افشای مشخصات احتمالی و تصاویری منتسب به گلکسی نوت ۸

اگرچه این روزها، طرفداران گوشی های هوشمند چشم به راه مراسم رونمایی از کهکشانی جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸ هستند، اما با این حال، منابع خبری فناوری جهان، افشاگری های خود را در رابطه به فبلت امسال این شرکت یعنیگلکسی نوت ۸ آغاز کرده اند و امروز شاهد انتشار برخی مشخصات و تصاویر احتمالی مربوط به این محصول بودیم.

 
به گزارش اینیتیتر به نقل از تک شات به نقل از تک شات،‌ اسمارت فونی قرار است ادامه دهنده راه گلکسی نوت ۷ باشد که در اواخر سال گذشته میلادی و با توجه به مشکلاتی که برای کمپانی سامسونگ به وجود آورده بود، زمزمه هایی مبنی بر توقف تولید آن در فضای وب شنیده می شد، که بالاخره آقای DJ Koh مدیرعامل این شرکت در مصاحبه ای با رد این شایعات اعلام کرد "گلکسی نوت ۸، اسمارت فونی بهتر، امن‌تر و با طراحی نوآورانه ای خواهد بود."

اگرچه واژه "نوآورانه" در ابتدا چندان مورد توجه قرار نگرفت، اما امروز یکی از وب‌سایت های تکنولوژی فعال در کشور چین طراحی شماتیک از این گوشی را در فضای وب منتشر کرده و ادعا کرده است که این طرح در حال حاضر، در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و در حال گرفتن تاییدیه های لازم است.

این منبع خبری همچنین، برخی از مشخصات احتمالی این گوشی را نیز پیش‌بینی کرد که اگر این شایعه به واقعیت تبدیل شود، گلکسی نوت ۸ سامسونگ را به اسمارت فونی بی رقیب در بازار تبدیل خواهد کرد.

پردازنده

 

اما در خصوص مشخصات قید شده برای این گوشی می توان به استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ یا اگزینوس سری ۹ اشاره کرد که در حال حاضر، هر دو چیپست به عنوان قدرتمندترین نمونه های بازار محسوب می شوند.

گفته می شود که سامسونگ علاوه بر پردازنده شرکت کوالکوم از پردازنده اگزینوس ۹۸۱۰ ساخت مهندسان داخلی خود نیز استفاده خواهد کرد که البته هنوز این تراشه به مرحله تولید و حتی رونمایی نیز نرسیده است. هم اکنون، جدیدتری پردازنده سامسونگ، اگزینوس ۸۸۹۵ نام دارد که قرار است بار پردازشی گلکسی اس ۸ را به دوش بکشد.

نمایشگر

این وب سایت، نمایشگر ۶.۴ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۴K را پیش بینی کرده است. از طرفی، با نگاهی به طرح شماتیک منتشر شده و البته شاسی این گوشی، می توان گفت که طراحی گلکسی نوت ۸ در نوع خود منحصر به فرد خواهد بود؛ بدین معنی که نسبت ابعاد آن به ۱۸٫۵:۹ و رزولوشن آن نیز به ۴۴۲۸ در ۲۱۶۰ خواهد رسید.


حافظه

آخرین شنیده ها حاکی از این است که گلکسی نوت ۸ به رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی قابل ارتقا تا ۲۵۶ گیگابایتی مجهز خواهد بود. البته هنوز با قاطعیت نمی توان در خصوص میزان حافظه رم تعیین شده برای این دستگاه اظهارنظر کرد، چرا که سامسونک اخیراً گوشی جدیدی تحت عنوان گلکسی سی ۹ پرو را با رم ۶ گیگابایتی روانه بازار چین کرد و به نظر می رسد که گلکسی اس ۸ نیز با همین میزان رم روانه بازار شود.

طراحی

با توجه به آن چه که مشاهده می کنید، در قسمت های کناری این گوشی، محفظه ای برای قلم S Pen، درگاه USB، ورودی ۳.۵ میلیمتری هدفون، دکمه های تنظیم صدا، درگاه سیم کارت و حافظه میکرو اس دی و یک دکمه اختصاصی برای فعال‌سازی دستیار دیجیتالی این شرکت موسوم به بیکس‌بای در نظر گرفته شده است. در قسمت بالایی این اسمارت فون نقاطی برای اسکنر چهره و همچنین سنسور دوربین سلفی مشاهده می شود و خروجی های تعبیه شده در دو قسمت بالایی و پایینی نیز برای بلندگوهای این گوشی طراحی شده است.

در مجموع، می توان گفت که گلکسی نوت ۸ با شکل و شمایلی متفاوت با نمونه های قبلی روانه بازار خواهد شد و برای آشنایی بیشتر با این اسمارت فون، می بایست بیشتر از این ها صبر کرد و منتظر خبرهای بعدی در روزهای آتی بود.

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.