افشا اطلاعات خرید عرضه اولیه صندوق‌ها شفافیت بازار سرمایه را کامل‌تر می‌کند

کارشناس بازار سرمایه گفت: هر چه قدر سازمان بورس به سمت شفافیت بازار سرمایه حرکت کند علاوه بر نفع بردن همه ارکان و اهالی بازار سرمایه اعتماد و اطمینان بیشتری به بازار جلب می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای محمد خبری زاده گفت: بر اساس تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار، بورس‌ها ملزم شدند در عرضه‌های اولیه‌ای که به سرمایه‌گذاران واجد شرایط تخصیص داده می‌شود، اطلاعات خرید عرضه اولیه صندوق‌ها را افشا کنند.

او می‌گوید: یکی از شائبه‌های پیش آمده این بود که صندوق‌ها با قیمت‌های خارج از عرف عرضه اولیه ها را خریداری می‌کنند نکته دیگر این که سهامداران صندوق باید می‌دانستند که در چه صندوقی سرمایه گذاری کرده اند.

او در ادامه افزود: در نتیجه برای رفع این شائبه‌ها و ایجاد هر چه بیشتر شفافیت سازمان بورس این تصمیم را اتخاذ کرد در راستای این تصمیم فرابورس با انتشار لیست خرید و سهم صندوق‌ها در عرضه اولیه، شفافیت را کامل و همه نکات را برای سهامداران روشن کرد.

به گفته خبری زاد، این اقدام چند اثر مثبت داشته و از چند بُعد قابل بررسی است در گام اول سبب می‌شود صندوق‌ها در قیمت گذاری برای خرید عرضه‌ها دقت بیشتری داشته و با قیمت منصفانه تری عرضه اولیه را خریداری کنند. مورد دیگر این که هر چه قدر سازمان بورس به سمت شفافیت بازار سرمایه حرکت کند علاوه بر نفع بردن همه ارکان و اهالی بازار سرمایه اعتماد و اطمینان بیشتری به بازار جلب می‌شود.

تشویق به سمت سرمایه گذاری غیر مستقیم عملیاتی تر شد

او گفت: نکته مهم‌تر این که اقدام افشای اطلاعات خرید عرضه اولیه سبب تشویق حرکت به سمت سهامداری به روش غیر مستقیم برای افرادی که اطلاع کمتری دارند هم می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.