اف‌بی‌آی در حین تفتیش، هر آنچه را که می‌خواست، می‌توانست مدرک‌سازی کند. هیچ زمانی مثل الان نبوده که از مجری قانون استفاده شود تا به خانه یک رئیس‌جهور سابق ایالات متحده آمریکا یورش ببرند و خشمی در کشور وجود دارد که تا به حال وجود نداشته است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.