رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

الکتریکی شدن تمام خودرو‌های فورد تا سال ۲۰۳۰

شرکت فورد اعلام تا سال ۲۰۳۰ تمام خودرو‌های خود را الکتریکی خواهد کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت فورد با یک رویکرد سریع به سمت استراتژی خودروهای الکتریکی خود در اروپا روی می‌آورد و اعلام کرد که تا اواسط سال ۲۰۲۶ تمام وسایل نقلیه مسافرتی آن کاملا برقی یا هیبریدی خواهند بود. تمام وسایل نقلیه تولیدی این شرکت تا سال ۲۰۳۰ کاملا الکتریکی خواهند بود، به این معنی که فورد یکی از سریع‌ترین نقشه‌ راه اتومبیل‌های دیگر در بین خودروسازان اروپایی را خواهد داشت. از نظر تجاری این شرکت در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ در دو سوم خط تولید خود پلاگین هیبریدی (PHEV) یا خودروهای تمام الکتریکی داشته باشد.

به عنوان بخشی از این فرآیند، فورد یک میلیارد دلار در کارخانه مونتاژ خود در کلن آلمان سرمایه گذاری خواهد کرد و به او امکان تولید یک مدل کاملا الکتریکی را در مدت دو سال می دهد. این بخشی از سرمایه گذاری اخیر این شرکت ۲۹ میلیارد دلاری در بخش خودروهای الکتریکی و خود مختار تا سال ۲۰۲۵ است. استوارت رولی، رئیس فورد اروپا گفت: ما در حال ساخت آینده‌ای کاملا الکتریکی در اروپا هستیم.

تعهد فورد به خودروهای الکتریکی تنها ۵ سال فرصت برای استفاده مجدد از خودروهای الکتریکی و PHEV را باقی می‌گذارد. در همین حال، فولکس واگن قول داده است که تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۱/۵ میلیون دستگاه خودروی الکتریکی تولید کند. این در حالی است که مرسدس بنز اعلام کرده است که قصد دارد طی دو سال آینده شش ماشین کاملا الکتریکی بسازد.

پیشتازی فورد در جذب مشتری نسبت به سایر رقبا

فورد در فروش تجاری از همه رقبا پیشتاز است اما در جذب مسافر در اروپا از تویوتا عقب مانده و در جایگاه نهم قرار گرفته است. این در حالی است که این شرکت در کارخانه خود در کلن سرمایه گذاری می‌کند، با فروش کارخانه‌ها و حذف بیش از ۱۰ هزار شغل، هزینه های قابل توجهی را در سایر نقاط اروپا کاهش داده است. با توجه به این کاهش و فروش تجاری، فورد در Q4 به سود خود در اروپا بازگشت.

همه این کاهش هزینه ها ظاهری نگاه به آینده است و فورد سرمایه گذاری در تاسیسات کلن را مهمترین پروژه در طول یک نسل می‌داند. این شرکت طی ماه های آینده جزئیات اضافی را به اشتراک می‌گذارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.