رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

امکان ثبت کارت واکسن کرونا در تلفن های اندرویدی

شرکت گوگل امکان جدیدی را فراهم کرده تا کاربران بتوانند اطلاعات واکسن خود را در تلفن های اندرویدی ذخیره کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت گوگل به کاربرانی که واکسن کرونا را دریافت کرده اند اجازه می‌دهد تا به راحتی سوابق واکسن خود را در دستگاه‌های اندرویدی ذخیره کنند و این امر به برخی از شرکت‌ها و ایالات متحده برای دیجیتالی کردن اسناد تزریق واکسن کمک خواهد کرد.

تا زمانی که دولت یا سازمان‌های درمانی آن‌ها از سیستم گوگل برای قابل دسترسی کردن نتایج پزشکی آن‌ها با استفاده از ابزار‌های جدید Google استفاده کند، افراد می‌توانند اطلاعات واکسن یا وضعیت کرونایی خودشان را در تلفن ذخیره کرده و در هرجا به آن دسترسی داشته باشند. این موضوع چند روز قبل توسط گوگل و با انتشار پستی در وبلاگ اعلام شد. این ویژگی در حال حاضر در ایالات متحده آغاز شده، اما به زودی به کشور‌های بیشتری می‌آید و هنوز گوگل نام این کشور‌ها را اعلام نکرده است. همچنین این شرکت گفت که کپی اطلاعات را نگهداری نمی‌کند.

کالیفرنیا از جمله ایالت‌هایی در آمریکا است که برنامه‌ای را برای دسترسی و رواج کارت‌های دیجیتال از طریق سیستم این ایالت آغاز کرده است. شرکت‌های فناوری در حوزه گذرنامه‌های واکسن دیجیتال تلاش‌ها را کرده اند و به خصوص اینکه برخی از شرکت‌ها و مکان‌ها نیاز به مدرکی برای اثبات دریافت واکسن از طرف مردم دارند. کارت‌های جعلی که توسط سوءاستفاده گران ساخته می‌شود به مشکلی برای این ایالت تبدیل شده است.

با آغاز همه گیری کرونا دو شرکت گوگل و اپل تلاش‌هایی را برای مهار این بیماری با استفاده از تلفن‌های همراه آغاز کردند، اما تلاش‌ها نتوانست مورد توجه دولت‌ها و مصرف کنندگان قرار گیرد. در حال حاضر شرکت Healthvana که شرکتی در زمینه اطلاعات پزشکی است، از سیستم گوگل در لس آنجلس برای دریافت اطلاعات مردم استفاده می‌کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.