رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

افشای لوکیشن کاربران آیفون به‌دلیل باگ اپل مپس، تکذیب شد

اپل در بیانیه‌ای می‌گوید گزارش‌های مبنی‌بر افشای لوکیشن کاربران آیفون در نتیجه‌ی باگ امنیتی سرویس اپل مپس،‌ حقیقت ندارند.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، اپل ماه گذشته iOS 16.3 را با چند قابلیت جدید و بهبودهای امنیتی منتشر کرد. یکی از باگ‌هایی که توسط این به‌روزرسانی برطرف شد، مربوط‌به سرویس اپل مپس بود. گزارش‌های ضدونقیض اعلام کردند باگ موردبحث به اپلیکیشن‌ها امکان می‌داد تنظیمات حریم خصوصی آیفون را دور بزنند.

اپل در بیانیه‌ای که برای ۹to5Mac ارسال کرده است می‌گوید آسیب‌پذیری اپل مپس هیچ خطری متوجه کاربران آیفون نکرد. این شرکت همچنین گفت گزارش‌های مبنی‌بر دسترسی یک شرکت برزیلی به لوکیشن کاربران از طریق باگ iOS 16.2 حقیقت ندارد: «این گفته که آسیب‌پذیری اپل مپس می‌توانسته اپلیکیشن‌ها را قادر به دور زدن تنظیمات حریم خصوصی کاربران آیفون کند، نادرست است.»

اپل می‌گوید بهره‌برداری از آسیب‌پذیری امنیتی اپل مپس صرفا «از طریق اپلیکیشن‌های سندباکس‌نشده‌ی macOS» امکان‌پذیر بود، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که هیچ فردی موفق به بهره‌برداری از آسیب‌پذیری نشده است. جزئیات این آسیب‌پذیری را نخستین بار یک پژوهشگر امنیتی منتشر کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.